تحلیل 5 ارز دیجیتال مستعد رشد هفته جاری(13 تیر 1401)

آنچه می‌خوانید...

بر اساس تحلیل ارزهای دیجیتال تحلیلگران بازار کریپتو، فروشندگان در تلاش هستند تا برای تثبیت برتری خود در بازار، قیمت بیت کوین را به زیر 19000 دلار برسانند. همچنین با توجه به تحلیل کارشناسان از شاخص MVRV-Z Score انتظار می‌رود در آینده نزدیک سقوط بیشتری را از بیت کوین شاهد باشیم.

با این حال، الکس کروگر، اقتصاددان و تریدر مطرح به اوج تاریخی حجم بیت کوین در ماه ژوئن اشاره کرده است. معمولا زمانی که در یک روند نزولی سرمایه گذاران تسلیم می‌شوند شاهد اوجی در حجم معاملات هستیم و در همین زمان کف های قیمتی بسیار بزرگی شکل می‌گیرند. اگر بیت کوین از الگوی تاریخی خود در بازار نزولی 2018 پیروی کند، انتظار می‌رود در همین ماه شاهد تشکیل کف قیمتی بیت کوین باشیم.

- Advertisement -

در پی همبستگی بازار کریپتو و S&P 500، تریدرها باید عملکرد بازارهای سهام در آمریکا را زیر نظر بگیرند. همچنین در این هفته اخبار اقتصادی مهمی مانند گزارش کار در ماه ژوئن منتشر می‌شود که تاثیر زیادی در بازار سهام کریپتو دارد. آیا بیت کوین می‌تواند با ایجاد کف های بالاتر، آلت کوین ها را به سمت مسیر بازگشتی هدایت کند یا همچنان شاهد ریزش بیشتر بازار خواهیم بود؟ در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که از پتانسیل رشد خوبی برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که سایه بلند کندل روزانه این ارز دیجیتال در تاریخ 1 جولای به معنای فروش ادامه دار خرس ها در رالی های صعودی و در نزدیکی میانگین متحرک 20 روزه در نزدیکی 21396 دلار است. با وجود آنکه خرس ها قیمت را به زیر 19637 دلار رساندند اما در استفاده از این موقعیت ناکام بودند.

تحلیل بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

گاوها در تلاش هستند تا بیت کوین را به بالای 19637 دلار بازگردانند و در صورت موفقیت شاهد افزایش قیمت بیت کوین تا میانگین 20 روزه خواهیم بود. شکست سطح مقاومتی 22000 دلاری در ادامه نیز می‌تواند به معنای تغییر روند فعلی باشد. در چنین سناریویی هدف بعدی بیت کوین میانگین 50 روزه در 25938 دلار است.

با این حال اگر قیمت به سطوح فعلی واکنش منفی نشان دهد، به معنای کنترل فروشندگان در بازار است و آنها تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر 18626 دلار برسانند. در صورت موفقیت شاهد آزمایش سطوح حمایتی بسیار مهم 17960 و 17622 دلاری خواهیم بود. این سطح اهمیت زیادی دارد چرا که شکست آن باعث روند نزولی تازه ای در بیت کوین و حرکت به سمت 15000 دلار می‌شود.

نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین حاکی از آن است که فروشندگان به شدت در حال دفاع از میانگین 20 روزه هستند. هر دو میانگین متحرک جهت نزولی به خود گرفته و RSI نیز در ناحیه منفی قرار دارد تا شاهد برتری خرس ها در بازار باشیم. گفتنی است که شکست سطح 18626 دلاری می‌تواند قدرت فروشندگان را به شدت افزایش دهد.

این دیدگاه نزولی در صورتی بی اعتبار می‌شود که در کوتاه مدت قیمت به میانگین 20 روزه نفوذ کند. در این صورت شاهد افزایش قیمت تا میانگین 50 روزه خواهیم بود. در صورت شکست این مقاومت هدف بیت کوین محدوده 21000 و 22000 دلاری خواهد بود.

تحلیل SHIB/USDT

تحلیل شیبا اینو نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال مدتی است در یک محدوده رنج در نزدیکی میانگین های متحرک معامله می‌شود و خریداران در تلاش هستند تا کف قیمتی بالاتری نزدیک 0.000009 دلاری ایجاد کنند. معمولا یک ناحیه رنج قیمتی با یک حرکت گسترده همراه می‌شود.

تحلیل شیبا
نمودار روازنه شیبا

اگر قیمت شیبا اینو از میانگین 50 روزه در 0.000010 دلار عبور کند، شاهد افزایش قیمت این میم کوین تا 0.000012 و سپس 0.000014 دلار خواهیم بود. بسته شدن کندلی قدرتمند بالای این سطوح مقاومتی می‌تواند به معنای تغییر روند در شیبا باشد. با این حال، شکست سطح 0.000009 دلاری رو به پایین می‌تواند گاوها را در تله بیاندازد. چنین اتفاقی مسیر را برای آزمایش مجدد حمایت 0.000007 دلاری هموار می‌کند. حفظ این سطح بسیار مهم است چرا که شکست آن باعث ادامه روند نزولی خواهد شد.

نمودار 4 ساعته شیبا
نمودار 4 ساعته شیبا

تحلیل نمودار 4 ساعته شیبا اینو نشان می‌دهد که این ارز یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده است. قیمت میان میانگین 20 روزه و سطح حمایتی الگو گیر افتاده است. اگر خرس ها موفق به شکست خط حمایتی شوند، شاهد سقوط شیبا تا 0.000009 دلار خواهیم بود. شکست این سطح نیز به معنای بازگشت قدرتمند فروشندگان به بازار است.

با این حال اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین 20 روزه برسانند، شاهد حرکت شیبا به سمت خط مقاومتی مثلث خواهیم بود. در صورت شکست این سطح نیز اهداف شیبا به ترتیب 0.000011 و 0.000012 دلار خواهند بود.

تحلیل MATIC/USDT

تحلیل متیک نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال واکنش منفی به مقاومت خود در 0.61 دلاری داشته و خرس ها قیمت را به زیر میانگین 20 روزه در 0.5 دلار رساندند. نکته مثبت برای خریداران آن است که اجازه ریزش زیاد قیمت را نداده و در 30 ژوئن مشغول به خرید در کف بودند.

تحلیل متیک
نمودار روزانه متیک

از آن زمان تاکنون، متیک در نزدیکی میانگین 20 روزه معامله شده است. چنین حرکتی نشان دهنده تلاش گاوها برای شکست این سطح مقاومتی است. در صورت موفقیت، باری دیگر شاهد حرکت قیمت به سمت 0.61 دلار خواهیم بود. RSI یک واگرایی مثبت تشکیل داده است که بیانگر ضعف فروشندگان است. شکست 0.61 دلار می‌تواند باعث رالی صعودی متیک به سمت 0.75 دلار شود.

با این حال، اگر قیمت به سطوح فعلی واکنش منفی نشان دهد و حمایت 0.41 دلاری نیز از دست برود، به معنای آن است که بازگشت اخیر رالی در بازار نزولی بوده است. در این صورت خرس ها تلاش خواهند کرد متیک را به حمایت بسیار مهم 0.31 دلاری برسانند.

نمودار 4 ساعته متیک
نمودار 4 ساعته متیک

تحلیل نمودار 4 ساعته متیک نشان می‌دهد که خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی و میانگین 20 روزه رساندند اما در عبور از مقاومت 0.50 دلاری ناموفق بودند. چنین حرکتی توجه خرس ها را جلب کرد و قیمت را به زیر 0.45 دلار رساندند. در صورت از دست رفتن این حمایت، هدف بعدی خرس ها سطح 0.41 دلاری است.

از سویی دیگر، اگر متیک به سطوح فعلی واکنش مثبت نشان دهد، به معنای خرید در کف قیمتی است و چنین حرکتی باعث حرکت قیمت به سمت 0.50 دلار می‌شود. در صورت شکست این سطح نیز هدف بعدی خریداران محدوده 0.61 دلاری خواهد بود.

مطلب مفید: اپلیکیشن سوییت کوین (Sweatcoin) چیست؟ کسب درآمد از طریق پیاده‌روی

ATOM/USDT

تحلیل اتم نشان می‌دهد که پس از یک روند نزولی بلند مدت، این ارز دیجیتال در تلاش است تا کف قیمتی خود را ایجاد کند. گاوها قیمت را به بالای میانگین 20 روزه در 7.8 دلار رساندند اما به احتمال زیاد میانگین 50 روزه در 8.8 دلار نقش مقاومتی ایفا کند.

تحلیل اتم
نمودار روانه اتم

جهت خنثی میانگین 20 روزه و RSI در ناحیه میانی به معنای کاهش فشار فروش در بازار است. اگر خریداران موفق به عبور از میانگین 50 روزه شوند، شاهد رالی صعودی اتم به سمت 10.8 و سپس 12.5 دلار خواهیم بود. شکست 12.5 دلار نیز می‌تواند بیانگر تغییر روند در این ارز باشد.

با این حال اگر قیمت از سطوح فعلی ریزش کند و حمایت 6.89 دلاری از دست برود، دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد و شاهد آزمایش مجدد حمایت بسیار مهم 5.55 دلاری خواهیم بود.

نمودار 4 ساعته اتم
نمودار 4 ساعته اتم

نمودار 4 ساعته اتم نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا میانگین 50 روزه را تبدیل به حمایت کنند. اگر اتم از سطح فعلی با افزایش همراه شود و سطح 8.38 دلاری را بشکند، هدف بعدی آنها مقاومت 8.75 دلاری است و شکست این سطح نیز به معنای ادامه یافتن رالی صعودی خواهد بود.

با این وجود اگر اتم به زیر میانگین های متحرک سقوط کند، به معنای فروش در سطوح بالا خواهد بود و چنین اتفاقی قیمت این ارز را به سمت 7.18 و سپس 6.89 دلار هدایت می‌کند.

APE/USDT

تحلیل ایپ کوین نشان می‌دهد که خریداران قیمت این ارز دیجیتال را در تاریخ 27 ژوئن به بالای میانگین 20 روزه در 4.69 دلار رساندند اما در بهره بردن از این برتری ناکام ماندند. خرس ها در 29 ژوئن دوباره قیمت را به زیر میانگین 20 روزه بازگردانند اما نکته مثبت برای خریداران آن است که اجازه سقوط بیشتر قیمت را ندادند.

تحلیل ایپ کوین
نمودار روزانه ایپ کوین

چنین اتفاقی به معنای آن است که خریداران انتظار یک حرکت صعودی را دارند و به همین دلیل از موقعیت های خود خارج نمی‌شوند. جهت خنثی میانگین 20 روزه و RSI در ناحیه میانی به معنای کاهش فشار فروش در بازار است.

اگر گاوها موفق به شکست میانگین 20 روزه شوند، شاهد رالی صعودی در ایپ کوین و حرکت آن به سمت میانگین 50 روزه در 5.7 دلار خواهیم بود. با این حال ریزش از سطوح فعلی دیدگاه صعودی را نقض و قیمت را به سمت 4.21 و سپس 3.85 دلار هدایت می‌کند.

نمودار 4 ساعته ایپ کوین
نمودار 4 ساعته ایپ کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته ایپ کوین نشان دهنده یک الگوی مثلث متقارن و بلاتکلیفی در میان خریداران و فروشندگان این ارز دیجیتال است. هر دو میانگین جهت خنثی به خود گرفته و RSI نیز در ناحیه میانی است تا همه چیز در تعادل باشد. اگر قیمت به زیر مثلث سقوط کند، شاهد برتری خرس ها خواهیم بود و در این صورت ایپ کوین به سمت 3.78 دلار حرکت خواهد کرد.

با این حال اگر شاهد افزایش قیمت و شکست مثلث از سمت بالا باشیم، به معنای قدرت بیشتر گاوها است و در این صورت قیمت ایپ کوین به سمت اهداف 5.38 و 5.57 دلاری حرکت خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان