top banner adv

اقتصاد کلان مانع رسیدن بیت کوین به ۳۰۰۰۰ دلار؛ تحلیل BTC (۵ فروردین ۱۴۰۲)

بازدید : 7055

روز 23 مارس، قیمت بیت کوین موفق شد پس از یک اصلاح موقتی به زیر سطح 27000 دلاری، دوباره محدوده 28000 دلاری را پس بگیرد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این حرکت صعودی در نزدیکی با بازار سهام به‌خصوص شاخص فناوری نزدک صورت گرفت که با رشد 2 درصدی همراه شد.

به گزارش کوین تلگراف، یک روز قبل از آن، فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25% افزایش داد و اشاره داشت که نرخ بهره برای سال 2023 به نزدیکی اوج خود رسیده است. در پایان نیز، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهار داشت که برای تعیین میزان شرایط اعتباری سخت‌تر خیلی زود است، بنابراین سیاست پولی انعطاف‌پذیر باقی خواهد ماند.

در ابتدا، دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد که بانک مرکزی تمایل کمتری به افزایش قیمت تمام شده پول دارد با این حال، اقتصادهای جهان نشانه‌هایی از استرس نشان داده‌اند. برای مثال، شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ناحیه اروپا در ماه مارس کاهش 19.2 درصدی داشته است تا روند صعودی پنج‌ماهه را معکوس کند و پیش‌بینی رشد اقتصاددان‌ها را به چالش بکشد.

باید اشاره داشت که رکود اقتصادی فشار زیادی بر سود شرکت‌ها وارد کرده و باعث اخراج کارمندان در شرکت‌های مختلف شده است. اتفاقی که از نظر کارشناسان زیادی می‌تواند رشد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید : بررسی میم کوین کیشو اینو؛ کیشو ارز دیجیتالی برای آینده؟

هرچه همبستگی بیت کوین با بازارهای مالی سنتی بیشتر باشد، احتمال رفتار مغایر با آن‌ها نیز کمتر خواهد شد. درنتیجه، رالی صعودی اخیر بیت کوین و افزایش قیمت آن به بالای 28000 دلار، نتوانسته اعتماد معامله گران حرفه‌ای را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید : تحلیل BNB : آیا بایننس کوین به 275 دلار بازخواهد گشت؟

تعادل در عرضه و تقاضای بازارهای مارجین

بیشتر بخوانید : شباهت روند بیت کوین به سال ۲۰۲۰؛ تحلیل BTC (۱۶ بهمن ۱۴۰۱)

معاملات مارجین به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا با قرض گرفتن ارزهای دیجیتال، موقعیت‌های معاملاتی خود را ایجاد و سود احتمالی را افزایش دهند. برای مثال با وام گرفتن تتر می‌توان بیت کوین خرید. از سویی دیگر، در این بازار، وام گرفتن بیت کوین تنها به معنی آن است که سرمایه‌گذار احتمال سقوط قیمت را می‌دهد. برخلاف بازار قراردادهای آتی، تعادل در عرضه و تقاضا در بازار مارجین همیشه برابر نیست. زمانی که نرخ وام‌دهی بالا باشد به معنای صعودی بودن بازار خواهد بود.

معاملات مارجین

روز 15 مارس، شاخص معاملات خرید به فروش مارجین در صرافی OKX به 60 رسید اما در 17 مارس، این شاخص تا 22 سقوط کرد. چنین چیزی نشان می‌دهد که در زمان رالی صعودی بیت کوین، از اهرم بی‌پروا استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله‌گران این هفته باید زیرنظر بگیرند (29 آبان 1401)

کاهش تقاضا برای معاملات خرید اهرم دار

بررسی معاملات خرید به فروش تریدرهای حرفه‌ای می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا ببینند که این تریدرها نسبت به روند بازار صعودی هستند یا دیدگاهی نزولی دارند.

مطلب مفید: شبکه Everscale چیست؟ آشنایی با رقیب بعدی اتریوم

در فاصله 18 تا 22 مارس، نرخ معاملات در صرافی OKX افزایش داشته است و به 1.09 رسیده است اما در تاریخ 23 مارس این روند برعکس شده است. در حال حاضر نیز این شاخص در پایین‌ترین حد خود در 11 روز گذشته قرارگرفته است. در همین حین، از تاریخ 18 مارس تاکنون، در صرافی هیوبی، نرخ این معاملات در محدوده خنثی 1 قرارگرفته است.

نرخ خرید و فروش در صرافی ها

قیمت بیت کوین از تاریخ 16 مارس تاکنون رشد 13 درصدی را ثبت کرده است و بازار مارجین و آتی این ارز نیز نشان می‌دهد که نهنگ‌ها و سفارش گذارها به طور مناسبی آماده نشده‌اند. چنین چیزی در ابتدا نزولی به نظر می‌رسد اما اگر سطح 28000 دلاری بتواند به‌عنوان حمایت حفظ شود، انتظار می‌رود که تریدرهای حرفه‌ای به معاملات خرید خود اضافه کنند.

بیشتر بخوانید : روند صعودی بیت کوین به زودی آغاز می‌شود؛ تحلیل BTC (۱۴ فروردین ۱۴۰۲)

داده‌های مشتفه بیت کوین نشانی از استرس در بازار ندراند و نبود اهرم‌های بیش از اندازه در معاملات خرید نیز نشانه خوبی است. علیرغم این موضوع، نگرانی از اتفاقات اقتصاد کلان و قانون‌گذاری‌ها همچنان باقی است. چنین مواردی می‌تواند در حال حاضر قیمت بیت کوین را زیر 30000 دلار نگه دارد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز روز 23 مارس یک الگوی کندل استیک تشکیل داد تا شاهد عدم قطعیت در میان خریداران و فروشندگان باشیم. خریداران به دنبال ادامه دادن حرکت صعودی هستند اما خرس‌ها در حال دفاع سنگین از محدوده 28000 دلاری هستند.

نمودار بیت کوین

معمولاً یک روند خنثی و فشرده در نزدیکی اوج‌ها قیمتی نشانه مثبتی است که بیانگر عدم عجله خریداران برای فروش و خروج از معاملات است. جهت صعودی میانگین متحرک 20 روزه در 25595 دلار و RSI در ناحیه اشباع خرید به معنای برتری خریداران در بازار است. اگر قیمت بتواند به سطح 26500 دلاری واکنش مثبت و قدرتمندی نشان دهد، خریداران باری دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به محدوده 30000 و سپس 32500 دلاری برسانند.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، باید به حمایت 25250 دلاری نگاه ویژه‌ای داشت. شکست این محدوده و ریزش قیمت به زیر آن می‌تواند نشان دهد که رالی اخیر تله‌ای برای خریداران بوده است. در این صورت، قیمت بیت کوین به سمت میانگین 200 روزه در 20000 دلار حرکت خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

1
2
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    علی
    12 ماه ago

    عالی مرسی ، فقط اینکه ای کاش ما هم‌می تونستیم تحلیل ها مون رو‌بذاریم و شما نظر بدید

    پشتیبانی
    ادمین
    پاسخ به  علی
    12 ماه ago

    سلام دوست عزیز.
    به زودی این امکان فراهم خواهد شد. با این حال خوشحال می شویم تحلیل های خود را در کامنت ها با ما به اشنراک بگذارید.
    ممنون از همراهیتون.

    محل تبلیغ
    ramzarzy
    2
    0
    نظر خود را بنویسید !x