خریداران در تلاش برای فتح دوباره ۳۰۰۰۰ دلار؛ تحلیل بیت کوین (۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالخریداران در تلاش...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته قیمت بیت کوین موفق شد در یک حرکت صعودی قدرتمند خود را باری دیگر به نزدیکی سطح 30000 دلاری برساند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز تا محدوده 30024 دلاری با رشد همراه شد و پس از آن با اصلاح دوباره به محدوده 29000 دلاری بازگشت.

به نقل از کوین تلگراف، برخی از مفسران و تحلیلگران بازار معتقدند که دلیل رشد قیمتی بیت کوین در دو روز گذشته، سقوط 50 درصدی ارزش سهام بانک FRB در آمریکا بوده است.

رشد بیت کوین در پی بحران بانکی

باید اشاره داشت که علیرغم تغییر مثبت، قیمت بیت کوین نسبت به یک سال گذشته خود فاصله 22.5 درصدی دارد و سرمایه‌گذاران و خریداران به همین دلیل خوش‌بینی سابق را ندارند. در همین حین اما، بحران بانکی آمریکا کمک زیادی به رشد و بازگشت بازار کریپتو کرده است.

کاهش ارزش سهام بانک FRB پس از گزارش درآمد این بانک رخ داد. گزارشی که نشان داد در سه ماه اول سال، میزان سپرده‌گذاری در بانک کاهش 40.8 درصدی داشته و اکثریت مردم در حال خارج کردن سرمایه‌های خود بوده‌اند.

این گزارش همچنین نشان داد که بانک در ماه مارس شاهد تزریق 30 میلیارد دلار سرمایه بود اما در اتفاقی قابل‌توجه، میزان سرمایه خروجی آن به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است. از سویی دیگر، فدرال رزرو اخیراً اشاره داشته است که احتمالاً نرخ بهره را به بیش از 5% افزایش می‌دهد. هدف از این اقدام مهار تورم است اما عواقب آن می‌تواند شامل ضعیف شدن اقتصاد و همچنین ساختاری ضعیف برای بازار ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین شود.

باید اشاره داشت که برخی از تحلیلگران معتقدند واکنش منفی بیت کوین به مقاومت 31000 دلاری به دلیل محیط نامشخص قانون‌گذاری در این فضا به‌خصوص در آمریکا است.

این وضعیت پس از شکایت کوین بیس از کمیسیون بورس برای ایجاد شفافیت در قانون‌گذاری مشخص‌تر شد. علیرغم تمامی موارد اشاره شده، قیمت بیت کوین در یک ماه گذشته با رشد 27 درصدی همراه بوده و به نظر این همان چیزی است که خریداران پیش از انقضای قراردادهای آپشن فردا به آن نیاز دارند.

تاریخ انقضای قراردادهای باز بیت کوین 28 آوریل است و در این زمان 3.2 میلیارد دلار قرارداد منقضی خواهد شد. با این حال باید اشاره داشت که عدد اصلی کمتر خواهد بود چرا که اکثر فروشندگان انتظار دارند قیمت بیت کوین در این زمان کمتر از 28000 دلار باشد.

قراردادهای باز بیت کوین

در همین حین، اگر قیمت بیت کوین بتواند در زمان انقضای قراردادها، در محدوده 29500 دلاری باقی بماند، تنها 54 میلیون دلار از معاملات فروش اشاره شده در دسترس خواهد ماند. از سویی خریداران برای سود 780 میلیون دلاری خود به دنبال رساندن قیمت بیت کوین به بالای سطح 30000 دلاری و حفظ این محدوده هستند.

باید اشاره داشت که خریداران حتی در صورتی که بتوانند قیمت را بالای سطح 29000 دلاری حفظ کنند، از سود 575 میلیون دلاری بهره خواهند برد. از سویی، فروشندگان باید قیمت را با سقوط 6.5 درصدی همراه کنند تا بتوانند از زیان خود جلوگیری کنند. باید اشاره داشت که با توجه به جو صعودی ایجاد شده در پی سقوط ارزش سهام بانک FRB، خریداران بیت کوین در رابطه با انقضای قراردادهای باز فردا در وضعیت مناسب‌تری نسبت به فروشندگان قرار دارند.

مطلب مفید: Brics‌ چیست؟ بررسی اهمیت کشورهای بریکس و ارز بریکس

تحلیلگران امیدوارند که سود حاصل از این رویداد برای تقویت حمایت 28000 دلاری بیت کوین مورد استفاده قرار گیرد و سکوی پرتابی برای حرکت به سمت سطوح بالاتر شود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در برخورد به حمایت 27000 دلاری با رشد بسیار خوبی همراه شد و با یک رالی 2000 دلاری حتی از مقاومت 29250 دلاری نیز عبور کرد. در ادامه، خریداران موفق شدند برای مدتی قیمت را به اوج 30000 دلاری نیز برسانند. پس از آن، اوج قیمتی در 30037 دلاری ایجاد شد و شاهد اصلاح گسترده بیت کوین بودیم.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین بالاتر از حمایت 28000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته و در محدوده 29250 دلاری معامله می‌شود. علاوه بر آن، خط روند صعودی در محدوده حمایتی 27800 دلاری تشکیل شده است که اهمیت این ناحیه حمایتی را چند برابر کرده است.

نمودار بیت کوین

خریداران در تلاش خود برای افزایش قیمت، موفق شدند سطح 50% فیبوناچی اصلاحی را پشت سر بگذارند تا مقاومت بعدی بیت کوین سطح 29400 دلاری باشد. پس از آن، مقاومت مهم بیت کوین 29500 دلار است که شکست آن می‌تواند رالی صعودی تا 30000 دلار و سپس مقاومت کلیدی 31000 دلاری را در کوتاه‌مدت به همراه داشته باشد.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 29400 دلار ناموفق باشد، شاهد اصلاح مجدد بیت کوین خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت بیت کوین سطح 28650 دلاری خواهد بود. پس از آن نیز حمایت بعدی 28000 دلار و خط روند صعودی است. شکست این ناحیه منجر به افزایش فشار فروش و سقوط تا 27250 دلار خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان