top banner adv

تثبیت بیت کوین در ۲۹۵۰۰ دلار، گام بعدی چیست؛ تحلیل BTC (۷ اردییبهشت ۱۴۰۲)

بازدید : 6677

قیمت بیت کوین روز گذشته با کنار گذاشتن نگرانی‌ها نسبت به بحران بانکی جدید در آمریکا و همچنین رشد آهسته اقتصادی آمریکا سطح 29000 دلاری را حفظ کرد و اکنون سرمایه‌گذاران انتظار رشد بیشتر را دارند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار با رشد 2 درصدی در شبانه‌روز گذشته اکنون در محدوده 29500 دلاری معامله می‌شود.

به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین به‌طور لحظه‌ای سطح 30000 دلاری را لمس کرد اما در ادامه، خریداران موفق نشدند با حفظ این سطح قیمت را به اوج 31000 دلاری برسانند. باید اشاره داشت که قیمت بیت کوین روز گذشته با نوسانات بسیار شدیدی همراه بود و پیش از آنکه در سطح 29000 دلاری تثبیت شود، تا محدوده 27000 دلاری سقوط کرد. اتفاقی که درنهایت منجر به لیکوئید شدن معاملات خرید و فروش زیادی در بازار شد.

گفتنی است که در پی این حرکت نوسانی، شایعات زیادی نیز در بازار به وجود آمد که دلیل این حرکت فروش بت کوین از سمت دولت آمریکا و صرافی Mt. Gox بوده است. باید اشاره داشت که قیمت بیت کوین پس از رالی صعودی 40 درصدی در ماه ژانویه، نسبت به اخبار منفی و عدم قطعیت در اقتصاد کلان مقاومت خاصی نشان داده است.

مدیرعامل شرکت گری اسکیل درباره حرکت بیت کوین و ارزهای دیجیتال گفت که کلیدواژه در این مقطع انعطاف‌پذیری است. وی اشاره داشت که علیرغم وجود چالش‌هایی از سمت کسب و کارها و پلتفرم‌هایی که زمانی در حوزه کریپتو فعال بودند و اکنون دیگر وجود ندارند، چیزی که شاهد آن هستیم انعطاف‌پذیری در بازار و بیت کوین است.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران چشم‌انتظار جلسه کمیته فدرال رزرو در این هفته برای تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره هستند. تصمیمی که می‌تواند تأثیر بسزایی بر قیمت بیت کوین داشته باشد. گفتنی است که بسیاری انتظار دارند شاهد افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره باشیم اما وضعیت اقتصادی آمریکا به گونه‌ای است که می‌توان انتظار رشد بیشتر نرخ بهره را نیز داشت.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال بیتکوین و اتریوم 21 بهمن

ادوارد مویا، یکی از تحلیلگران مطرح بازار در این باره گفت که بانک مرکزی آمریکا به پایان دادن این مدل سخت‌گیری در سیاست‌های مالی خود بسیار نزدیک شده است. وی افزود که فدرال رزرو احتمالاً یک یا دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد و دیگر شاهد آن نباشیم.

بیشتر بخوانید : تحلیل ریپل؛ سطوح کلیدی قیمت XRP کدامند؟

بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال در چند وقت گذشته نقش دارایی‌های امن را ایفا کرده‌اند و از این نظر اعتماد سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. بسیاری معتقدند که با حفظ ثبات در زمان عدم قطعیت در اقتصاد کلان، بیت کوین و رمز ارزها به ابزار سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند که از ابتدا سرمایه‌گذاران به آن امید داشتند.

بیشتر بخوانید : پیش‌بینی و تحلیل توکن شیبا اینو (SHIB) 21 تیر 1400

مطلب مفید: Space ID چیست؟ بررسی اسپیس آی دی و توکن ID

بیشتر بخوانید : افزایش ۷۵ درصدی قیمت فلوکی اینو؛ ایستگاه بعدی کجاست؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت با قدرت حمایت 28000 دلاری را حفظ کرد و خریداران با فعالیت خود در این ناحیه موفق شدند سطح 28500 دلاری را فتح کنند. در ادامه روند صعودی قدرت بیشتری گرفت و شاهد شکست سطوح مقاومتی 28800 و 29000 دلاری بودیم. قیمت بیت کوین به نزدیکی 30000 دلار رسید و پس از تشکیل اوج قیمتی در این ناحیه با اصلاح جزئی همراه شد و اکنون در محدوده 29500 دلاری معامله می‌شود.

نمودار بیت کوین

باید اشاره داشت که بیت کوین بالای مقاومت 29000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود. علاوه بر آن در محدوده حمایتی 29250 دلاری یک الگوی مثلث نیز تشکیل شده که می‌تواند مانع از ریزش بیشتر بیت کوین شود. اولین مقاومت بیت کوین در مسیر صعودی، 29800 دلار و سطح مقاومتی الگوی مثلث است. پس از آن ناحیه 3000 دلاری را داریم که شکست آن می‌تواند مسیر را برای رالی صعودی به سمت 31000 دلار هموار کند.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از مقاومت 29800 دلاری ناموفق عمل کند، شاهد یک فاز اصلاحی خواهیم بود. در این مسیر اولین حمایت 29250 دلار و ناحیه حمایتی مثلث خواهد بود. شکست این محدوده می‌تواند قیمت را به سمت سطح 50% فیبوناچی اصلاحی حرکت دهد. پس از آن نیز حمایت مهم سطح 28250 دلار و میانگین 100 ساعته خواهد بود که شکست آن باری دیگر بیت کوین را وارد کانال 27000 دلاری می‌کند.

بیشتر بخوانید : سقوط بیت کوین به زیر حمایت 21000 دلاری؛ تحلیل تکنیکال BTC (7 تیر 1401)

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x