بیت کوین همچنان با کف قیمت خود فاصله دارد؛ تحلیل BTC (8 دی 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبیت کوین همچنان...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین مدتی است که در یک محدوده ثابت در حال معامله است و میزان نوسان آن به شدت کاهش یافته است. در حالی که سرمایه‌گذاران و تریدرهای بسیاری معتقدند قیمت به کف خود رسیده و پس از پایان دوره کم نوسان فعلی با افزایش قیمت همراه خواهیم شد، تحلیل بیت کوین پلتفرم متریال اندیکاتور موضوع دیگری را نشان می‌دهد.

به گزارش کوین تلگراف، همزمان با افزایش عرضه در بازار، داده‌ها حاکی از آن است که قیمت BTC در زیر 17000 دلار هنوز به کف خود نرسیده است. بررسی‌های تازه پلتفرم تحلیلی متریال اندیکاتور بیانگر آن است که علاقه کمی از سمت سرمایه‌گذاران برای حفظ قیمت فعلی وجود دارد.

دفتر سفارش بایننس نشان از ریزش بیشتر دارد

در حالی که همچنان نوسانات قیمتی زیادی در بازار بیت کوین مشاهده نمی‌شود، تحلیلگران با دقت رفتار قیمت در روزهای پایانی سال را زیر نظر گرفته‌اند. همچنین باید اشاره داشت که قیمت بسته شدن روز 31 دسامبر می‌تواند نشان دهنده وضعیت هفتگی و همچنین فصلی قیمت بیت کوین باشد. هرگونه نوسان ناگهانی در بازار نیز می‌تواند سال 2022 را به سالی فاجعه آمیز تبدیل کند.

در حال حاضر قیمت بیت کوین با فاصله 60 درصدی نسبت به اوج خود معامله می‌شود و باید اشاره داشت که در بدترین حالت این فاصله به 76% نیز رسیده بود. تحلیلگران زیادی هشدار داده‌اند که این فاصله شاید برای پایان دادن به روند نزولی کافی نباشد. در همین حین، داده‌های دفتر سفارش بایننس نیز از احتمال ریزش دوباره خبر می‌دهند.

سفارشات بایننس

پلتفرم متریال اندیکاتور در تحلیل خود اشاره داشت که هیچ چیز در بازار مانند نقدینگی نشان دهنده احساسات برای یک سطح قیمتی نیست و اکنون برای آنکه بتوان گفت به کف رسیده‌ایم احساسات مثبت زیادی وجود ندارد.

روز 27 دسامبر، این پلتفرم تحلیلی در پستی تازه گفت که جایی برای هیجان‌زده شدن وجود ندارد چرا که حجم سفارش‌های بیت کوین نشان دهنده خروج تریدرهای بزرگ از بازار است.

پلتفرم سنتیمنت معتقد است که روند خنثی بیت کوین رابطه بسیار نزدیکی با کاهش علاقه نهنگ‌ها دارد. بنا بر بررسی‌های سنتیمنت، میان تراکنش‌ها نهنگ‌ها بزرگ بیت کوین و قدرت قیمت این دارایی همبستگی وجود دارد. گفتنی است که میزان تراکنش‌های این نهنگ‌ها به پایین‌ترین حد خود از دسامبر 2020 رسیده است.

همبستگی قیمت بیت کوین و رفتار نهنگ‌ها

از نظر سنتیمنت، اگر قیمت به روند نسبتاً ثبات خود ادامه دهد و شاهد افزایش ناگهانی علاقه نهنگ‌ها باشیم، سیگنال صعودی خوبی برای بیت کوین صادر خواهد شد.

سقوط بیشتر قیمت بیت کوین

شرکت کریپتویی QCP Capital در پیش‌بینی آخر سال خود خبرهای بدی را برای سرمایه‌گذاران منتشر کرد. این پلتفرم معتقد است که بیت کوین و اتریوم هر دو سال آینده را با یک 5 موجی اصلاحی آغاز خواهند کرد. در همین حین، دلار آمریکا و اوراق قرضه دوباره قدرت خواهند گرفت و با رشد همراه می‌شوند.

مطلب مفید: معرفی بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال

این شرکت اشاره داشت که هر رالی صعودی بیت کوین با فشار فروش بسیار قدرتمندی مواجه خواهد شد. در ادامه نیز، QCP روند بیت کوین را با ETF شرکت ARK مقایسه کرد و گفت که رفتار قیمت ARKK نشان دهنده برتری دو ماهه نسبت به بیت کوین است که از احتمال ریزش بیشتر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار خبر می‌دهد.

نمودار BTC و ARKK

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت چند روز گذشته را در محدوده ثابت میان 16559 دلاری و میانگین 20 روزه در 16877 دلار معامله شده است. چنین چیزی به معنای آن است که خریداران و فروشندگان هر دو در تعطیلات به سر می‌برند و تصمیم قطعی برای جهت دادن به بازار ندارند.

نمودار بیت کوین

میانگین 20 روزه نسبتاً نزولی است و شاخص RSI نیز در 43 است که نشان از برتری نسبی فروشندگان در بازار دارد. اگر قیمت سطح 16500 دلار را از دست دهد، فشار فروش افزایش خواهد یافت و بیت کوین با از دست رفتن سطح 16000 دلار به سمت حمایت 15476 دلاری حرکت خواهد کرد.

انتظار می‌رود که خریداران از این سطح دفاع کنند چرا که سقوط آن منجر به آغاز یک روند نزولی تازه خواهد شد. از سوی دیگر، اگر قیمت رشد کند و میانگین‌های متحرک را بشکند، به معنای بازگشت خریداران به بازار خواهد بود. در این صورت اولین هدف بیت کویین سطح 18388 دلاری خواهد بود که در آنجا با مقاومت سنگین فروشندگان مواجه خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان