عملکرد بیت کوین در سال جدید میلادی چگونه خواهد بود؟ سنتیمنت پاسخ می‌دهد

خانهاخبارعملکرد بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین در سال 2022 با روند نزولی گسترده‌ای همراه شد و بیش از 50% ارزش خود را در 12 ماه از دست داد. در حالی که با آغاز سال جدید بسیاری انتظار دارند این روند نزولی به اتمام برسد و شاهد صعود بیت کوین باشیم، پلتفرم تحلیلی سنتیمنت انتظار دارد که اخبار بد برای این ارز در سال 2023 نیز ادامه داشته باشد. سنتیمنت بر اساس رفتار نهنگ‌ها پیش‌بینی کرده است که روند نزولی ادامه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین فروشنده خالص هستند

به نقل از کریپتوپوتیتو، سنتیمنت تحلیل و پیش‌بینی خود را با اهمیت رفتار نهنگ‌ها در حرکات قیمت بیت کوین آغاز کرد. چنین اتفاقی دور از ذهن نیست چرا که این دسته از سرمایه‌گذاران با داشتن دارایی زیاد در تنها یک کیف پول می‌توانند با خرید یا فروش توکن‌های خود بر روند قیمتی تاثیرگذار باشند.

در بازار صعودی 2021، نهنگ‌ها مشغول خریدهای سنگین بودند اما در سال 2022 و با توجه به تغییرات محیط و فضای کریپتو، استراتژی آنها نیز دچار تحول شد. سنتیمنت با تأیید این موضوع افزود که نهنگ‌ها به فروشنده خالص تبدیل شده‌اند و قیمت بیت کوین نیز در حال پیروی از این تصمیم است. این پلتفرم در ادامه توضیح داد، با اطمینان می‌توان گفت که روند خنثی یا حتی نزولی قیمت ممکن است برای 6 تا 12 ماه آینده ادامه داشته باشد.

بنا بر داده‌های سنتیمنت، کف قیمتی بیت کوین معمولاً زمانی پیدا می‌شود که فعالیت نهنگ‌ها تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. با این حال، وضعیت فعلی ارتباطی با آن ندارد چرا که نهنگ‌ها در حال حاضر روزانه 10 هزار تراکنش انجام می‌دهند. باید اشاره داشت که در چرخه‌های قبلی و هنگام تشکیل کف قیمتی، تعداد این تراکنش‌ها بین 1200 تا 2500 عدد بود.

مطلب مفید: تجارت شستشو (Wash Trading) چیست؟ قیمت ارزهای دیجیتال چطور دست‌کاری می‌شود؟

فعالیت نهنگ‌های بیت کوین

بدین ترتیب، می‌توان به این نتیجه رسید که باید مدت بیشتری صبر کرد تا میانگین تراکنش‌های این سرمایه‌گذاران بزرگ نیز کاهش یابد و بالاخره این گروه نیز تسلیم شوند. از نظر سنتیمنت با توجه به دو گپ قیمتی میان 14600 دلار و 12200 دلار که می‌تواند مورد توجه نهنگ‌ها قرار گیرد، سقوط بیت کوین تا این محدوده دور از انتظار نیست.

تفاوت سرمایه‌گذاران خرد با سرمایه‌گذاران بزرگ

باید اشاره داشت که میان رفتار و فعالیت نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران خرد در بازارهای نزولی قبلی و بازار فعلی تفاوت بسیار بزرگی وجود داشته است. به طور تاریخی، سرمایه‌گذاران خرد با سقوط قیمت‌ها سریعاً دست به فروش می‌زدند و از سویی دیگر، نهنگ‌ها فاز انباشت را آغاز می‌کردند.

با این حال بازار نزولی سال 2022 شاهد روندی متفاوت بود. نهنگ‌ها مشغول فروش دارایی‌های خود بوده‌اند و سرمایه‌گذاران خرد نه تنها دست به فروش نزده بلکه به خرید بیشتر نیز روی آوردند. بدین ترتیب، میزان دارایی این دسته از سرمایه‌گذاران به اوج تاریخی خود در 15.9% از کل بیت کوین‌های عرضه شده رسید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان