تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله‌گران این هفته باید زیرنظر بگیرند (5 دی 1401)

آنچه می‌خوانید...

تحلیل ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که این بازار بدون هیچ نوسان خاصی وارد تعطیلات آخر سال میلادی شده است. چنین چیزی بیانگر آن است که خریداران و فروشندگان هر دو با احتیاط عمل کرده و به دلیل عدم قطعیت از جهت حرکت بازار تصمیم‌های عجولانه‌ای نمی‌گیرند. چنین روندی احتمالا طولانی مدت ادامه نخواهد داشت، چرا که بیت کوین معمولا پس از یک دوره حرکت خنثی با افزایش نوسان همراه می‌شود.

ویلی وو، تحلیلگر مطرح بازار گفته است که بر اساس داده‌ها ممکن است مدت زمان بازار نزولی فعلی از سال 2018 بیشتر باشد اما احتمال فراوان از سال 2015 کمتر خواهد بود. گفتنی است که زمستان ارزهای دیجیتال باعث زان 116 میلیارد دلاری به سهام شخصی 17 سرمایه‌گذار و بنیانگذار در این فضا شد است. میزان خسارت‌ها به حدی بالا بوده که نام 10 نفر از این افراد از لیست میلیاردرهای حوزه کریپتو خارج شده است.

باید دید که آیا سقوط بازار ادامه خواهد یافت و قیمت‌ها ریزش بیشتری را تجربه خواهند کرد یا نشانه‌هایی از روند بازگشتی در بازار مشاهده خواهد شد. در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی خواهیم پرداخت که از پتانسیل رشد خوبی برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در محدوده ثابت و نزدیک میانگین 20 روزه در 16929 دلاری در حال معامله بوده است. چنین چیزی نشان دهنده دفاع خرس‌ها از این سطح است اما بیانگر تسلیم نشدن خریداران نیز هست.

نمودار بیت کوین

روند خنثی احتمالا ادامه دار نباشد و ممکن است به زودی شاهد حرکت قدرتمندی در نمودار بیت کوین باشیم. به صورت کلی سخت است که جهت حرکتی را تعیین کنیم و باید منتظر ماند تا بیت کوین تصمیم قطعی خود را برای حرکت بعدی بگیرد. اگر قیمت از میانگین عبور کند، شاهد رالی صعودی تا مقاومت بعدی در 18388 دلار خواهیم بود. این سطح نقش مقاومتی مهم خواهد داشت و شکست آن می‌تواند رشد تا 20000 دلار را به همراه داشته باشد.

در مسیر نزولی نیز سقوط به زیر 16256 دلار نشان دهنده کنترل خرس‌ها بر بازار خواهد بود. در این صورت فروشندگان تلاش خواهند کرد تا بیت کوین را به حمایت 15476 دلاری برسانند.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که هر دو میانگین جهتی خنثی به خود گرفته و RSI نیز در ناحیه میانی است تا شاهد روند خنثی در کوتاه مدت باشیم. مرزهای این ناحیه خنثی نیز 17061 دلار و 16256 دلار هستند. شکست سطح بالایی میی‌تواند به معنای بازگشت خریداران به بازار و آغاز یک حرکت صعود باشد. از سویی دیگر، شکست 16256 نیز به معنای قدرت بیشتر فروشندگان و ریزش بیشتر بیت کوین است.

تحلیل ETH/USDT

تحلیل اتریوم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال روزهای گذشته را در نزدیکی میانگین 20 روزه خود در 1228 دلار سپری کرده است. چنین اتفاقی نشان دهنده انتظار تریدرها برای شکست مقاومت پیش رو است.

نمودار روزانه اتریوم

میانگین 20 روزه جهتی خنثی به خود گرفته و RSI نیز در زیر محدوده میانی است تا همه چیز میان خریداران و فروشندگان برابر باشد. اگر خریداران قیمت را از میانگین‌ها عبور دهند اتریوم خریدارهای بیشتری را جذب می‌کند و شاهد رالی صعودی تا 1352 دلار و سپس خط روند نزولی خواهیم بود.

از سویی دیگر، اگر قیمت در شکست میانگین‌ها ناموفق عمل کند، فروشندگان با شدت بیشتری وارد بازار  خواهند شد و شاهد ریزش اتریوم تا حمایت 1150 دلاری خواهیم بود. اگر این سطح نیز بشکند، الگوی سر و شانه تکمیل می‌شود که هدفش 1075 دلار و سپس 948 دلار است.

تحلیل نمودار 4 ساعت اتریوم

تحلیل نمودار 4 ساعته اتریوم بیانگر آن است که روند بازگشتی این ارز دیجیتال با مقاومت مهم ناحیه 38.2% و 50% فیبوناچیی اصلاحی مواجه شده است. اگر قیمت سقوط کند و به زیر 1180 دلار برسد، شاهد آزمایش مجدد حمایت مهم 1150 دلاری خواهیم بود.

از سویی دیگر، حرکت صعودی و شکست 1251 دلار می‌تواند رالی صعودی را ادامه دار کند و به 61.8% فیبوناچی در 1275 دلار برساند. اگر خریداران در عبور از این سطح نیز موفق شوند هدف بعدی 1352 دلار خواهد بود.

تحلیل TON/USDT

تحلیل ارز دیجیتال تون کوین نشان می‌دهد که قیمت آن روزهای گذشته را در یک روند صعودی سپری کرده است. با وجود تلاش فروشندگان برای به تاخیر انداختن شکست 2.9 دلار، نکته مثبت آن است که خریداران مشغول خرید در کف بوده‌اند و امید خود را از دست نداده‌اند.

نمودار تون کوین

جهت صعودی میانگین 20 روزه در 2.25 دلار و RSI در ناحیه صعودی نشان دهنده برتری خریداران است. اگر هریداران قیمت را از 2.5 دلار عبور دهند، تون کوین تا 2.65 دلار رشد خواهد کرد و سپس دوباره برای آزمایش 2.9 دلار تلاش خواهد کرد. از سوی دیگر، فروشندگان قصد دارند قیمت را به زیر میانگن 20 روزه برسانند و موقعیتشان را تثبیت کنند. حمایت کوچک در 2.15 دلار وجود دارد که در صورت شکست شاهد ریزش قیمت تا میانگین 50 روزه در 1.91 دلار خواهیم بود.

مطلب مفید: پیش‌بینی قیمت بیت کوین بر اساس وضعیت اقتصاد جهانی

تحلیل نمودار 4 ساعته تون کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته کوین نشان می‌دهد که یک الگوی مثلث متقارن ایجاد شده است. چنین الگویی بیانگر عدم قطعیت میان خریدار و فروشنده در بازار است. جهت خنثی میانگین‌ها و RSI در محدوده میان نیز نشان دهنده برابری هر دو گروه است. شکست ناحیه مقاومتی مثلث اولین نشانه از برتری خریداران خواهد بود و سپس حرکت به سمت 2.9 دلار خواهیم داشت. اگر این مقاومت شکسته شود، تون کوین به سمت هدف الگو در 3.24 دلار حرکت خواهد کرد.

در صورت ریزش از ناحیه میانگین 50 روزه یا مقاومت الگو، قیمت تون کوین مدت بیشتری را داخل الگو سپری خواهد کرد. همچنین شکست ناحیه حمایتی مثلث می‌تواند به معنای بازگشت فروشندگان به بازار باشد.

XMR/USDT

تحلیل مونرو نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجتال در روزهای اخیر موفق نشده از مقاومت الگوی سه گوش نزولی عبور کند اما نکته مثبت آن است که خریداران اجازه ریزش و از دست رفتن میانگین 50 روزه در 140 دلار را نداده‌اند.

نمودار روزانه مونرو

میانگین‌ها جهتی خنثی دارند و RSI در نزدیکی 50 است که نشان دهنده تعادل میان عرضه و تقاضا است. اگر قیمت میانگین 20 روزه در 144 دلار را بشکند، خریداران تلاش خواهند کرد قیمت را از الگو خارج کنند. در صورت موفقیت رالی صعودی تا 174 دلار را خواهیم دید. شکست این سطح نیز می‌تواند به منزله تغییر روند باشد. از سویی دیگر، اگر قیمت به زیر 138 دلار سقوط کند، برتری با خرس‌ها خواهد بود و شاهد ریزش تا 125 دلار خواهیم بود.

تحلیل نمودار 4 ساعت مونرو

تحلیل نمودار 4 ساعته ارز مونرو بیانگر آن است که قیمت به حمایت 138.5 دلاری واکنش خوبی نشان داده و اکنون خریداران در تلاش برای عبور دادن قیمت از میانگین‌ها هستند.

در صورت موفقیت، رشد قیمت تا خط روند نزولی را به همراه خواهیم داشت. در صورت واکنش منفی به ان سطح، خرس‌ها دوباره حمایت 138.5 دلاری را آزمایش خواهند کرد. این سطح در کوتاه مدت بسیار مهم است و شکست آن باعث تکمیل الگو مثلث نزولی خواهد شد. در این صورت ریزش تا 132 دلار و سپس 124 دلار در دستور کار مونرو خواهد بود.

از سویی دیگر، شکست خط روند نزولی می‌تواند دیدگاه نزولی را بی‌اعتبار ساخته و راه را برای رالی صعودی تا سطح 153 دلاری هموار کند.

OKB/USDT

صرافی‌های متمرکز از زمان فروپاشی FTX با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند اما تحلیل ارزدیجیتال بومی صرافی OKB نشان می‌دهد که این ارز در آستانه تکمیل الگوی بازگشتی خود است.

نمودار OKB

ارز OKB یک الگوی سر و شانه برعکس تشکیل داده است که در صورت شکست سطح 23.22 دلاری تکمیل خواهد شد. هر دو میانگین صعودی هستند و RSI در ناحیه مثبت است که نشان از برتری خریداران دارد. اگر قیمت از مقاومت روانی 25 دلاری عبور کند، شاهد حرکت صعودی به سمت 28 دلار و سپس 31 دلار خواهیم بود. هدف قیمتی این الگو نیز 36 دلار است. دیدگاه صعودی در صورت ریزش قیمت و از دست رفتن میانگین‌ها بی‌اعتبار شده و سقوط تا 17 دلار را شاهد خواهیم بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته OKB

تحلیل نمودار 4 ساعته ارز دیجیتال OKB نیز نشان از تشکیل الگوی مثلث افزایشی دارد. ان الگو در صورت شکست 24.15 دلار تکمیل خواهد شد و در صورت تکمیل رالی صعودی به سمت هدف الگو در 31 دلار را شاهد خواهیم بود. از سویی دیگر، اگر قیمت با ریزش همراه شود و سطح حمایتی الگو را بشکند، دیدگاه صعودی بی‌اعتبار شده و حد زیان تریدرهایی که پیش بینی رالی صعودی داشتند فعال خواهد شد. در این صورت ریزش تا 20 دلار بسیار محتمل است.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان