بیت کوین در آستانه از دست دادن حمایت 16000 دلاری؛ تحلیل BTC (8 آذر 1401)

آنچه می‌خوانید...

چین برای چندمین بار شاهد افزایش موارد کرونا بود و به همین دلیل محدودیت‌هایی از جمله قرنطینه را برای بخش‌هایی از کشور تعیین کرد. نتیجه آن اعتراضات گسترده و سراسری توسط مردم بود که احتمالا ریزش بازارهای مالی جهانی را نیز بتوان به آن نسبت داد. بنابر تحلیل بیت کوین و ارزهای دیجیتال، در کنار اتفاقات چین، این بازار از فشار ناشی از ورشکستگی فصل 11 بلاک فای و زیرمجموعه‌های آن رنج می‌برد.

باید اشاره داشت که قیمت بیت کوین در ماه نوامبر با ریزش 21 درصدی همراه بوده که آن را تبدیل به بدترین ماه نوامبر از سال 2018 تاکنون کرده است. سقوط سریع قیمت باعث شده تا تعداد کیف پول‌های هولدر بیش از 1 میلیون دلار بیت کوین کاهش چشمگیری داشته باشد و از 112 هزار به 23245 عدد برسد. با توجه به همبستگی بیت کوین و بازار سهام باید دید که در پی ریزش SPX و نزدک، بیت کوین نیز سقوط می‌کند یا حمایت 16000 دلاری مانع آن خواهد شد.

- Advertisement -

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که رالی بازگشتی قیمت از محدوده حمایتی حتی موفق نشده به میانگین متحرک 20 روزه در 16972 دلار برسد. چنین چیزی نشان دهنده آن است که خریداران در سطوح بالا مردد هستند. اکنون فروشندگان تلاش خواهند کرد با شکست حمایت 16000 دلاری، بیت کوین را به 15476 دلار برسانند.

مطلب مفید: فروش ذخیره بیت کوین ماینرها آغاز شد؛ واکنش بازار چه خواهد بود؟

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

باید اشاره داشت که نمودار بیت کوین در حال تشکیل یک الگوی مثلث نزولی است که در صورت شکست و تثبیت سطح 15476 دلاری شاهد تکمیل شدن آن خواهیم بود. این الگوی نزولی هدف قیمتی 13330 دلاری دارد. جهت نزولی میانگین‌های متحرک نشان از برتری فروشندگان در بازار دارد اما واگرایی صعودی در RSI از ضعف روند نزولی و فروشندگان خبر می‌دهد.

اگر قیمت جهت صعودی به خود بگیرد و شاهد شکسته شدن خط روند نزولی باشیم، دیدگاه نزولی اشاره شده بی‌اعتبار خواهد شد. در این صورت مسیر برای رالی صعودی به سمت مقاومت 17622 دلاری هموار خواهد شد. به منظور پایان دادن به روند نزولی، خریداران باید قیمت بیت کوین را از این سطح عبور دهند و آن را تثبیت کنند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان