سقوط بیت کوین در پی اخبار شکایت از بایننس؛ تحلیل BTC (۸ فروردین ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و در حالی که چند روز گذشته را در یک ناحیه خنثی و تثبیتی سپری کرده بود با فشار فروش سنگین همراه شد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در تنها چند ساعت با ریزش همراه شد و از محدوده 27800 دلاری به محدوده 26700 دلاری سقوط کرد.

نمودار BTC

ماجرای بایننس حمایت قیمتی بیت کوین را تهدید می‌کند

به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین روز گذشته و در پی سقوط خود به محدوده حمایتی 26500 دلاری رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که روزهای گذشته این ارز بیشتر وقت خود را در یک محدوده ثابت و بدون نوسان خاصی گذرانده بود. در رابطه با ریزش بیت کوین به نظر بزرگ‌ترین کاتالیزور اخبار مربوط به صرافی بایننس و شکایت قانون‌گذاران آمریکایی از آن باشد.

شکایت کمیسیون معاملاتی معاملات آتی آمریکا به دلیل نقض قوانین معاملاتی مشتقه صورت گرفته است. این نهاد اشاره داشته است که صرافی بایننس با دانستن قوانین این کشور اقدام به نقض و نادیده گرفتن آن‌ها گرفته است چرا که انجام آن سود زیادی برای شرکت و مدیرعامل داشته است. در همین حین، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس یک پست توییتری رمزآلود و شبیه به پست‌های سم بنکمن فرید منتشر کرد تا بر پریشانی اعضای جامعه اضافه کند.

در پی این اتفاقات، تحلیلگرها و تریدرهای مختلف واکنش نشان دادند. دان کریپتو، یکی از تحلیلگران مطرح بازار اشاره داشت که ترس، عدم قطعیت و شک در رابطه با صرافی متمرکز زمان خوبی است که اعضای جامعه تمرکز خود را روی صرافی‌های غیرمتمرکز بگذارند. پس از آن، اسکات ملکر نیز با انتقاد از قانون‌گذاران آمریکایی اشاره داشت که تقریباً تمامی شرکت‌های رمز ارزی در حال مواجهه با شکایت‌های نهادهای مالی و قانونی هستند.

توییت دان کریپتو

خط روند مهم BTC

باید اشاره داشت که فشار وارد شده بر بیت کوین از سمت بازار سهام نیست چرا که شاخص S&P 500 و نزدک روز گذشته عملکرد خنثی داشتند و حرکت خاصی را در آن‌ها ندیدیم. علاوه بر آن، شاخص دلار نیز پس از روند نزولی خود در حال تثبیت بوده تا به نظر برسد که اتفاقات بایننس به تنهایی موجب سقوط قیمت بیت کوین شده است.

در همین راستا، تحلیلگران زیادی معتقدند که سطح حمایتی بعدی و بسیار مهم بیت کوین، میانگین متحرک 200 هفته‌ای است که در محدوده 25500 دلاری قرار دارد. اسکات ملکر در این باره اشاره داشت که پس از تلاش‌های ناموفق برای عبور از مقاومت 28600 دلاری، اکنون فروشندگان وارد بازار شده‌اند. همه سطح 25212 دلاری را زیر نظر دارند و انتظار دارند که با برخورد قیمت به آن شاهد رشد بیت کوین باشیم.

مطلب مفید: کمیابی NFT چیست؟ چطور با ماشین حساب کمیابی توکن را اندازه‌گیری کنیم؟

تحلیل اسکات ملکر

پلتفرم تحلیلی متریال اندیکاتور نیز اشاره داشت که احتمال دارد زودتر از انتظار شاهد آزمایش میانگین 200 هفته‌ای باشیم. هم‌بنیانگذار این پلتفرم در توضیحات خود اشاره داشت که در نمودار هفتگی حمایت‌های زیادی از بین رفته‌اند و وضعیت به سود فروشندگان است. با این حال چنین چیزی به معنای اتمام رالی صعودی نیست اما ضعف در حرکت به خوبی دیده می‌شود.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز در روزهای اخیر موفق به عبور از سطح 29000 دلاری نشد اما خریداران سعی کردند با حفظ سطوح بالا مانع از برتری فروشندگان شوند. در همین راستا، خریداران مانع از حرکت بیت کوین به سمت حمایت 25250 دلاری شدند.

نمودار بیت کوین

جهت میانگین 20 روزه صعودی است و RSI نیز همچنان در محدوده مثبت قرار دارد تا شاهد برتری نسبی خریداران در بازار باشیم. بدین ترتیب اگر خریداران بتوانند قیمت را از 29000 دلار عبور دهند، شاهد رالی پرسرعت به سمت 32500 دلار خواهیم بود. این محدوده مقاومت سنگینی از خود نشان خواهد داد اما شکست آن می‌تواند بیت کوین را به اوج 40000 دلاری برساند.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، اگر شاهد شکسته شدن میانگین 20 روزه و حمایت مهم 25250 دلاری باشیم، دیدگاه صعودی بی‌اعتبار خواهد شد و قیمت در کوتاه‌مدت به سمت میانگین 200 روزه در 20219 دلاری سقوط خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان