پیش بینی و تحلیل بیت کوین (4 خرداد 1401)

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار کریپتو روز گذشته با کمی رشد همراه شد با این حال همچنان زیر محدوده قیمتی 30000 دلاری معامله می‌شود. این در حالی است که بنابر تحلیل نمودار بیت کوین تاریخ 4 خرداد، این ارز در دو هفته اخیر و پس از سقوط UST در ناحیه رنج 28 تا 30 هزار دلاری در حال نوسان بوده است.

اکثر آلت کوین ها نیز پس از آنکه قیمت بیت کوین با رشد همراه شد کمی صعودی شدند اما سرمایه گذاران همچنان درباره ورود به دارایی های ریسکی محتاط هستند.

در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین در محدوده 29700 دلاری قرار دارد که نسبت به شبانه روز گذشته رشدی 2 درصدی را تجربه کرده است. اتریوم و دیگر آلت کوین های بازار مانند ریپل و سولانا و شیبا هم هر یک حدود یک درصد رشد کرده‌اند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت اواندا درباره این رفتار قیمت ها می‌گوید که بیت کوین اکنون و با توجه به احساسات نزولی سرمایه گذاران درباره دارایی های ریسکی در منطقه خطر قرار گرفته است.

از طرفی اخبار بدست رسیده درباره فاکتورهای اقتصاد کلان کمی برای سرمایه گذاران مایه دلگرمی بوده است. روز دوشنبه بازار سهام بالاخره بعد از مدت ها و در پی گزارش وزارت بازرگانی آمریکا مبنی بر کاهش 17 درصدی میزان فروش خانه ها در ماه آوریل کمی با رشد همراه شد و در این میان حوزه فناوری نیز از قافله جا نماند.

روز گذشته با این حال شاخص نزدک با ریزش 2.3 درصدی همراه شد و S&P 500 نیز با شدت کمتری نزولی دنبال شد. اتفاقی که در پی آن سهام متا و گوگل با ریزش های 7 و 5 درصدی همراه شدند.

گزارش میزان فروش خانه منتشر شده توسط وزرات بازرگانی منعکس کننده تاثیرات افزایش نرخ بهره است که بنابر آن خریداران دیگر توانایی وام گرفتن را ندارند، وام هایی که سال گذشته و با پایین تر بودن قیمت ها مشکلی برای دریافت آنها نداشتند. در این میان شاخص تولید و خرید خدمات و سرویس ها نیز به پایین ترین حد خود در سه ماه گذشته رسیده است.

با این حال خبر خوبی که در میان ریزش های اخیر وجود دارد، مربوط به شاخص ترس و طمع است که مدت زیادی را در محدوده ترس گذرانده بود. این شاخص کمی با رشد همراه شد تا بگوید احساسات منفی در بازار ممکن است در حال پایان یافتن باشد. مخصوصا اگر بیت کوین در عبور از 30000 دلار موفق عمل کند.

با این حال مویا می‌گوید حتی سقوط سود خزانه که باعث جذاب شدن کریپتو می‌شود نیز نتوانسته سرمایه گذاران را به خود جذب کند. از نظر وی هیچکس به خرید در کف قیمتی کنونی علاقه مند نیست و ممکن است در آینده نزدیک شاهد آزمایش سطح حمایتی 25000 و 20000 دلاری نیز باشیم. مویا معتقد است تا زمان آرامش و ثبات وال استریت، بیت کوین نیز به نوسانات و ریزش های خود ادامه می‌دهد.

افزایش دامیننس بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 4 خرداد نشان می‌دهد که همزمان با معامله شدن این ارز در محدوده 30000 دلاری، دامیننس این ارز در بازار افزایش یافته و اکنون زیر 45 % قرار گرفته است.

دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت کوین نسبت به تمام بازار منعکس کننده تحمل ریسک تریدرها و همچنین احساسات بازار است. زمانی که وضعیت در بازار صعودی می‌شود، سرمایه گذاران دارایی های خود را وارد اتریوم و دیگر بلاک چین ها می‌کنند تا از دیفای نهایت بهره را ببرند. بر خلاف آن نیز بازارهای نزولی برای بیت کوین امن تر می‌شود چرا شاهد خروج سرمایه از این ارزها و شبکه ها هستیم.

با سقوط اکوسیستم ترا بسیاری از شبکه های لایه 1 دیگر نیز تاوان دادند. برای مثال سولانا در یک ماه اخیر سقوط 50 درصدی، آوالانچ 60 درصدی و پالیگان 53 درصدی را تجربه کردند. در حالی که سقوط ترا سوالات زیادی را درباره آینده کریپتو و دیفای ایجاد می‌کند، تریدرها به نظر آماده هستند تا قیمت آلت کوین ها را بازگردانند.

بنابر داده های کوین گلس، فاندینگ ریت اتریوم و دیگر آلت کوین های بزرگ بزرک به نفع تریدرهای بلند مدت در حال حرکت است. این شاخص در حال منفی شدن است که به معنای لیکوئید شدن معاملات فروش کوتاه مدت است. علاوه بر آن، نرخ معاملات خرید به فروش نیز در آلت کوین های بزرگ بازار به نفع معاملات خرید در جریان است.

فاندینگ ریت بازار

مطلب مفید: انقلاب وب 3، دیفای و نرم افزارهای غیر متمرکز در بلاک چین بیت کوین

هنوز زود است که مشخص کنیم آیا آلت سیزن در راه است یا خیر. مهم ترین دلیل آن نیز ارزش کل قفل شده پروتکل های دیفای است که هنوز هیچ نشانه خاصی از خود نشان نداده است. ارزش کل قفل شده بازار 111 میلیارد دلار است. این در حالی است که ابتدای ماه این رقم معادل 205 میلیارد دلار بود.

این حقیقت که میلیاردها دلار سرمایه در تنها یک ماه از بازار خارج شده است باعث شده تا تریدرها و به خصوص سرمایه گذاران سازمانی که مبالغ زیادی را از دست دادند کمی با تردید رو به رو شوند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 4 خرداد نشان می‌دهد که قیمت در زیر محدوده حمایتی 29500 دلاری به ریزش خود ادامه داد اما در نهایت خریداران در 28500 دلاری به بازار بازگشتند. کف تازه ای در محدوده 28600 دلار ایجاد شد و پس از آن شاهد افزایش قیمت بیت کوین بودیم. در این حرکت صعودی سطوح 29200 و 29500 دلاری شکسته شدند و بیت کوین از سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی نیز عبور کرد.

علاوه بر آن قیمت موفق شد از خط روند نزولی تشکیل شده در نمودار یک ساعته بیت کوین نیز عبور کند. اکنون بیت کوین بالای محدوده حمایتی 29500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته در حال معامله است.

نمودار بیت کوین

در صورت ادامه یافتن مسیر صعودی اولین مقاومت قیمت، 30160 دلاری خواهد بود که در نزدیکی سطح 76.4 % فیبوناچی اصلاحی قرار گرفته است. پس از آن مقاومت مهم بیت کوین سطح 30600 دلاری است که شکست آن باعث قدرت گرفتن روند صعودی و حرکت به سمت 31200 دلار و سطوح بالاتر می‌شود.

سقوط قیمت

بنابر نمودار بیت کوین تاریخ 4 خرداد، اگر قیمت در عبور از 30600 دلار ناموفق عمل کند شاهد یک روند نزولی دیگر خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت بیت کوین سطح 29500 دلاری و میانگین 100 ساعته خواهد بود. شکست و تثبیت قیمت زیر این سطح منجر به افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 28500 دلار و سطوح پایین تر می‌شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان