top banner adv

آیا رالی BTC در ۲۸۰۰۰ دلار متوقف شده است؛ تحلیل بیت کوین (۶ فروردین)

آیا رالی BTC در ۲۸۰۰۰ دلار متوقف شده است؛ تحلیل بیت کوین (۶ فروردین)
0
بازدید : 7153

قیمت بیت کوین پس از رالی صعودی خود به محدوده 28000 دلاری کمی با اصلاح همراه شده و از قدرت صعودی آن کاسته شده است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز به احتمال فراوان پیش از ادامه حرکت صعودی خود با یک فاز اصلاحی همراه خواهد شد.

بیشتر بخوانید : تحلیل دوج کوین امروز؛ آیا DOGE از مقاومت 0.075 دلار عبور می‌کند؟ (1 تیر 1402)

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت سولانا ؛ آیا گاوها بر خرس‌ها پیروز خواهند شد؟

بیشتر بخوانید : تحلیل فاندامنتال رمزارز ها؛ فاکتور های مهم در تحلیل فاندامنتال

به نقل از کریپتوپوتیتو، مهم‌ترین مقاومت پیش روی بیت کوین سطح 30000 دلاری است که این ارز دیجیتال هنوز موفق به آزمایش آن نشده است. تحلیل نمودار روزانه بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز پس از پول بک به سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی در 19600 دلاری رالی صعودی خود را آغاز و به اوج 28000 دلاری رسید. علیرغم این حرکت قدرتمند، خریداران موفق نشدند به مقاومت 30000 دلاری برسند.

تحلیل بیت کوین

باید اشاره داشت که محدوده قیمتی 30000 دلاری نقش یک مقاومت روانی را نیز در نمودار ایفا می‌کند، چرا که سرمایه‌گذاران و تحلیلگران زیادی معتقدند که با گذشت قیمت از این محدوده، روند نزولی به پایان خواهد رسید. با این حال، واگرایی مشخصی در نمودار روزانه میان قیمت و RSI ایجاد شده است که نشان از فاز اصلاحی احتمالی یا روند خنثی برای کوتاه‌مدت را دارد.

مطلب مفید: اولین تراکنش بیت کوین چگونه انجام شد؟ آغازگران این انقلاب بزرگ چه کسانی بودند؟

بیشتر بخوانید : سه دلیل جهت افزایش قیمت کاردانو تا مرز 7.50 دلار

نمودار روزانه بیت کوین

نمودار 4 ساعته

رالی صعودی قدرتمند بیت کوین در نمودار 4 ساعته بسیار مشهودتر است. با این حال، رفتار اخیر قیمت این ارز نشان می‌دهد که از جو صعودی اشاره شده کاسته شده و قیمت وارد یک فاز اصلاحی در کوتاه‌مدت شده است. بنا بر تحلیل بیت کوین، در این سناریو، قیمت می‌تواند دو سطح حمایتی را آزمایش کند. سطح اول 25000 دلار و حمایت مهم در این محدوده است و سطح بعدی در نزدیکی سطح 50 و 61.8% فیبوناچی و در محدوده 24000 و 23000 دلاری قرار دارد.

نمودار 4 ساعته BTC

باید اشاره داشت که در نمودار 4 ساعته نیز واگرایی مشخصی میان قیمت و RSI وجود دارد. چنین چیزی احتمال روند اصلاحی در کوتاه‌مدت را بسیار افزایش می‌دهد.

باید اشاره داشت که علاوه بر موارد تکنیکال اشاره شده، عوامل دیگری نیز در قیمت بیت کوین و مسیر حرکتی آن تاثیرگذار خواهند بود که مهم‌ترین آن داده‌های اقتصاد کلان و نرخ تورم است. باید دید که در ماه‌های آتی انتشار این داده‌ها چه تاثیری بر روند رو به رشد فعلی خواهد داشت و آیا شاهد ادامه رالی صعودی خواهیم بود یا علاوه بر 30000 دلار با مانع مهم دیگری به نام داده‌های اقتصادی نیز مواجه می‌شویم؟

بیشتر بخوانید : رشد تقاضا در سطوح مقاومت بیت کوین- تحلیل آنچین هفته ۴۵(۱۷آبان ۱۴۰۱)

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کریپتوپوتیتو است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x