هولدرها قصد فروش ندارند + تحلیل بیت کوین (4 بهمن 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالهولدرها قصد فروش...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته با روند خنثی همراه بود و حاضر نشد رشد به دست آمده در روزهای اخیر را از دست دهد. در همین حین، بازار ول استریت نیز نسبت به روز گذشته با رشد همراه بود. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین به سطح 22800 دلاری واکنش مثبت نشان داده و اکنون در محدوده 23100 دلاری قرار دارد.

نمودار یک ساعته بیت کوین

عدم اصلاح دارایی‌های ریسکی باعث افت شاخص دلار شد

به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین در اوایل هفته در یک روند نسبتاً خنثی قرار گرفت که کف آن محدوده 22315 دلاری بود. خریداران اجازه ریزش بیشتر قیمت را ندادند و بیت کوین همچنان در حالت آماده باش برای رشد قرار داشت. در همین حین، دیگر دارایی‌های ریسکی مانند بازار سهام با رشد همراه شدند.

طلا نیز آن‌هایی را که امیدوار بودند پس از چندین هفته رشد متوالی با اصلاح همراه شود را ناامید کرد. اتفاقی که الیسدیر مکلئود، آن را اصول کلاسیک عرضه و تقاضا معرفی کرد. وی درباره نمودار روزانه طلا اشاره داشت که تلاش برای نزولی کردن روند طلا همواره با شکست همراه بوده است. در حالی که تحلیلگران معتقدند به‌زودی شاهد اصلاح خواهیم بود اما به نظر نسبت به این موضوع که بانک‌های مرکزی تا حد توان در حال خرید طلا هستند، ناآگاه هستند.

بدین ترتیب و با حرکات صعودی بیت کوین و دیگر دارایی‌های ریسکی، شاخص دلار با یک جهش کوتاه کار خود را آغاز کرد اما سپس به روند نزولی بازگشت و اکنون در محدوده 102 قرار دارد.

در میان تحلیلگران بیت کوین هنوز نظر قاطعی وجود ندارد که آیا رالی صعودی اخیر باعث تغییر روند نزولی یک سال اخیر شده است یا خیر. کیث آلان، هم‌بنیانگذار پلتفرم متریال اندیکاتور در این باره اشاره داشت که نشانه‌هایی مبنی بر آغاز روند صعودی وجود دارد و در عین حال نشانه‌هایی از رالی صعودی در بازار نزولی نیز برای بیت کوین دیده می‌شود. وی افزود با توجه به این موضوع تمرکزش را بر داده‌های مهم خواهد گذاشت تا متوجه شود که شکست‌های پیش آمده در جهت تغییر روند بازار هستند یا خیر.

شاخص دلار

آلان در ادامه صحبت‌های خود اشاره داشت که یک سیگنال دیگر در اقتصاد کلان باید وجود داشته باشد تا بتوان کار فروشندگان در بازار را تمام شده دانست. در این باره وی با استناد به داده‌های اقتصادی توضیح داد که روند صعودی در بخش داده‌های بیکاری که در گذشته نیز باعث کف قیمتی شده هنوز دیده نشده است. وی ادامه داد ممکن است این بار شرایط متفاوت باشد اما وی به دنبال کندل‌هایی است که بالاتر از میانگین 200 هفته‌ای بسته شود تا تاییدی بر خروج از روند نزولی باشد.

تحلیل آلان کیث

ازنظر وی، میانگین 200 هفته‌ای بیت کوین یک خط روند مهم برای این ارز است و با توجه به از دست رفتن آن در سال گذشته، باید شاهد پس گرفته شدن آن باشیم.

مطلب مفید: بازار بورس یا ارز دیجیتال؟ کدام بهتر است؟

هولدرهای بیت کوین در مقابل فروش مقاومت می‌کنند

با رشد 40 درصدی بیت کوین در ماه ژانویه، یک مورد نگرانی ایجاد شده، وسوسه شدن تریدرها برای سیو سود است. پلتفرم تحلیلی گلسنود در آخرین گزارش هفتگی خود اشاره داشت که هولدرهای بلندمدت بیت کوین در آرامش کامل هستند و قصدی برای خروج از بازار ندارند.

هولدرهای بیت کوین

بررسی رفتار گروه‌های هولدر بیت کوین نشان می‌دهد که هولدرهای کوتاه‌مدت و ماینرها از فرصت‌ها استفاده کرده تا بخشی از دارایی‌های خود را در سود به فروش برسانند. از سویی دیگر اما موجودی هولدرهای بلندمدت بیشتر شده که نشانه‌ای مبنی بر افزایش قدرت این گروه است. با توجه به تأثیر هولدرهای بلندمدت در روند کلی، میزان فروش و خرج کردن بیت کوین از سمت آن‌ها احتمالاً بهترین ابزار برای دنبال کردن روند قیمت در هفته‌های آتی خواهد بود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در محدوده مقاومت 22500 دلاری با افزایش تقاضا همراه شد و با موفقیت به بالاتر از 23000 دلار رسید. در ادامه اما خریداران با مقاومت فروشندگان در محدوده 23500 دلاری مواجه شدند که منجر به اصلاح قیمتی همانند اتریوم شد.

بیت کوین در محدوده 23428 دلاری با عرضه همراه شد و به زیر 23000 دلار و حتی سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی نیز سقوط کرد. در ادامه بیت کوین به حمایت 22500 دلاری و میانگین 100 ساعته واکنش نشان داد و با رشد همراه شد. علاوه بر آن، حمایت محدوده 22100 دلاری و خط روند صعودی نمودار یک ساعته در این محدوده نیز برای خریداران وجود دارد.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین 23200 دلار و پس از آن سطح 23400 دلاری خواهد بود. عبور از این محدوده باعث افزایش تقاضا خواهد شد که می‌تواند قیمت را از مقاومت اصلی 23500 دلاری نیز عبور دهد. در صورت فتح این قله، مقاومت بعدی بیت کوین 24200 دلار و سپس 25000 دلار خواهد بود.

سقوط قیمت بیت کوین

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 23400 دلار ناموفق عمل کند، ممکن است شاهد روند اصلاحی باشیم. در این صورت اولین حمایت محدوده 22700 دلاری خواهد بود. پس از آن حمایت 22100 دلاری و خط روند صعودی را خواهیم داشت که شکست آن می‌تواند منجر به سقوط قیمت تا سطح 21500 دلاری در کوتاه‌مدت شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان