top banner adv

تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله‌گران این هفته باید زیرنظر بگیرند (29 آبان 1401)

بازدید : 9142

سقوط FTX باعث شده تا سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتال با ترس مواجه شوند و همواره منتظر شرکت‌ها بعدی باشند که به سرنوشتی مشابه دچار می‌شوند. یکی از نام‌های مورد انتظار به نظر صندوق سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل است که با تخفیف 50 درصدی ارائه می‌شود. تحلیل ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که تریدرها از عدم قطعیت در بازار نفرت دارند و در چنین زمان‌هایی از سرمایه گذاری پرهیز می‌کنند.

مورد اشاره شده می‌تواند یکی از دلایل عدم علاقه سرمایه گذاران به خرید بیت کوین و سقوط ارزش آن باشد. مدل انباشت به جریان که در بازار صعودی محبوبیت خاصی پیدا کرده بود، اکنون با انتقادات زیادی مواجه شده است. دلیل آن انحراف بسیار زیاد میان قیمت بیت کوین و قیمت پیش بینی شده برای این ارز است. آیا چنین چیزی نشان دهنده اوج بدبینی است یا فقط اثبات بر ناقص بودن مدل انباشت به جریان است؟

در بازارهای خرسی، روند معمولا نزولی است اما معمولا فرصت‌هایی در آن پیدا می‌شود که سرمایه گذاران بتوانند معاملات خرید و سود ده باز کنند. با این وجود باید اشاره داشت که رالی‌های صعودی در این بازارها کوتاه مدت هستند و تریدرها در نزدیکی مقاومت‌ها سیود سود می‌کنند. در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که از احتمال رشد خوبی در روزهای آتی برخوردارند.

بیشتر بخوانید : تحلیل و بررسی ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال رمز ارز چین لینک 5 آذر 99

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده ثابت 16229 دلاری تا 17190 دلاری در حال معامله است. معمولا دوره‌های معاملاتی در یک محدوده ثابت با نوسانات قیمتی و حرکت پرسرعت همراه می‌شوند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

جهت نزولی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن RSI در ناحیه نزولی نشان از برتری فروشندگان در بازار دارد. اگر قیمت سطح 16229 دلاری را بشکند، کف قیمتی 15588 دلاری در خطر خواهد بود. شکست این سطح حمایتی می‌تواند منجر به ریزش تا سطح 12200 دلاری شود.

اگر خریداران بخواهند از چنین سقوطی جلوگیری کنند باید قیمت بیت کوین را از 17622 دلار عبور دهند. چنین حرکتی به معنای افزایش تقاضا در سطوح پایین خواهد بود. در این صورت می‌توان انتظار حرکت به سمت 20000 دلار را داشت.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در نزدیکی میانگین‌های متحرکی قرار گرفته که جهت خنثی دارند. چنین چیزی به معنای آن است که بیت کوین وارد یک فاز تعادل شده و خریداران و فروشندگان درباره حرکت بعدی این ارز مطمئن نیستند.

با این وجود احتمال ادامه یافتن این عدم قطعیت بسیار کم است. اگر قیمت به زیر 16229 دلار سقوط کند، هدف بعدی فروشندگان سطح 15588 دلار خواهد بود. از سوییی دیگر اگر شاهد شکسته شدن سطح 171790 دلاری باشیم، قیمت به سمت 18200 و سپس 18730 دلاری حرکت خواهد کرد.

تحلیل TON/UST

تحلیل ارز دیجیتال تون کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز با سرعت زیادی از کف قیمتی ماه ژوئن با بازگشت همراه شده و موفق شده سطوح بالا را حفظ کند. چنین چیزی به معنای آن است که خریداران عجله زیادی برای فروش ندارند.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل فلوکی اینو تاریخ 10 آذر 1400

نمودار روزانه تون کوین
نمودار روزانه تون کوین

نمودار تون کوین ک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده که معمولا یک الگوی ادامه دهنده در نظر گرفته می‌شود. هر دو میانگین متحرک صعودی هستند و RSI نیز در محدوده مثبت قرار دارد. اگر قیمت به میانگین 20 روزه در 1.65 دلار واکنش مثبت نشان دهد، خریداران قیمت را به بالای الگوی مثلث خواهند رساند. در صورت موفقیت شاهد رالی صعودی به سمت 2.15 دلار و سپس 2.87 دلار خواهیم بود.

از سویی دیگر، سقوط قیمت به زیر میانگین 20 روزه، باعث ریزش قیمت تا میانگین 50 روزه در 1.5 دلار و سپس خط حمایتی الگو خواهد شد.

تحلیل نمودار 4 ساعته تون کوین
نمودار 4 ساعته تون کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته تون کوین نیز حاکی از آن است که قیمت با مقاومت مهم 1.8 دلاری مواجه شده است. تلاش‌های مکرر و ناکام برای عبور از ان سطح ممکن است تریدرهای کوتاه مدتی را وسوسه به فروش و سیو سود کند. خرس‌ها در تلاش هستند تا بازار را به دست بگیرند و قیمت را به زیر میانگین 50 روزه برسانند. اگر این حمایت از بین برود شاهد سقوط تا 1.55 دلار خواهیم بود.

از سویی دیگر، اگر قیمت تون کوین از سطوح فعلی با بازگشت همراه شود، خریداران باری دیگر برای شکست مقاومت 1.8 دلاری تلاش خواهند کرد. تلاش‌های مجدد برای شکست این سطح می‌تواند منجر به ضعف آن شود. اگر مقاومت مذکور شکسته شود، هدف خریداران 2 دلار خواهد بود.

مطلب مفید: چرا باید پله‌ای در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

تحلیل CHZ/USDT

تحلیل ارز دیجیتال چیلیز نشان می‌دهد که این ارز در آستانه تشکیل الگوی سر و شانه برعکس است. الگویی که با شکست و بسته شدن بالای خط گردن تکمیل می‌شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی می‌توان انتظار آغاز یک روند صعودی تازه را داشت.

نمودار روزانه چیلیز
نمودار روزانه چیلیز

هدف قیمتی الگوی اشاره شده 0.54 دلار است اما احتمال فراوان فروشندگان به آسانی تسلیم نخواهند شد. خرس‌ها در حال دفاع از خط گردن هستند. اگر قیمت چیلیز به زیر میانگین 50 روزه در 0.21 دلار سقوط کند، احتمال ریزش بیشتر به 0.18 و سپس 0.14 دلاری نیز وجود دارد.

از سویی دیگر، واکنش مثبت به سطوح فعلی می‌تواند باری دیگر نشان دهنده تلاش خریداران برای عبور از خط گردن و کنترل کردن بازار باشد. مانگین‌های متحرک خنثی و RSI در ناحیه میانی نشان از تعادل میان خریداران و فروشندگان دارند. در نتیجه باید منتظر ماند ودید که درنهایت چلیز به کدام سمت حرکت خواهد کرد.

تحلیل نمودار 4 ساعته چیلیز
نمودار 4 ساعته چیلیز

تحلیل نمودار 4 ساعته چیلیز نشان می‌دهد که قیمت به سطح 0.27 دلاری واکنش منفی داد و با ریزش به زیر میانگین‌های متحرک همراه شد. اگر قیمت زیر میانگین 50 روزه تثبیت شود شاهد سقوط تا 0.2 دلار خواهیم بود. از سویی دیگر، رشد از سطوح فعلی و عبور از میانگین 20 روزه می‌تواند به معنای آن باشد که خریداران سطوح پایین را فرصتی برای خرید می‌دانند. در این صورت شاهد افزایش قیمت چیلیز تا 0.26 و سپس 0.28 دلار خواهیم بود.

QNT/USDT

تحلیل ارز دیجیتال کوانت نشان می‌دهد که با وجود ریزش سنگین در روزهای اخیر، این ارز در تلاش است تا با واکنش مثبت به سطح حمایتی خود روند بازگشتی را آغاز کند.

بیشتر بخوانید : تحلیل و پیش بینی قیمت رمزارز کاردانو (ADA) ۱۵ خرداد

نمودار روزانه کوانت
نمودار روزانه کوانت

جهت نزولی میانگین 20 روزه نشان از برتری فروشندگان دارد اما در همین حین RSI در تلاش است تا واگرایی مثبت ایجاد کند. خریداران باید بتووانند قیمت را بالای مییانگین 20 روزه تثبیت کنند تا شاهد پایان یافتن روند اصلاح باشیم. در این صورت شانس رالی صعودی تا میانگین 50 روزه در 151 دلار و سپس حرکت به سمت 180 دلار برای کوانت وجود دارد. اگر در کوتاه مدت قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، دیدگاه صعودی بی‌اعتبار و قیمت به 87 و سپس 79 دلار سقوط خواهد کرد.

تحلیل نمودار 4 ساعته کوانت
نمودار 4 ساعته کوانت

تحلیل نمودار 4 ساعته کوانت نشان می‌دهد که روند بازگشتی با فشار فروش در نزدیکی خط روند نزولی مواجه است. چنین چیزی به معنای فعالیت زیاد خرس‌ها در سطوح بالا است. فروشندگان قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک رسانده‌اند و تلاش خواهند کرد تا روند نزولی را ادامه و کوانت را به 105 و سپس 94 دلار برسانند.

به منظور بی‌اعتبار کردن چنین حرکت، خریداران باید قیمت را بالای خط روند تثبت کنند. در این صورت شاهد افزایش قیمت کوانت تا سطح 125 دلاری خواهیم بود. در این محدوده مقاومت قدرتمندی وجود دارد و شکست آن باعث حرکت به سمت 136 دلار خواهد شد.

بیشتر بخوانید : قیمت لحظه ای دوج کوین – تحلیل دوج 3 مهر 1400

TWT/USDT

تحلیل ارز دیجیتال تراست ولت کوین نشان می‌دهد که علیرغم ریزش بسیاری از ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر، تراست ولت کوین در جهتی مخالف حرکت کرده و رشد پرسرعت و خوبی را نیز تجربه کرده است.

نمودار روزانه تراست ولت کوین
نمودار روزانه تراست ولت کوین

این ارز روز 10 نوامبر در محدوده 1.03 دلاری قرار داشت و 4 روز بعد خود را به 2.73 دلار رساند تا در چنین مدت کوتاهی افزایش 165 درصدی را تجربه کرده باشد. چنین حرکتی RSI را وارد ناحیه اشباع خرید کرد که نشان از اصلاح در کوتاه مدت داشت.

این اصلاح رخ داد و این ارز در نزدیک سطح 50% فیبوناچی در 1.88 دلار با حمایت همراه شد. با این وجود خریداران در ادامه دادن روند صعودی و عبور از 2.45 دلار با مشکل مواجه شده‌اند. چنین چیزی می‌تواند منجر به یک حرکت تثبیتی در ناحیه 1.81 دلاری تا 2.45 دلاری شود.

هر دو میانگین جهتی صعود دارند و RSI نیز در ناحیه مثبت است که نشان از برتری خریداران دارد. اگر گاوها قیمت را از 2.45 عبور دهند و به مقاومت 2.73 دلاری برسانند، احتمال فراوان روند صعودی ادامه دار باشد. از سویی دیگر، شکست میانگین متحرک 20 روزه در 1.7 دلار باعث بی‌اعتبار شدن این دیدگاه خواهد شد.

تحلیل نمودار 4 ساعته تراست ولت کوین
نمودار 4 ساعته تراست ولت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته تراست ولت کویین نشان می‌دهد که فروشندگان قیمت را به زیر میانگین 50 روزه رسانده‌اند اما در پایین نگه داشتن آن به مشکل خورده‌اند. چنین چزی نشان از تقاضا در سطوح پایین دارد. اگر خریداران قیمت را از میانگین 20 روزه عبور دهند، شاهد افزایش قیمت تا خط روند نزولی خواهیم بود.

شکست این خط روند نیز می‌تواند رالی صعودی تا 2.45 دلار را به همراه داشته باشد. این سطح برای ادامه روند اهمیت زیادی دارد. در صورت موفقیت شاهد حرکت به سمت 2.73 دلار خواهیم بود. از سویی دیگر، سقوط قیمت به زیر 1.92 دلار می‌تواند ریزش تا 1.8 دلار را به همراه داشته باشد. این سطح نیز اهمیت زیادی دارد چرا که شکست آن می‌تواند فشار فروش در تراست ولت کوین را افزایش دهد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x