خریداران مصمم به حفظ سطح 20000 دلاری؛ تحلیل بیت کوین (7 آبان 1401)

خانهاخبارخریداران مصمم به...

آنچه می‌خوانید...

روز جمعه قیمت بیت کوین با رشد همراه شد و به نظر دلیل آن گزارشی از سمت دولت آمریکا بود که نشان می‌داد نرخ تورم ترجیحی فدرال رزرو در ماه گذشته کندتر از حد انتظار افزایش داشته است. بنابر تحلیل بیت کوین و به نقل از کوین تلگراف، دلیل اهمیت این موضوع آن است که نشان دهنده پیشرفت در کمپین فدرال رزرو برای کاهش سرعت افزایش قیمت‌ها است و به نوبه خود نشان می‌دهد که ممکن است بتواند زودتر از سیاست‌های مالی سخت گیرانه دست بکشد.

سیاست‌هایی که تاثیر منفی زیادی برای دارایی‌های پر ریسک مانند بیت کوین دارند. حرکت قیمتی اخیر و عبور از محدوده 20000 دلاری باعث صعودی شدن بازار شده است. از یکشنبه هفته گذشته تاکنون قیمت با رشد 5.6 درصدی همراه بوده که در سه ماه اخیر بیشترین رشد هفتگی بیت کوین بوده است. با این وجود احتمال ریزش تا 20000 دلار و یا حتی بازگشت به محدوده ثابت چند وقت اخیر نیز وجود دارد.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

هفته پیش رو، جلسه فدرال رزرو برگزار خواهد شد و بیشتر تریدرها انتظار افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را دارند. در همین حین اما صحبت‌های رئیس فدرال رزرو درباره برنامه‌های این نهاد و کمیته برای ماه دسامبر می‌تواند تاثیر فراوانی در حرکت قیمت بیت کوین ایجاد کند.

روز گذشته قیمت بیت کوین در یک حرکت بازگشتی و هنگام باز شدن بازار بورس وال استریت به محدوده 20500 دلاری بازگشت. روز گذشته و خارج زمان معاملات، اتمسفر معاملاتی برای بیت کوین کمی نوسانی شد و دلیل آن نیز رییزش سهام شرکت‌های فناوری بود. با این حال بیت کوین موفق شد خود را از این مخمصه نجات دهد و با ریزش گسترده‌ای همراه نشد. گفتنی است که دیروز، شاخص‌های نزدک و S&P 500 هردو با رشد 1.3 درصدی همراه بودند.

کریپتو یودا، تحلیلگر مطرح بازار درباره حرکات اخیر قیمت گفت که در روند ثابت فعلی پس از یک روند نزولی بلند مدت، پول هوشمند یا سرمایه گذاران سازمانی قصد دارند بدون افزایش قابل توجه قیمت موقعیت‌های خود را ایجاد کنند. به همین دلیل احساس صعودی در بازار وجود دارد.

مطلب مفید: مسابقه 1 میلیون دلاری پلتفرم لاکی بلاک؛ NFT بخرید بیت کوین ببرید

الکس کروگر، اقتصاددان و تحلیلگر بازارهای مالی نیز به سناریویی احتمالی برای روزهای آینده اشاره داشت. وی اشاره داشت که بیت کوین در پی اخبار فدرال رزرو ممکن است باری دیگر کف‌های قیمتی اخیر خود را آزمایش کند و پس از آن با رشد همراه شود. از نظر وی در روزهای ابتدایی هفته اتریوم به سمت 1400 دلار و بیت کوین به سمت 19000 دلار حرکت خواهند کرد و پس از آن شاهد رشد قیمت‌ها خواهیم بود.

ماینرها بزرگ‌ترین ریسک موجود برای بازار بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که خارج از اقتصاد کلان، ماینرها می‌توانند یکی از مهم‌ترین دلایل لطمه خوردن روند صعودی این ارز باشند. پس از آنکه شرکت بزرگ Core Scientific، درباره مشکلات نقدینگی هشدار داد، تگرانی‌ها پیرامون سودآوری این حوزه همزمان با افزایش هش ریت بیشتر شد. گفتنی است که تئوری‌های زیادی درباره دلیل افزایش هش ریت وجود دارد که یکی از آنها نیز به روسیه باز می‌گردد.

در رابطه با ماینرها، شرکت Reflexivity اشاره داشت که در حال حاضر بزرگ‌ترین ریسک داخلی موجود برای بازار بیت کوین ماینرها هستند. در همین حین، مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار نیز ماینرها را در فاز تسلیم شدن توصیف کرد و اشاره داشت که در چند ماه گذشته شاهد چنین وضعیتی نبوده‌ایم.

شبکه بیت کوین
شبکه بیت کوین

در رابطه با قیمت بیت کوین از دیدگاه تکنیکالی، ون دی پوپ بازار را صعودی دانست و اشاره داشت که شاهد حرکت به سمت سطوح بالاتر خواهیم بود. وی در ادامه توضیح داد که کف قیمتی از نظرش 19900 دلار است و در صورت شکست این سطح نیز 19600 دلار مانع از ریزش بیشتر قیمت خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان