top banner adv

تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران باید این هفته زیر نظر بگیرند (20 تیر 1401)

بازدید : 10530

در پی احتیاط سرمایه گذاران درباره اعلام نرخ تورم در تاریخ 13 جولای و همچنین پیش بینی کارشناسان از نرخ تورم بالاتر از ماه قبل، قیمت بیت کوین در روزهای ابتدایی هفته کمی عقب نشینی کرده است. تحلیل ارزهای دیجیتال توسط کارشناسان حاکی از آن است که با توجه به عدم قطعیت در اقتصاد کلان، ممکن است اصلاح بیت کوین و دیگر آلت کوین ها هنوز تمام نشده باشد.

با این حال، مدیر شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی می‌گویید که با در نظر گرفتن تعداد آدرس های با حداقل یک بیت کوین نسبت به قیمت این ارز، بیت کوین به سطوح بازار صعودی سال 2013 بازگشته و اکنون ارزان است.

داده های اندیکاتور Reserve Rsik که نشان دهنده احساسات هولدرهای بلند مدت است نیز به کف جدیدی در ماه جولای رسیده است. یکی از کارشناسان بازار در این باره گفت که چنین چیزی به معنای کف قیمتی در بازه های زمانی بلند مدت است و یا آن که این اندیکاتور خراب شده است.

آیا بیت کوین با وجود مشکلات اقتصادی کلان می‌تواند با رالی صعودی همراه شود و آلت کوین ها را نیز به دنبال خود بکشاند یا شاهد ریزش بیشتر بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود. در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که از پتانسیل رشد خوبی در این هفته برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال روز 7 جولای به بالای الگوی مثلث متقارن خود رسیده اما گاوها در حفظ سطوح بالا ناکام مانده‌اند. چنین چیزی به معنای تسلیم نشدن خرس ها و دفاع سنگین از مقاومت 23363 دلاری است.

تحلیل بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

خرس ها در تلاش هستند تا قیمت بیت کوین را زیر میانگین متحرک 20 روزه در 21230 دلار حفظ کنند. در صورت موفقیت شاهد حرکت نزولی بیت کوین به سمت سطح حمایتی الگوی مثلث خواهیم بود. اگر شاهد واکنش مثبت قیمت به این سطح باشیم، نشان از خرید در سطوح پایین توسط گاوها دارد. بدین ترتیب خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت 23363 دلاری و میانگین 50 روزه در 24692 دلار برسانند. در صورت موفقیت احتمالا شاهد یک رالی صعودی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل شیبا اینو تاریخ 19 دی 1400

از سویی دیگر، اگر قیمت سطح حمایتی الگوی مثلث متقارن را بشکند، خرس ها بازار را در دست گرفته و قیمت بیت کوین را به سمت کف 17622 دلاری هدایت خواهند کرد.

نمودار 4 ساعت بیت کوین
نمودار 4 ساعت بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر میانگین 20 روزه رسانده‌اند اما نکته مثبت برای گاوها حفظ میانگین 50 روزه است. چنین چیزی نشان از انباشت در سطوح پایین دارد. اگر خریداران قیمت را از میانگین 20 روز عبور دهند، شاهد رالی صعودی بیت کوین به سمت 22500 دلار خواهیم بود.

از سویی دیگر اما، اگر قیمت از میانگین 20 روزه با ریزش همراه شود و میانگین 50 روزه را نیز بشکند، شاهد افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 19300 دلار خواهیم بود. گفتنی است که با جهت خنثی میانگین 20 روزه و قرار داشتن RSI در ناحیه میانی، همه چیز میان خریداران و فروشندگان برابر است.

تحلیل UNI/USDT

تحلیل یونی، ارز دیجیتال بومی یونی سواپ نشان می‌دهد که قیمت این ارز مقاومت 6.08 دلاری خود را شکست تا الگوی سر وشانه برعکس را تکمیل کند. اکنون خرس ها در تلاش هستند تا دوباره قیمت را به زیر ناحیه شکست الگو وارد کنند.

در صورت موفقیت، به معنای آن خواهد بود که شکست مقاومت 6.08 دلاری تله ای برای خریداران بوده است. چنین اتفاقی می‌تواند قیمت یونی را تا میانگین 20 روزه در 5.39 دلار کاهش دهد. واکنش مثبت به این سطح می‌تواند احتمال شکست مقاومت 6.62 دلاری را افزایش دهد. در صورت رخ دادن این اتفاق هدف بعدی خریداران سطح 8.78 دلاری خواهد بود.

از سویی دیگر، شکست میانگین های متحرک رو به پایین به معنای ضعف روند صعودی خواهد بود و در این صورت شاهد یک روند خنثی برای چندین روز و قبل از مشخص شدن جهت حرکتی یونی خواهیم بود.

نمودار 4 ساعته یونی
نمودار 4 ساعته یونی

تحلیل نمودار 4 ساعته یونی نشان می‌دهد که خرس ها تلاش کردند تا قیمت را به زیر سطح 6.08 دلاری برسانند اما بازگشت قوی از میانگین 20 روزه به معنای خرید در کف است. بدین ترتیب، گاوها تلاش می‌کنند تا روند صعودی را ادامه دهند و قیمت یونی را به 6.62 دلار برسانند. اما اگر قیمت به سطوح فعلی واکنش منفی نشان دهد و میانگین 20 روزه از دست برود، شاهد تله خرس ها برای خریداران خواهیم بود و ممکن است قیمت تا میانگین 50 روزه سقوط کند و بعد از آن نیز به 4.6 دلار برسد.

مطلب مفید: معاملات فیوچرز کوکوین ؛ آموزش کامل صرافی KuCoin

تحلیل ICP/USDT

تحلیل اینترنت کامپیوتر نشان می‌دهد که قیمت این ارز در 8 جولای خود را به بالای میانگین 50 روزه در 6.48 دلار رساند تا شاهد تلاش خریداران برای تشکیل یک کف قیمتی باشیم. میانگین های متحرک در آستانه تقاطع صعودی هستند و RSI نیز در محدوده مثبت قرار دارد تا شاهد ضعف فروشندگان باشیم.

بیشتر بخوانید : تحلیل بیت کوین و آلت کوین ها تاریخ 3 مهر 1400

تحلیل ICP
نمودار روزانه اینترنت کامپیوتر

اگر قیمت به میانگین های متحرک واکنش مثبت نشان دهد، به معنای آن است که گاوها این سطوح را به حمایت تبدیل کرده‌اند. در این صورت شاهد رالی صعودی قیمت ICP به سمت مقاومت روانی 10 دلاری خواهیم بود. از سویی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین های متحرک سقوط کند، به معنای فروش سنگین در سطوح بالا است. در این صورت شاهد سقوط قیمت تا سطح 5 دلاری خواهیم بود.

نمودار 4 ساعته اینترنت کامپیوتر
نمودار 4 ساعته اینترنت کامپیوتر

تحلیل نمودار 4 ساعته اینترنت کامپیوتر نشان می‌دهد که سایه های بلند کندل ها در بالای 7 دلار به معنای تسلیم نشدن فروشندگان از فروش در رالی ها است. خرس ها قیمت را به زیر میانگین 20 روزه رساندند اما نکته مثبت برای خریداران خریدهای سنگین در کف است. گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای میانگین 20 روزه باز گردانند، در صورت موفقیت، اهداف ICP سطوح 6.7 و 7 دلاری خواهد بود. از سویی دیگر، واکنش منفی به مقاومت پیش رو و سقوط به زیر 6.3 دلار، می‌تواند باعث حرکت نزولی به سمت میانگین 50 روزه شود.

AAVE/USDT

تحلیل آوی نشان می‌دهد که قیمت این رز در روند بازگشتی خود از میانگین 50 روزه در 79 دلار عبور کرد تا احتمالا شاهد تغییر روند در این ارز دیجیتال باشیم. میانگین 20 روزه در 68 دلار جهت صعودی به خود گرفته و RSI نیز در محدوده مثبت قرار دارد که نشان دهنده برتری خریداران در بازار است.

تحلیل آوی
نمودار روزانه آوی

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت SafeMoon تاریخ 2 مرداد 1400

اگر خریداران قیمت را بالای میانگین 50 روزه حفظ کنند، شاهد رالی صعودی در آوی خواهیم بود و هدف بعدی این ارز سطح روانی 100 دلاری خواهد بود. این سطح مقاومت سنگینی از خود نشان خواهد داد اما شکست آن می‌تواند به معنای بازگشت خریداران به بازار و حرکت به سمت 120 دلار باشد.

از سویی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین 50 روزه سقوط کند، به معنای فروش در رالی های صعودی خواهد بود. در این صورت فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت آوی را به زیر میانگین 20 روزه برسانند و گاوها را در تله بیاندازند.

نمودار 4 ساعته آوی
نمودار 4 ساعته آوی

تحلیل نمودار 4 ساعته آوی نشان می‌دهد که قیمت این ارز سطح 78 دلاری را شکست و الگوی مثلث صعودی خود را تکمیل کرد. خرس ها تلاش کردند تا قیمت را دوباره به ناحیه خروجی مثلث بازگردانند اما نکته مثبت برای خریداران دفاع از میانگین 20 روزه است. اگر قیمت از 83 دلار عبور کند هدف بعدی آوی سطح 93 دلاری و سپس هدف الگوی مثلث در 110 دلار خواهد بود. به منظور بی اعتبار ساختن این حرکت، خرس ها باید قیمت را به زیر میانگین 20 روزه برسانند. در صورت موفقیت هدف بعدی آنها میانگین 50 روزه خواهد بود.

QNT/USDT

تحلیل کوانت نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در روزهای گذشته با یک روند بازگشتی قدرتمند همراه شده است که می‌تواند به معنای رسیدن قیمت به کف خود باشد. این رالی صعودی زمانی شدت بیشتری گرفت که گاوها با موفقیت سطح 67 دلاری را فتح کردند.

تحلیل کوانت
نمودار روزانه کوانت

میانگین های متحرک تقاطع صعودی خود را تکمیل کرده و RSI نیز در محدوده مثبت قرار دارد تا همه چیز بیانگر تغییر روند احتمالی در کوانت باشد. با این حال باید توجه داشت که در مسیر صعودی، خریداران با مقاومت مهم 90 دلاری رو به رو هستند. واکنش منفی به سطح مقاومتی و واکنش مثبت به میانگین 20 روزه به معنای احساسات مثبت در بازار و خرید در کف های قیمتی خواهد بود و در این صورت احتمال حرکت به سمت 100 دلار دور از ذهن نخواهد بود.

در کوتاه مدت و با سقوط قیمت به سمت سطوح پایین تر و از دست رفتن حمایت 67 دلاری، این دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد.

نمودار 4 ساعته کوانت
نمودار 4 ساعته کوانت

تحلیل نمودار 4 ساعته کوانت نشان می‌دهد که فروشندگان در تلاش هستند تا حرکت صعودی این ارز به سمت 90 دلار را به تعویق بیاندازند اما جهت صعودی میانگین های متحرک و RSI در ناحیه مثبت نشان از برتری خریداران دارد. واکنش مثبت به میانگین 20 روزه می‌تواند باعث رشد قیمت کوانت تا سطح 90 دلاری شود و شکست این مقاومت به معنای ادامه یافتن روند صعودی در کوتاه مدت خواهد بود.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل قیمت دوج کوین 15 آبان 1400؛ دوج آماده صعود 29 درصدی

با این حال در صورت حرکت نزولی از سطوح فعلی و شکست میانگین 20 روزه رو به پایین، دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد و قیمت کوانت به سمت میانگین متحرک 50 روزه خود حرکت خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x