آیا بیت کوین به 14000 دلار سقوط می‌کند؟ تحلیل BTC (9 آذر 1401)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته با رشد تقریبا 2 درصدی همراه شد و اکنون در محدوده 16800 دلاری در حال معامله است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که با این وجود دلایل زیادی در داخل و خارج صنعت کریپتو وجود دارد که می‌تواند باعث ادامه روند نزولی و ثبت کف قیمتی جدید در محدوده 12000 تا 14000 دلاری شود.

به نقل از کوین تلگراف، با افزایش سختی شبکه، پایین بودن قیمت بیت کوین و بی ثباتی بازار و همچنین هزینه بالای انرژی و عملیات‌های استخراج بیت کوین، ماینرهای این ارز دیجیتال در آستانه تسلیم شدن دوباره قرار گرفته‌اند. اتفاقی که می‌تواند فشار فروش در بازار را افزایش دهد.

- Advertisement -

از سویی دیگر روند نزولی بازار باعث ورشکستگی و مشکلات نقدینگی برای برخی از پلتفرم‌ها بزرگ این حوزه مانند FTX و بلاک فای شده است. صرافی FTX در اوایل ماه نوامبر اعلام ورشکستگی کرد و علیرغم سقوط قیمت از آن زمان، هنوز اثرات کامل این اتفاق را مشاهده نکرده‌ایم. علاوه بر آن، هفته گذاشته پلتفرم وام دهی بلاک فای نیز به دلیل شرایط بازار و مشکلات نقدینگی در پی سقوط قیمت بیت کوین اعلام ورشکستگی کرد تا به شرکت‌هایی مانند سلسیوس، ویجر و 3AC بپیوندد.

پس از سقوط صرافی FTX و تاثیرات آن بر بازار، قانون گذاران و مدیران حوزه ارزهای دیجیتال خواستار قوانینی شفاف و نسبتا سختگیرانه برای این صنعت شده‌اند تا بتوانند از مصرف کنندگان و سرمایه گذاران حفاظت کنند. به نظر می‌رسد فاجعه FTX و سوء استفاده آن از دارایی‌های کاربران کاتالیزوری بود که قانون گذاران برای ورود به صنعت ارزهای دیجیتال به آن نیاز داشتند.

در رابطه با اقتصاد کلان نیز، روزهای اخیر کشور چین با بحران اعتراضات و بیماری کرونا همراه بوده است. اتفاقی که می‌تواند بر بازارهای مالی جهانی و بیت کوین تاثیر بسزایی داشته باشد. در پی گسترش موارد کرونا در برخی استان‌های چین، دولت باری دیگر محدودیت‌های سنگین و قرنطینه اعلام کرد تا موارد بیماری به صفر برسد. با این حال تصمیم دولت با اعتراض گسترده مردم همراه شد که در پی آن شاهد ریزش بازار سهام هنگ کنگ نیز بودیم.

مطلب مفید: کاپیتولاسیون بازار بیت کوین -تحلیل آنچین هفته چهل‌وهشتم (۸آذر ۱۴۰۱)

با توجه به همبستگی بالای میان بیت کوین و بازار سهام، ادامه یافتن ناآرامی‌ها در چین می‌تواند با روند نزولی بازارهای مالی در جهان و بیت کوین همراه شود. بنابر این دلایل اشاره شده، برخی از تحلیلگران مطرح بازار معتقدند که علیرغم واکنش به حمایت 16000 دلاری، هنوز به کف قیمت نرسیده‌ایم و احتمالا بیت کوین سطوح 14 یا 12 هزار دلاری را نیز خواهد دید.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در محدوده 16200 دلاری کفی تشکیل داد و پس از آن با رشد پیوسته خود موفق شد مقاومت 16500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته را پشت سر بگذارد. در حرکت اشاره شده، بیت کوین از خط روند نزولی ایجاد شده در محدوده 16450 دلاری و سطح 76.4% فیبوناچی اصلاحی نیز عبور کرد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین بالای سطح 16500 دلاری و میانگین 100 ساعته معامله می‌شود و در حال آزمایش سطح 1.618 فیبوناچی اکستنشن است. در مسیر صعودی، اولین مقاومت پیش روی بیت کوین سطح 16950 دلاری و پس از آن مقاومت مهم 17000 دلاری خواهد بود. در صورت عبور از 17000 دلار، می‌توان انتظار رشد بیشتر قیمت را به سمت مقاومت‌های 17500 و سپس 18000 دلاری داشت.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 17000 دلار ناموفق عمل کند، شاهد اصلاح نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت محدوده 16800 دلاری خواهد بود. پس از آن نیز حمایت اصلی بیت کوین 16500 دلار و میانگین 100 ساعته در آن ناحیه است. شکست این سطح می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد و در پی آن شاهد سقوط بیت کوین به محدوده 16200 دلاری و سپس حمایت مهم 16000 دلاری باشیم.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان