سقوط BTC به کف ۲۶۰۰۰ دلاری؛ تحلیل بیت کوین (۴ خرداد ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و پس از باز شدن بازار وال‌استریت با اصلاح عمیقی همراه شد و به محدوده کف 26000 دلاری سقوط کرد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در پی این حرکت صعودی شاهد رسیدن قیمت به پایین‌ترین سطح از تاریخ 12 مه تاکنون بودیم. باید اشاره داشت که سقوط بیت کوین در حالی رخ داد که یک روز پیش از آن با حرکت به سمت 27500 دلار، همه انتظار رالی صعودی را داشتند.

نمودار بیت کوین

سقوط BTC برای آزمایش میانگین‌های متحرک

به نقل از کوین تلگراف، در پی این حرکت شاهد نوسانات سنگینی در بازار بودیم و خریداران سعی داشتند با حفظ سطوح کلیدی، از روند صعودی احتمالی حفاظت کنند. این سطوح حمایتی در قالب میانگین متحرک 100 روزه و 200 هفته‌ای در نمودار بیت کوین پدیدار شده‌اند. دو سطح حمایتی که چند وقتی است مورد بحث میان تحلیلگران قرارگرفته‌اند.

- Advertisement -

متریال اندیکاتور، پلتفرم تحلیلی در حوزه ارزهای دیجیتال پس از سقوط بیت کوین اشاره داشت که بالاخره به آزمایش مجدد میانگین 200 هفته‌ای رسیدیم. این ناحیه مهم‌ترین سطح برای خریداران بیت کوین است و باید به هر قیمتی آن را حفظ کنند.

میانگین های متحرک

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار نیز اشاره داشت که میانگین‌های متحرک 100 روزه و 200 هفته‌ای می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای را در بازار بیت کوین و در کل برای بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند. وی واکنش قیمت به این محدوده را لحظه حقیقت برای نمودار بیت کوین توصیف کرد.

توییت ون دی پوپ

دن کریپتو، یکی دیگر از تحلیلگران بازار اشاره داشت که در پی سقوط و رسیدن به کف 26000 دلاری، معاملات خرید بیشتری در حال باز شدن است که نشان از بازگشت خریداران به بازار دارد. وی افزود که خرید در کف قیمتی یکی از ویژگی‌های حرکات اخیر به سمت کف‌های قیمتی بوده است.

مشکل سقف بدهی دولت آمریکا

در همین باید اشاره داشت که بازار سهام آمریکا نیز روز گذشته مانند بیت کوین با اصلاح همراه شد. به نظر می‌رسد دلیل این اصلاح نگرانی سرمایه‌گذاران از واکنش بازارها به مسئله سقف بدهی دولت آمریکا و تصمیمات دولت بایدن در این رابطه دارد. در همین رابطه، پلتفرم معاملاتی QCP از سرمایه‌گذاران و خریداران بیت کوین خواست تا با احتیاط بیشتری رفتار کنند.

مطلب مفید: تاثیرگذارترین اینفلوئنسرهای ارز دیجیتال که باید دنبال کنید

بیت کوین همچنان دوام آورده و در محدوده ثابت خود حرکت می‌کند. این در حالی است که وضعیت نامشخص فعلی می‌تواند شانس سقوط سنگین بیت کوین را بیشتری کند. با این حال نتیجه نهایی تا حد زیادی به مشکل سقف بدهی ارتباط خواهد داشت. این پلتفرم در تحلیل خود از بیت کوین افزود که از نظرش قیمت باید به سمت سطوح بالاتر حرکت کند اما اتفاقات مربوط به اقتصاد کلان می‌تواند درنهایت باعث همگام‌سازی حرکت این ارز با سایر بازارهای اقتصادی کلان شود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 23 مه به میانگین 20 روزه خود در 27278 دلار رسید اما خریداران در عبور از این مقاومت ناموفق عمل کردند. در پی این حرکت، شاهد فشار فروش گسترده و سقوط قیمت بودیم.

نمودار بیت کوین

فروشندگان اکنون با رساندن قیمت به محدوده 26200 دلاری در تلاش هستند تا بیت کوین را زیر حمایت 26631 دلاری تثبیت کنند. موفقیت در این امر می‌تواند بیت کوین را به سمت حمایت بسیار مهم 25250 دلاری سوق دهد. انتظار می‌رود که در این ناحیه شاهد رقابت سنگینی میان خرس‌ها و گاوها باشیم.

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر خریداران در این نبرد شکست بخورند، فشار فروش افزایش قابل‌توجهی خواهد یافت و شاهد سقوط سنگین بیت کوین و رسیدن آن به حمایت روانی مهم 20000 دلاری خواهیم بود. از سویی دیگر، برای خریداران میانگین 20 روزه اهمیت زیادی دارد. اگر در کوتاه‌مدت روند تغییر کند و قیمت به بالای این سطح برسد، می‌توان دوباره به رالی صعودی بیت کوین امیدوار شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان