بیت کوین آماده حرکت به سمت ۳۰۰۰۰ دلار می‌شود؛ تحلیل BTC (۸ اسفند ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبیت کوین آماده...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که قیمت بیت کوین پس از یک حرکت صعودی در اواسط ماه جاری با اصلاح همراه شد و تا محدوده 23000 دلاری رسید، روز گذشته این ارز کندل هفتگی خود را با موفقیت در بالای سطح 23000 دلاری ثبت کرد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که علیرغم این حرکت، سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به مقاومت پیش رو بیت کوین نگران هستند.

نمودار بیت کوین

سرمایه‌گذاران به هدف 30000 دلاری باور دارند

به نقل از کوین تلگراف و بنا بر داده‌های تریدینگ ویو، بیت کوین در ساعات گذشته به محدوده 23500 دلاری رسیده است که نشان‌دهنده حرکت مثبت و رشد خوب این ارز نسبت به روزهای ابتدای هفته است. این حرکت صعودی بیانگر یک روند بازگشتی نسبی نسبت به هفته سختی است که دارایی‌های ریسکی پشت سر گذاشتند.

- Advertisement -

با این حال، باید اشاره داشت که قیمت بیت کوین همچنان زیر سطوحی قرارگرفته است تحلیلگران از اهمیت بازپس‌گیری آن‌ها قبل از پایان ماه فوریه صحبت کرده بودند. در حال حاضر تنها، تحلیلگران بسیار کمی نسبت به حرکات بعدی قیمت بیت کوین خوش‌بین هستند. در همین راستا، کالئو، یکی از تحلیلگران بازار اشاره داشته است که سطح 30000 دلاری مانند آهنربا قیمت را به خود جذب خواهد کرد.

توییت کالئو

آلت کوین شرپا، یکی دیگر از تحلیلگران بازار نیز اشاره داشت که قیمت بیت کوین به سطح 30000 دلاری خواهد رسید اما برای چنین حرکتی به 4 تا 6 هفته زمان نیاز دارد. بیت کوین همچنان در فاز تغییر از روند نزولی به صعودی قرار دارد. حرکت صعودی پس از شکست خط گردن آغاز خواهد شد.

تحلیل آلت کوین شرپا

تحلیلگر بلومبرگ: روند نزولی است

مایک مک گلون، تحلیلگر ارشد بلومبرگ به ناتوانی خریداران بیت کوین در عبور از سطح مقاومتی 25000 دلاری اشاره داشت. وی توضیح داد که مقاومت‌های پیش رو قدرتمند هستند. فدرال رزرو در سال 2022، مهم‌ترین مقاومت پیش روی بازارها بود و در سه ماه ابتدایی سال جاری نیز به نقش خود ادامه می‌دهد. وی افزود که مقاومت 25000 دلاری بیت کوین می‌تواند برای تمامی دارایی‌های ریسکی با اهمیت باشد.

در حال حاضر بیشتر تریدرها میل و تمرکز خود را روی فروش گذاشته‌اند و ممکن است بازگشت دوباره به حالت خرید و هولد زمان زیادی ببرد. هفته قبلی نشان داد که سرمایه‌گذاران امید دارند 25000 دلار، مقاومت مهمی نباشد و بتوانند با تلاش خود آن را به حمایت تبدیل کنند.

با این وجود هنگام تلاش برای عملی کردن این هدف مشخص شد که سطح 25000 دلاری قصد ندارد به‌سادگی شکسته شود. علاوه بر آن، میانگین‌های متحرک 50 و 200 هفته‌ای بیت کوین هر دو در بالا و نزدیکی قیمت قرارگرفته‌اند تا برای رشد بیشتر به بیت کوین فشار آورده و مانع آن شوند. همچنین جهت نزولی میانگین 50 هفته‌ای، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مک گلون معتقد است روند بیت کوین نزولی است.

مطلب مفید: موافقت FATF با نقشه راه اجرای استانداردهای ارزهای دیجیتال

نمودار هفتگی بیت کوین

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز روند نزولی خود را در روزهای گذشته ادامه داد و به زیر سطح حمایتی 23200 دلاری و حتی 23000 دلار نیز سقوط کرد. درنهایت کف قیمتی در 22739 دلار تشکیل شد و بیت کوین تلاش کرد تا سطوح از دست رفته را پس بگیرد. قیمت در ابتدا از 23200 دلار عبور کرد و پس از آن شاهد حرکت صعودی به بالای خط روند نزولی و مقاومتی در محدوده 23300 دلار در نمودار یک ساعته بودیم.

بیت کوین با عبور از سطح 23.6% فیبوناچی اکنون در محدوده 23500 دلاری و بالاتر از میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود. در مسیر صعودی، اولین مقاومت محدوده 23650 دلاری در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی است. پس از آن مقاومت مهم 24000 دلاری را داریم که شکست آن قیمت را به سطح 24600 دلاری خواهد رساند.

نمودار BTC

شکست این ناحیه بیت کوین را به مقاومت اصلی خود در 25000 دلار خواهد رساند. در صورت شکست این محدوده، بیت کوین با افزایش فشار خرید مواجه خواهد شد و قیمت به سمت مقاومت بعدی خود در محدوده 26000 دلاری حرکت خواهد کرد.

سقوط قیمت بیت کوین

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 23650 دلاری ناموفق عمل کند، شاهد اصلاح گسترده خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت سطح 23200 دلار خواهد بود. پس از آن حمایت اصلی 22750 دلار است که شکست آن منجر به افزایش فشار فروش و ریزش بیت کوین تا سطح 22000 دلاری در کوتاه‌مدت خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان