تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران باید زیر نظر بگیرند (28 شهریور 1401)

آنچه می‌خوانید...

همزمان با نگرانی سرمایه گذاران در رابطه با تصمیمات فدرال رزرو درباره مقابله با تورم و میزان افزایش نرخ بهره و رکود اقتصادی در آمریکا، بازار سهام نزدک و شاخص S&P 500 بدترین عملکرد هفتگی خود را از ماه ژوئن ثبت کردند. تحلیل ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که در پی این حرکت نزولی، قیمت بیت کوین نیز که از همبستگی بالایی با بازار سهام برخوردار است ریزش 9 درصدی را ثبت کرد.

اقتصاددان های بانک گلدمن ساکس معتقدند که اگر این همبستگی میان بیت کوین و بازار سهام ادامه دار باشد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بیش از این متحمل زیان خواهند شد چرا که بر اساس داده های آنها، افزایش نرخ بهره می‌تواند سقوط 26 درصدی بازار سهام را به همراه داشته باشد.

- Advertisement -

اکثر تحلیلگران و سرمایه گذاران انتظار افزایش نرخ بهره به میزان 0.75% را دارند، با این حال ابزار FedWatch از احتمال 18 درصدی افزایش 1 درصدی نرخ بهره خبر داده است. این عدم قطعیت سرمایه گذاران را بلاتکلیف و نگران کرده است و نتیجه آن نوسانات شدید قیمتی در کوتاه مدت است.

اگر نرخ بهره اعلامی توسط فدرال رزرو در روزهای آینده مطابق انتظار بازار و سرمایه گذاران باشد، ممکن است برخی از ارزهای دیجیتال بتوانند با رشد خوبی همراه شوند. در ادامه به تحلیلی 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که از پتانسیل صعود خوبی در کوتاه مدت برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال روز 16 سپتامبر از سطح 19320 دلاری با حمایت همراه شد و تا سطح 20000 دلاری نیز افزایش قیمت را تجربه کرد. با این حال خریداران در حفظ سطوح بالا ناموفق بودند که نشان از فعالیت زیاد خرس ها در این سطوح دارد.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

میانگین 20 روزه در محدوده 20432 دلاری جهتی نزولی گرفته و RSI نیز در محدوده منفی است تا شاهد نزولی بودن احساسات و برتری خرس ها در بازار باشیم. اگر قیمت به ریزش خود ادامه دهد و زیر 19320 دلاری تثبیت شود، هدف بعدی 18510 دلار خواهد بود که انتظار می‌رود در این سطح با حمایت خریداران مواجه شویم.

در جهت صعودی، میانگین 50 روزه در محدوده 21605 دلاری سطح مهمی است که تریدرها باید آن را زیر نظر بگیرند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای این سطح برسانند، شاهد افزایش قمیت بیت کوین تا سطح 25211 دلاری خواهیم بود. شکست و تثبیت بالای این مقاومت نیز به معنای تغییر روند در بیت کوین خواهد بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که فروشندگان این ارز دیجیتال روند بازگشتی در نزدیکی میانگین 20 روزه را با تاخیر همراه کرده‌اند. چنین چیزی به معنای آن است که خرس ها به هیچ وجه قصد تسلیم شدن در شرایط فعلی را ندارند. اگر این ضعف خریداران ادامه دار باشد سقوط به 18000 دلار هدف بعدی فروشندگان بیت کوین خواهد بود.

از سویی دیگر، اگر شاهد بازگشت از سطوح فعلی باشیم و قیمت میانگین 20 روزه را بشکند، روند بازگشتی تا میانگین 50 روزه ادامه خواهد یافت. این سطح ممکن است دوباره نقش مقاومتی ایفا کند اما اگر شکسته شود، هدف بعدی سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی در 21470 دلار خواهد بود.

تحلیل XRP/USDT

تحلیل ریپل نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال مدتی است در محدوده رنج 0.30 تا 0.39 دلاری قرار گرفته است. قیمت به ناحیه مقاومتی این محدوده رسیده و در صورت عبور می‌تواند نشانه ای برای تغییر روند باشد.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل

در یک محدوده رنج، معمولا خریداران در نزدیک سقف به فروش و در نزدیکی کف به خرید مشغول می‌شوند. اگر قیمت از سطح فعلی با ریزش سنگینی همراه شود و میانگین های متحرک را بشکند نشان از آن دارد که مدت بیشتری روند تثبیتی را شاهد خواهیم بود.

در حالی که میانگین های متحرک در آستانه تقاطع با یکدیگر هستند، RSI وارد ناحیه مثبت شده تا شاهد برتری نسبی خریداران باشیم. اگر گاوها بتوانند قیمت ریپل را بالای 0.39 دلار نگه دارند، هدف بعدی می‌تواند رالی صعودی به سمت 0.48 دلار باشد.

تحلیل نمودار 4ساعته ریپل
نمودار 4 ساعته ریپل

تحلیل نمودار 4 ساعته ریپل نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در یک رالی صعودی از 0.32 دلار به 0.39 دلار رسیده تا شاهد قدرت خرید بالای خریداران باشیم. میانگین 20 روزه جهت رو به بالا دارد و RSI نیز در محدوده صعودی قرار گرفته تا احتمال حرکت صعودی در بازار بسیار بیشتر باشد.

اگر قیمت به سمت سطوح بالا برود و سطح 0.39 دلاری را بشکند، در وهله اول شاهد رالی صعودی تا مقاومت 0.41 دلاری خواهیم بود. این سطح ممکن است نقش مقاومتی ایفا کند اما اگر 0.39 دلار به حمایت تبدیل شود، احتمال شکسته شدن 0.41 دلار در روزهای آتی بسیار افزایش می‌یابد.

تحلیل لینک، ارز دیجیتال بومی چین لینک نشان می‌دهد که قیمت در هفته های گذشته در یک محدوده رنج بزرگ از 5.50 دلار تا 9.50 دلار قرار گرفته است. به نظر می‌رسد خریداران در تلاش هستند تا این محدوده را به یک کف قیمتی تبدیل کنند. گاوها قیمت را به بالای میانگین های متحرک رساندند و RSI نیز در محدوده مثبت قرار گرفته که نشان از بهبود وضعیت خریداران دارد.

نمودار روزانه لینک
نمودار روزانه لینک

در محدوده 8.30 دلاری یک مقاومت کوچک وجود دارد و اگر خریداران بتوانند قیمت را از آن عبور دهند، هدف بعدی لینک سطح 9.50 دلاری خواهد بود. این سطح احتمالا توجه خرس ها را جلب کند و آنها اجازه پیشروی بیشتر را ندهند، اما شکست این سطح می‌تواند به معنای آغاز روند تازه ای برای لینک باشد.

میانگین های متحرک حمایت های مهمی هستند که تریدرهای لینک باید به آنها توجه داشته باشند. اگر قیمت در حرکت نزولی خود از آنها عبور کند، فشار فروش بیشتر خواهد شد و ممکن است شاهد سقوط قیمت تا 7 دلار و سپس 6.20 دلار باشیم.

تحلیل نمودار 4 ساعته لینک
نمودار 4 ساعته لینک

تحلیل نمودار 4 ساعته لینک نشان می‌دهد که خریداران در تلاش هستند تا از میانگین های متحرک دفاع کنند. چنین اتفاقی می‌تواند آغازگر یک روند بازگشتی باشد که تا مقاومت 8.2 دلاری ادامه داشته باشد. اگر قیمت از این سطح عبور کند هدف بعدی گاوها سطح 9 دلاری خواهد بود.

مطلب مفید: آیا می‌دانید فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) چگونه عمل می‌کند؟

اگر خریداران در عبور از 8.20 دلار ناموفق باشند، خرس ها از فرصت استفاده کرده و قیمت لینک را به زیر میانگین های متحرک خواهند رساند. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به محدوده 7.5 و سپس 7 دلاری برسانند.

EOS/USDT

تحلیل ایاس نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال روز 15 سپتامبر به زیر میانگین 50 روزه در 1.44 دلار سقوط کرد اما فروشندگان موفق به شکست حمایت مهم 1.34 دلاری نشدند. چنین چیزی نشان دهنده آن است که خریداران در حال خرید در کف هستند و تلاش می‌کنند کف قیمتی را در محدوده 1.34 دلاری ایجاد کنند.

نمودار روزانه ایاس
نمودار روزانه ایاس

نکته منفی برای گاوها آن است که با مقاومت میانگین 20 روزه در 1.5 دلاری مواجه هستند. بنابر آن، خرس ها هنوز عقب نکشیده‌اند و قصد دارند کنترل بازار را بدست بگیرند. این کشمکش میان خریداران و فروشندگان احتمالا با یک حرکت قدرتمند از سمت ایاس همراه شود.

اگر قیمت از میانگین 20 روزه را در جهت بالا بشکند، جو صعودی بیشتر شده و ایاس تا 1.86 دلار با رالی صعودی همراه خواهد شد. از سویی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی با ریزش همراه شود و به زیر 1.34 دلار سقوط کند، شاهد ادامه یافتن روند نزولی تا سطح 1.24 دلاری خواهیم بود. اگر این حمایت نیز از دست برود، هدف بعدی خرس ها 1 دلار خواهد بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته ایاس
نمودار 4 ساعته ایاس

تحلیل نمودار 4 ساعته ایاس نشان می‌دهد که روند بازگشتی در محدوده 1.5 دلاری با شکست همراه شده تا شاهد ادامه دار بودن فروش در رالی های صعودی باشیم. خرس ها تلاش خواهند کرد تا قدرت خود را با رساندن قیمت به زیر 1.34 دلار نشان دهند اما چنین چیزی آسان نخواهد بود.

خریداران در گذشته و در سه موقعیت از سطح 1.34 دلاری دفاع کرده‌اند و دوباره نیز چنین کاری را می‌کنند. اگر ایاس به 1.34 دلار واکنش مثبت نشان دهد، خریداران دوباره تلاش خواهند کرد که از مقاومت 1.5 دلاری عبور کنند. موفقیت در این امر، ایاس را به سمت 1.7 و سپس 1.86 دلار سوق می‌دهد.

XTZ/USDT

تحلیل تزوس نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال روز 13 سپتامبر به زیر میانگین 20 روز در محدوده 1.57 دلاری سقوط کرده است اما فروشندگان در ادامه دادن این مسیر و رساندن قیمت به زیر خط حمایتی مثلث متقارن ناموفق بوده‌اند. چنین چیزی به معنای خرید در کف و جلوگیری از اصلاح عمیق تر توسط خریداران است.

نمودار روزانه تزوس
نمودار روزانه تزوس

اگر قیمت میانگین 20 روزه را رو به بالا بشکند، تزوس تا میانگین 50 روزه در 1.66 دلاری با افزایش قیمت همراه خواهد شد. این سطح در گذشته نیز نقش مقاومتی داشته و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر گاوها موفق به شکست این سطح شوند، شاهد رالی صعودی تا سطح مقاومتی الگوی مثلث متقارن خواهیم بود. شکست بالای مثلث متقارن می‌تواند نشانه ای از تغییر روند باشد. در این صورت اهداف تزوس 2 و سپس 2.36 دلار خواهد بود.

در همین حین، خرس ها احتمالا برنامه های دیگری در سر داشته باشند. آنها تلاش می‌کنند که روند بازگشتی از میانگین های متحرک را با تاخیر همراه کنند. اگر قیمت از سطوح فعلی با ریزش همراه شود و به زیر 1.5 و 1.4 دلار سقوط کند، هدف بعدی خرس ها کف قیمتی ماه ژوئن در 1.20 دلار خواهد بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته تزوس
نمودار 4 ساعته تزوس

تحلیل نمودار 4 ساعته این ارز دیجیتال نشان می‌دهد که خریداران از حمایت 1.5 دلاری دفاع کردند و تزوس را به بالای خط روند نزولی نیز رساندند اما در حفظ این سطح و سطوح بالاتر ناموفق عمل کردند. اگر خریداران قیمت را به زیر 1.5 دلار برسانند، هدف بعدی آنها سطح 1.4 دلاری خواهد بود.

از سویی دیگر، اگر قیمت به حمایت 1.5 دلاری واکنش مثبت نشان دهد، به معنای آن است که خریداران در سطوح پایین تر فعال هستند. در این صورت، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین های متحرک برسانند و مقاومت 1.62 دلاری را به چالش بکشند. گفتنی است که در صورت شکست این سطح، هدف بعدی تزوس سطح 1.7 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان