top banner adv

تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران این هفته باید زیر نظر بگیرند (6 تیر 1401)

بازدید : 9959

در هفته گذشته بازار سهام آمریکا روزهای خوبی را سپری کرد و شاخص نزدک و S&P 500 به ترتیب با رشدهای 7.5 و 6.5 درصدی همراه شدند. بازار کریپتو نیز با توجه به همبستگی زیادی که اخیرا با بازار سهام پیدا کرده، موفق شد تا رالی صعودی را تجربه کند. در همین حین برخی از آلت کوین ها رشدهای بسیار خوبی را تجربه کردند که بنابر تحلیل ارزهای دیجیتال توسط کارشناسان نشان از فرصت پذیری سرمایه گذاران برای انباشت هرچه بیشتر دارایی ها در سطوح پایین قیمتی دارد.

سرمایه گذاران کوچک بازار ارزهای دیجیتال در تلاش هستند تا از ریزش بیت کوین استفاده کرده و سبد خود را حداقل با یک بیت کوین پر کنند. داده های گلسنود نیز نشان می‌دهد که تعداد کیف پول های با حداقل یک بیت کوین در دو هفته اخیر رشد خوب 873 عددی را تجربه کرده است. آیا بازگشت قیمتی بیت کوین و آلت کوین ها ادامه دار خواهد بود؟ در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که از پتانسیل رشد خوبی در کوتاه مدت برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین، بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار نشان می‌دهد که قیمت این ارز در سطح 22000 دلاری با مقاومت همراه شده و مهم ترین نشانه آن سایه بلند کندل روزانه است. چنین چیزی به معنای تسلیم نشدن خرس ها و فروش در رالی های صعودی است.

تحلیل بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

فروشندگان اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را به سطح حمایتی 20000 دلاری برسانند. این سطح حمایتی از اهمیت بالایی برخوردار است و واکنش مثبت به آن نشان دهنده تلاش گاوها برای تشکیل یک کف بالاتر خواهد بود. چنین حرکتی می‌تواند به دیدگاه صعودی شکسته شدن میانگین متحرک 20 روزه در 23155 دلار نیز قدرت ببخشد.

رخ دادن چنین اتفاقی به معنای تغییر روند احتمالی در بیت کوین خواهد بود. در این صورت گاوها قیمت این ارز را به سمت میانگین 50 روزه در 27424 دلار حرکت خواهند داد. از سویی دیگر اما واکنش منفی به 20000 دلار و از دست رفتن آن به معنای کنترل خرس ها بر بازار خواهد بود. در این صورت شاهد حرکت بیت کوین به سمت کف قیمتی 17622 دلاری خواهیم بود.

نمودار 4 ساعت بیت کوین
نمودار 4 ساعت بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران در عبور از سطح 38.2 % فیبوناچی اصلاحی در 23024 دلار ناموفق بودند تا شاهد کمبود تقاضا در سطوح قیمتی بالا باشیم. میانگین های متحرک جهتی خنثی به خود گرفته و RSI نیز در نقطه میانی قرار دارد تا در کوتاه مدت روندی خنثی و رنج را در پیش داشته باشیم.

اگر قیمت به زیر میانگین های متحرک سقوط کند شاهد حرکت دوباره بیت کوین به سمت 20000 دلار خواهیم بود. شکست این سطح نیز به معنای ضعف خریداران خواهد بود. با این حال واکنش مثبت به میانگین های متحرک به معنای خرید در کف های قیمتی است و در این صورت گاوها بیت کوین را به سمت 23000 دلار هدایت می‌کنند. عبور از این سطح نیز باعث می‌شود تا سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی در 24693 دلار شاهد رالی صعودی بیت کوین باشیم.

تحلیل UNI/USDT

تحلیل یونی (UNI)، ارز دیجیتال بومی یونی سواپ نشان می‌دهد که قیمت این ارز در روز 18 ژوئن واکنش بسیار خوبی به سطح 3.33 دلاری نشان داد و تا مقاومت 6.08 دلاری با رشد همراه شد. خرس ها در حال دفاع از این سطح هستند اما نکته مثبت برای خریداران عقب نشینی نکردن آنها است.

تحلیل یونی
نمودار روزانه یونی

میانگین های متحرک در آستانه تقاطع صعودی هستند و RSI نیز در محدوده مثبت است تا همه چیز به نفع خریداران در جریان باشد. اگر گاوها بتوانند قیمت را از 6.08 دلار عبور دهند، رالی صعودی شدت بیشتری خواهد گرفت و یونی به سمت 8 دلار حرکت خواهد کرد. این سطح به عنوان مقاومت ایفای نقش خواهد کرد اما در صورت شکسته شدن آن می‌توانیم شاهد حرکتی به سمت 10 دلار نیز باشیم.

از سویی دیگر ریزش قیمت یونی از سطوح فعلی و شکست میانگین 20 روزه در 4.9 دلار به معنای ادامه دار بودن روند نزولی و فروش تریدرها در سطوح مقاومتی خواهد بود. در این صورت سقوط قیمت یونی به سمت 4 دلار دور از ذهن نخواهد بود.

نمودار 4 ساعت یونی
نمودار 4 ساعت یونی

تحلیل نمودار 4 ساعته یونی نشان می‌دهد که خرس ها در تلاش هستند تا روند بازگشتی این ارز دیجیتال را در محدوده 6.08 دلاری با تاخیر همراه کنند اما جهت صعودی میانگین های متحرک نشان از برتری خریداران دارد. در صورت پایداری واکنش یونی به میانگین 20 روزه، قیمت آن می‌تواند سطح 6.08 دلاری را بشکند و به سمت اهداف 6.66 و 7.3 دلاری حرکت کند.

یک احتمال دیگر نیز آن است که قیمت از سطح کنونی با ریزش همراه شود و میانگین 20 روزه شکسته شود. در این سناریو شاهد سقوط یونی تا میانگین 50 روزه خواهیم بود و شکست این سطح نیز دیدگاه صعودی را بی اعتبار خواهد ساخت.

تحلیل XLM/USDT

تحلیل استلار نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در یک روند نزولی بلند مدت قرار گرفته اما خریداران در تلاش هستند تا کف قیمتی را در سطح 0.10 دلاری ایجاد کنند. روز 24 ژوئن خریداران موفق شدند قیمت را به بالای میانگین 20 روزه در 0.12 دلار برسانند اما در ادامه موفق به عبور از میانگین 50 روزه در 0.13 دلار نشدند.

تحلیل استلار
نمودار روزانه استلار

یک نکته مثبت برای خریداران حفظ میانگین 20 روزه است. جهت خنثی این میانگین و قرار داشتن RSI در محدوده میانی نشان از تلاش خریداران برای بازگشت به میدان دارد. در صورت عبور قیمت استلار از میانگین 50 روزه، هدف بعدی این ارز دیجیتال مقاومت 0.15 دلاری خواهد بود.

گفتنی است که شکست این سطح می‌تواند نشانه ای از تغییر روند احتمالی باشد. با این حال سقوط بیشتر و از دست رفتن میانگین 20 روزه در کوتاه مدت می‌تواند دیدگاه صعودی را بی اعتبار سازد و استلار را به سمت 0.11 دلار هدایت کند.

مطلب مفید: بهترین منابع و داده ها برای تحلیل فاندامنتال

نمودار 4 ساعت استلار
نمودار 4 ساعت استلار

تحلیل نمودار 4 ساعته استلار نشان می‌دهد که میانگین های متحرک جهتی رو به بالا دارند و RSI نیز در محدوده مثبت است تا همه چیز از برتری خریداران در بازار خبر دهد. گاوها باید به منظور هموار ساختن مسیر برای رالی صعودی به سمت 0.14 و 0.15 دلار با موفقیت سطح مقاومتی 0.13 دلاری را فتح کنند.

اگر قیمت استلار به زیر میانگین 20 سقوط کند و خریداران موفق به فتح 0.13 دلار نشوند، ممکن است شاهد سقوط قیمت تا خط روند صعودی باشیم. از دست رفتن این سطح نیز به معنای قدرت و کنترل بیشتر خرس ها بر بازار است و هدف آنها سطح 0.11 دلاری خواهد بود.

THETA/USDT

تحلیل تتا نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال چند روز گذشته را داخل یک روند خنثی و در میان محدوده های 1 و 1.55 دلاری سپری کرده است. هر چه قیمت زمان بیشتری را در این محدوده سپری کند، شکست و حرکت بعدی آن قدرتمندتر خواهد بود.

تحلیل تتا
نمودار روزانه تتا

میانگین های متحرک در آستانه تقاطع صعودی قرار دارند و RSI نیز در محدوده مثبت است تا شاهد برتری نسبی خریداران باشیم. اگر گاوها بتوانند قیمت را از 1.55 دلار عبور دهند شاهد یک رالی صعودی تازه با هدف قیمتی 2.10 دلاری خواهیم بود. اما اگر قیمت به 1.55 دلار واکنش منفی نشان دهد به معنای دفاع سنگین خرس ها از این ناحیه است که می‌تواند تتا را بری چند روز دیگر داخل ناحیه رنج قیمتی نگه دارد.

نمودار 4 ساعت تتا
نمودار 4 ساعت تتا

تحلیل نمودار 4 ساعته تتا نشان می‌دهد که قیمت این ارز به سطح 1.55 دلاری واکنش منفی داشته اما نکته مثبت برای خریداران دفاع از میانگین 20 روزه بوده است. چنین چیزی به معنای آن است که احساسات در بازار در حال تغییر است و تریدرها مشغول به خرید در کف های قیمتی هستند.

اگر تتا به سطح کنونی واکنش مثبت نشان دهد، گاوها باری دیگر تلاش خواهند کرد تا از مقاومت 1.55 دلاری عبور کند. در صورت موفقیت شاهد روند صعودی تازه ای در نمودار تتا خواهیم بود. با این حال شکست میانگین 20 روزه رو به پایین بیانگر قدرت و کنترل بیشتر خرس ها خواهد بود و در این صورت هدف بعدی آنها میانگین 50 روزه است.

بیشتر بخوانید : قیمت لحظه ای دوج کوین – تحلیل دوج تاریخ 8 شهریور 1400

بیشتر بخوانید : تحلیل و پیش بینی قیمت توکن شیبا اینو (SHIB) ۱۰ خرداد

HNT/USDT

تحلیل هلیوم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده است تا شاهد تعادل میان خریداران و فروشندگان در بازار باشیم. مثلث متقارن معمولا به عنوان الگوی ادامه دهنده ایفای نقش می‌کند اما در مواردی نقش بازگشتی نیز دارد.

بیشتر بخوانید : پیش بینی قیمت تزوس (Tezos)؛ رمز ارزی مطلوب برای سرمایه گذاری بلند مدت

میانگین های متحرک تقاطع صعودی خود را تکمیل کرده و RSI نیز در محدوده مثبت قرار دارد تا شاهد برتری خریداران در بازار باشیم. قیمت هلیوم در حال حاضر میان سطح مقاومتی مثلث و میانگین 20 روزه در 10.5 دلار گیر کرده است. چنین چیزی نکته مثبتی برای خریداران محسوب می‌شود چرا که نشان دهنده تغییر احساسات از فروش در رالی ها به خرید در کف های قیمتی است.

اگر خریداران موفق شوند قیمت را از خط مقاومتی الگو عبور دهند، احتمالا شاهد تغییر روند در هلیوم باشیم. در این صورت شاهد رالی صعودی این ارز به سمت 16.5 دلار و سپس 18.5 دلار خواهیم بود. این دیدگاه صعودی در صورت ریزش قیمت و از دست رفتن میانگین 20 روزه بی اعتبار خواهد شد. همچنین ممکن است در صورت از دست رفتن این سطح شاهد حرکت نزولی به سمت خط حمایتی الگوی مثلث باشیم.

تتا

بیشتر بخوانید : معرفی پروتکل کامپاند (Compound) و توکن COMP

تحلیل نمودار 4 ساعته هلیوم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در حفظ سطح 12 دلاری با مشکل رو به رو است و دلیل آن نیز مقاومت سنگین در سطوح 12.5 و 13.5 دلاری است. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند شاهد برتری و کنترل خرس ها در بازار خواهیم بود.

با این حال اگر هلیوم به میانگین 20 روزه واکنش مثبت نشان دهد، به معنای خرید در کف های قیمتی خواهد بود و بدین ترتیب قیمت این ارز می‌تواند به سمت ناحیه مقاومتی بعدی حرکت کند. در صورت موفقیت ممکن است یک رالی صعودی تازه در هلیوم رخ دهد.

بیشتر بخوانید : تحلیل آربیتروم (ARB)؛ احتمال شکست سطح ۱.۲ دلار وجود دارد؟

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x