پیش بینی و تحلیل بیت کوین تاریخ 21 اردیبهشت 1401

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز سه شنبه برخلاف دیگر روزهای این هفته برای بازار کریپتو بهتر بود و با ورود تریدرها به بازار در کف قیمتی شاهد نوسانات کمتری بودیم. بیت کوین نیز در محدوده 30000 دلاری که کف سالانه اش محسوب می‌شود، در حال تثبیت است. به نظر می‌رسد بیت کوین همانند ماه ژانویه در حالت اشباع فروش قرار گرفته باشد، ناحیه ای که پس از آن شاهد یک رالی صعودی کوتاه مدت از بیت کوین بودیم. در ادامه با تحلیل بیت کوین تاریخ 21 اردیبهشت با ما همراه باشید.

روز سه شنبه، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه مجلس سنا درباره اتفاقات اخیر و مربوط به استیبل کوین UST صحبت کرد. صحبت های یلن در حالی رخ داد که چند ساعت قبل از آن قیمت این کوین ثبات خود را از دست داد و به 0.61 دلار رسید. در پی آن صرافی بایننس معاملات آن را به حالت تعویق درآورد. یلن در این باره افزود:

«فکر می‌کنم که شاهد محصولی هستیم که رشد سریعی دارد و برای ثبات مالی خطراتی را به همراه دارد. در نتیجه باید چارچوبی مناسب در این زمینه ایجاد کنیم.»

- Advertisement -

روز گذشته و همزمان با بازگشت قیمت بیت کوین، آلت کوین ها نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند که نشان از عطش تریدرها برای ریسک کردن در قیمت های کنونی دارد. در این میان توکن متیک با رالی صعودی 19 درصدی و شیبا اینو با افزایش 15 درصدی همراه شدند. بیت کوین معمولا در زمان سقوط و صعود بازار، نسبت به آلت کوین ها عملکرد ملایم تری از خود نشان می‌دهد، دلیل این امر ثبات بیشتر و کم ریسک تر بودن نسبت به آلت کوین ها است.

ورود سرمایه به صرافی ها

نمودار زیر نشان دهنده حجم بیت کوین ورودی به صرافی ها است. آخرین روند صعودی در این زمینه مربوط به ماه مارس و سقوط 50 درصدی قیمت بیت کوین به دلیل بیماری کرونا بود. در تئوری ورود سرمایه به صرافی ها بیانگر آن است که تریدرها به دنبال فروش دارایی های خود هستند و خروج سرمایه نشان دهنده تمایل آنها به ذخیره دارایی ها است.

حجم ورودی به صرافی ها

آخرین حرکت صعودی در زمینه ورود سرمایه به صرافی ها می‌تواند نشانه ای از تسلیم شدن سرمایه گذاران داشته باشد، اتفاقی که در گذشته و در کف های قیمتی شاهد آن بوده‌ایم. حجم معاملات بیت کوین به اوج خود در ماه ژانویه رسیده است و احساسات بازار همگی نزولی هستند تا بیت کوین مسیر سختی را برای بازگشت در پیش داشته باشد.

نمودار درصد سقوط بیت کوین از اوج قیمتی آن نشان دهنده کف قیمتی در کوتاه مدت است. دقیقا مشابه اتفاقی که در ماه ژانویه نیز شاهد آن بودیم. در زمان بازارهای نزولی، میزان سقوط از قله قیمتی می‌تواند تا 60 یا 80 % نیز برسد و این در حالی است که اکنون قیمت بیت کوین در فاصله 53 درصدی با اوج تاریخی خود قرار دارد.

میزان فاصله از اوج قیمتی

در سال 2018 شاهد درصد سقوط بیشتری از بیت کوین در زمان بازار نزولی بودیم، اتفاقی که با روند صعودی بلند مدتی آن همخوانی دارد. بیت کوین همچنان و برخلاف شرایط گذشته در همبستگی بسیار بالایی با شاخص S&P 500 قرار دارد. بدین ترتیب بازار کریپتو و بیت کوین نسبت به اتقافات مربوط به بازارهای سنتی مانند نرخ بهره حساسیت بیشتری خواهند داشت.

ممطلب مفید: ترون (TRX) چیست؟ راهنمای جامع آشنایی با شبکه ترون

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 21 اردیبهشت نشان می‌دهد که قیمت این ارز در روزهای گذشته با روند نزولی قدرتمندی همراه بود و با شکست حمایت های 32000 و 30000 دلاری به کف قیمتی 29755 دلاری نیز رسید. پس از آن شاهد اصلاح صعودی بیت کوین و حرکت به سمت 31000 دلار بودیم. قیمت در مسیر صعودی خود را به بالای سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی رساند و خریداران موفق شدند در ادامه از مقاومت 32000 دلاری نیز عبور کنند.

علیرغم حرکت صعودی خوب، خریداران در محدوده 32650 دلاری با مقاومت سنگین رو به رو شدند و بیت کوین موفق به عبور از سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی نشد. اکنون قیمت بیت کوین در محدوده 31000 دلاری و زیر میانگین متحرک 100 ساعته قرار گرفته است. همچنین باید توجه داشت که در نمودار یک ساعته خط روند نزولی با ناحیه مقاومتی 31400 دلاری اییجاد شده که اهمیت این محدوده قیمتی را افزایش می‌دهد.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین سطح 31250 دلاری و سپس 31400 دلاری خواهد بود. ناحیه مهمی که شکست آن باعث حرکت صعودی خواهد شد احتمالا محدوده 32650 دلار باشد. عبور پر قدرت از این ناحیه می‌تواند باعث رالی صعودی در کوتاه مدت شود.

سقوط بیشتر قیمت

بنابر نمودار بیت کوین تاریخ 21 اردیبهشت، اگر قیمت در عبور از سطح 31400 دلاری ناموفق عمل کند، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت اولین سطح حمایتی 30500 دلار خواهد بود. پس از آن نیز 30000 دلار به عنوان حمایت مهم بیت کوین ایفای نقش خواهد کرد. در صورت شکست این سطح شاهد افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 29500 دلار و سپس 28800 دلار خواهیم بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وبسایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

اگر به دنبال بهترین آموزشگاه آموزش ارز دیجیتال در اصفهان هستید، مجموعه فکت کوینز با ارائه به روزترین آموزش‌ها و تکنیک‌های معاملاتی می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین ریسک و بیشترین اطلاعات وارد این بازار مالی جهانی شوید. فکت کوینز یکی از بهترین مجموعه‌ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در اصفهان است و شما با شرکت در دوره ها می توانید تمامی اطلاعات و مهارت‌های مورد نیاز برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال را بیاموزید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان