top banner adv

بیت کوین به کانال ۲۸۰۰۰ دلاری بازگشت؛ تحلیل BTC (۸ خرداد ۱۴۰۲)

بازدید : 6292

پس از توافق اولیه کاخ سفید و کنگره بر سر سقف بدهی و فرار آمریکا از نکول بدهی‌ها و سقوط احتمالی، بازار سهام با رشد خوبی همراه شد و در پی آن شاهد حرکت صعودی از قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال بودیم. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته و در پی این توافق با رالی صعودی خود موفق شد به سطح 28000 دلاری بازگردد. باید اشاره داشت که حرکت صعودی محدود به بیت کوین نبوده و ارزهای دیجیتال بسیاری نشانه‌های مثبتی از خود نشان داده‌اند.

به نقل از کوین تلگراف، علیرغم نشانه‌های صعودی و احتمال حرکت به سمت سطوح بالاتر، حفظ رالی‌های صعودی در چند وقت اخیر تبدیل به امری دشوار برای خریداران شده است. اکنون و پس از توافق سقف بدهی، تریدرها و سرمایه‌گذاران تمرکز خود را روی نرخ بهره و تصمیم فدرال رزرو خواهند گذاشت. باید اشاره داشت که داده‌های شاخص مصارف مخرج شخصی احتمال بیشتر شدن نرخ بهره در جلسه بعدی را افزایش داد.

بیشتر بخوانید : نرخ بهره آمریکا 0.5% افزایش یافت؛ چه انتظاری داشته باشیم؟

در حال حاضر احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره از 17% در هفته گذشته به 64% در روز گذشته رسیده است. همان‌طور که مشخص است قیمت بیت کوین واکنش مستقیمی به تصمیم فدرال رزرو و نرخ بهره داشته و دارد و باید دید که جلسه بعدی فدرال رزرو چه تأثیری بر قیمت این ارز خواهد داشت.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز موفق شد خود را به مقاومت میانگین متحرک 20 روزه در 27146 دلار و سطح حمایتی الگوی مثلث متقارن برساند. بیت کوین در ادامه این مقاومت را فتح کرد و وارد کانال 28000 دلاری شد. انتظار می‌رود که در محدوده فعلی شاهد نبردی میان خریداران و فروشندگان باشیم.

نمودار بیت کوین

اگر قیمت از سطح فعلی با اصلاح همراه شود فروشندگان باری دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را به سطح حمایتی 25250 دلاری برسانند. انتظار می‌رود که خریداران با تمام قدرت از ناحیه حمایتی 24000 دلار تا 25250 دلاری دفاع کنند چرا که شکست این ناحیه سقوط قیمت تا کف 20000 دلاری را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل دوج کوین و شیبا اینو تاریخ 5 اردیبهشت 1401

مطلب مفید: برای خرید بیت کوین و سرمایه گذاری از کجا شروع کنیم؟

از سویی دیگر، اگر خریداران موفق شوند با فتح مقاومت‌های پیش رو، قیمت را داخل الگوی مثلث تثبیت کنند به معنای خرید سنگین در کف قیمتی از سمت خریداران خواهد بود. چنین حرکتی احتمال شکست سطح مقاومتی الگو و حرکت بیت کوین به سمت 31000 دلار را افزایش خواهد داد.

تحلیل 4 ساعته BTC

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت داخل یک الگوی کانال نزولی در حال نوسان است و فروشندگان در تلاش هستند تا از سطح مقاومتی الگو دفاع کنند. اگر بیت کوین از سطوح فعلی با اصلاح همراه شود و به میانگین 20 روزه واکنش مثبت نشان دهد به معنای خرید قدرتمند در کف قیمت خواهد بود.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل اتریوم تاریخ 15 دی 1400

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت بیت کوین : آیا بازار خرسی به پایان رسیده

نمودار 4 ساعته بیت کوین

در این سناریو خریداران تلاش خواهند کرد تا ضمن تثبیت قیمت بالای الگوی کانال به سمت مقاومت بعدی در محدوده 28400 دلاری حرکت کنند. از سویی دیگر، واکنش منفی و اصلاح به زیر میانگین‌های متحرک می‌تواند روند بیت کوین در الگوی کانال را ادامه‌دار کند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

بیشتر بخوانید : تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران باید این هفته زیر نظر بگیرند (23 خرداد 1401)

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x