بیت کوین و بازار در انتظار نرخ بهره آمریکا؛ تحلیل BTC (۹ اردیبهشت ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و هم‌زمان با باز شدن بازار وال‌استریت دچار نوسان شد اما خریداران موفق شدند حمایت 29000 دلاری را حفظ کنند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد، قیمت روز گذشته و در حالی که داده‌های اقتصاد کلان آمریکا منتشر شد در نزدیکی 29000 دلار در حال نوسان بوده است.

تاثیر اقتصاد کلان بر بازار

به نقل از کوین تلگراف، داده‌های PCE یا مخارج مصرف شخصی در آمریکا یکی از رویدادهای مهم این هفته بود که می‌توانست تأثیر زیادی بر بازار داشته باشد. با این حال، داده‌های شاخص با پیش‌بینی‌ها و انتظارات مطابقت کامل داشت و این رویداد موفق نشد به‌عنوان کاتالیزور برای بازار و بیت کوین عمل کند.

- Advertisement -

در این رابطه، یکی از تحلیلگران مطرح مالی اشاره داشت که روند دوست ما است اما باید اشاره داشت که این روند در چند ماه اخیر ثابت بوده و از دسامبر تاکنون این شاخص در نزدیکی 4.6% قرار داشته است. وی همچنین افزود که به‌طور کلی داده‌های PCE شوکی برای بازار ایجاد نکرد.

در حالی که بیت کوین حرکت خاصی از خود نشان نداد، بازار سهام آمریکا با نوسان همراه بود. پلتفرم متریال اندیکاتور در گزارش خود از سفارش‌های بایننس توضیح داد که نقدینگی اندکی در بازار وجود دارد که به سمت قیمت لحظه‌ای حرکت می‌کند و نوسانات احتمالی در بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

در همین حین باید اشاره داشت که توجه سرمایه‌گذاران معطوف به رویدادهای اقتصادی این هفته است که مهم‌ترین آن نیز تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره است. برخی از تحلیلگران معتقدند که با توجه به داده‌های شاخص PCE، احتمال افزایش نرخ بهره از سمت فدرال رزرو افزایش داشته است. Kobeissi، یکی از تحلیلگران بازار اشاره داشت که احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در حال افزایش است و اکنون به 28% رسیده است.

وی همچنین توضیح داد که احتمالاً در سال جاری در دو مقطع شاهد کاهش نرخ بهره باشیم. باید اشاره داشت که فدرال رزرو هنوز اعلام نکرده است که از کاهش سرعت افزایش نرخ بهره پشتیبانی می‌کند یا خیر اما وضعیت اقتصادی به‌گونه‌ای است که چنین اتفاقی دور از ذهن نیست. در همین راستا تحلیلگران زیادی معتقدند تصمیم این هفته می‌تواند بسیار مهم و بر قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد.

مطلب مفید: منظور از بازار اولیه و ثانویه در ارزهای دیجیتال چیست؟

قیمت BTC در کوتاه‌مدت

باید اشاره داشت که تریدرها نسبت به قیمت کوتاه‌مدت بیت کوین قطعیت بسیار کمی دارند و به همین منظور تمرکز خود را روی رفتار این ارز در بلندمدت گذاشته‌اند. یکی از تحلیلگران بازار با نام Jelle معتقد است که دیگر شاهد روند نزولی گسترده نخواهیم بود و به‌زودی ناحیه جدید قیمتی ایجاد می‌شود. در رابطه با اصلاح احتمالی نیز وی توضیح داد که درنهایت شاهد ریزش کمی تا زیر محدوده 29000 دلاری باشیم.

توییت jelle

رکت کاپیتال، از تحلیلگران مطرح بازار نیز با مقایسه روند بیت کوین در سال‌های گذشته اشاره داشت که قیمت در آستانه تکرار حرکتی است که در سال‌های اخیر منجر به اتمام روندهای نزولی می‌شده است. وی توضیح داد که بیت کوین روند نزولی خود را شکسته است و اکنون همه‌چیز درباره ادامه یافتن روند صعودی جدید است.

تحلیل رکت کاپیتال

 از نظر وی سؤال اصلی آن است که شاهد بازگشت مجدد به خط روند خواهیم بود یا خیر. وی در پایان اشاره داشت که بر اساس داده‌های تاریخی در میان‌مدت و بلندمدت روند بازار صعودی است.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 26 آوریل الگوی کندل استیکی تشکیل داده است که بیانگر عدم قطعیت میان خریداران و فروشندگان بازار است. در ادامه و روز بعد، این عدم قطعیت به سمت خریداران تغییر جهت داد و شاهد حرکت بیت کوین به بالای میانگین 20 روزه در 28619 دلاری بودیم.

نمودار بیت کوین

اکنون فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین 20 روزه برسانند و خریداران تلاش می‌کنند با حفظ این سطح و رالی صعودی آن را به حمایت تبدیل کنند. اگر خریداران موفق شوند، بیت کوین به سمت مقاومت‌های 31000 دلاری و 32400 دلاری حرکت خواهد گرد. در این سطح به احتمال فراوان شاهد نبرد سنگین میان فعالان بازار باشیم.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین 20 روزه سقوط کند، به معنای منفی شدن احساسات تریدرها و فروش در رالی‌های صعودی است. چنین حرکتی می‌تواند اصلاح بیت کوین را ادامه‌دار کند و قیمت را به میانگین 50 روزه در 27657 دلاری برساند. اگر شاهد شکسته شدن این ناحیه نیز باشیم، توقف بعدی حمایت 25250 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان