top banner adv

تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله‌گران این هفته باید زیرنظر بگیرند (12 دی 1401)

بازدید : 8638

قیمت بیت کوین چند هفته‌ای است که در روند خنثی به سر می‌برد و با حفظ محدوده 16000 دلاری نشان داده است که عجله‌ای برای تغییر مسیر و یک حرکت قدرتمند ندارد. بنابر تحلیل ارزهای دیجیتال، بیت کوین سال را در نزدیکی سطح 16500 دلاری به پایان رساند و روز اول سال جدید نیز نتوانست محرک خوبی برای ایجاد نوسان قیمتی باشد.

به نقل از کوین تلگراف، چنین چیزی به معنای آن است که تحلیلگران محتاط هستند و منتظر کاتالیزوری در بازار هستند که بتواند روند حرکتی بعدی را آغاز کند. در همین حین، تحلیلگران زیادی مانند دیوید مارکوس، نسبت به روند کوتاه مدت بیت کوین بدبین هستند و انتظار دارند که زمستان کریپتو در سال 2023 و حتی 2024 نیز ادامه یابد. وی اشاره داشته است که بازیابی بازار زمان خواهد برد و باید منتظر بازگشت اعتماد کاربران ماند.

این دیدگاه‌های نزولی نشانه‌ای مبنی بر احساسات منفی در بازار هستند. اما باید اشاره داشت که نکته مثبتی نیز به همراه دارند. بازارهای نزولی معمولاً زمانی تمام می‌شوند که آخرین خریدارها نیز به فروشنده تبدیل می‌شوند. زمانی که دیگر فروشنده‌ای باقی نمانده باشد، قیمت‌ها ثبات پیدا می‌کنند و خریداران جدید وارد بازار می‌شوند.

در حالی روند بیت کوین ثبات مانده است، برخی آلت کوین‌ها نشانه‌های صعودی قدرتمندی از خود نشان داده‌اند. در ادامه به بررسی و تحلیل 5 ارز دیجیتالی خواهیم پرداخت که از پتانسیل رشد خوبی در روزهای آتی برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که شکست خریداران در عبور دادن قیمت از میانگین 20 روزه در 16778 دلار باعث قدرت بیشتری فروشندگان شده و اکنون آنها در تلاش هستند تا بیت کوین را به زیر حمایت 16256 دلاری برسانند.

نمودار روزانه بیت کوین

میانگین 20 روزه جهتی خنثی به خود گرفته و RSI نیز در نزدیکی 43 است که نشان دهنده برتری نسبی خرس‌ها است. اگر بیت کوین به زیر 16256 دلار سقوط کند، هدف بعدی 16000 دلار و سپس حمایت مهم 15476 دلاری است. شکست این ناحیه می‌تواند به معنای ادامه یافتن روند نزولی باشد.

در صورتی که بیت کوین به بالای 17100 دلار برسد، دیدگاه نزولی بی‌اعتبار خواهد شد. چرا که نشان دهنده خرید در کف قیمتی است. در این صورت شاهد رالی صعودی به سمت 18388 دلار خواهیم بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان دهنده روند خنثی در محدوده میان 16256 و 17061 دلار است. واکنش مثبت به ناحیه حمایتی با فشار فروش قوی در نزدیکی میانگین‌ها مواجه شده است. چنین حرکتی نشان دهنده فروش در رالی‌ها است. با این حال، نکته مثبت برای خریداران آن است که قیمت فاصله زیادی از میانگین 20 روزه نگرفته است و احتمال شکست آن هنوز وجود دارد.

در صورت شکست شاهد رالی صعودی تا 16800 و سپس 17061 دلار خواهیم بود. در سمت نزولی نیز، خرس‌ها باید قیمت را به حمایت 16429 دلاری و سپس 16256 دلار برسانند.

بیشتر بخوانید : تحلیل چین لینک – 12 آبان 99

تحلیل LTC/USDT

تحلیل ارز دیجیتال لایت کوین نشان دهنده آن است که علیرغم تلاش ارزهای بسیاری برای یافتن کف قیمتی، لایت کوین نسبت به کف خود در ماه ژوئن فاصله زیادی گرفته که بیانگر تقاضای زیاد در سطوح پایین است.

نمودار روزانه لایت کوین

بیشتر بخوانید : تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران این هفته باید زیر نظر بگیرند (30 خرداد 1401)

میانگین 20 روزه در 69 دلار جهتی خنثی دارد و RSI نیز در محدوده میانی است تا همه چیز میان عرضه و تقاضا تعادل داشته باشد. اگر قیمت در بالای میانگین‌ها تثبیت شود، اوضاع به نفع خریداران خواهد شد. در این صورت شاهد حرکت به سمت مقاومت 75 دلاری خواهیم بود. این سطح اهمیت زیادی دارد و شکست آن منجر به رالی صعودی تا 85 دلار می‌شود.

از سویی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی با ریزش همراه شود و میانگین‌ها شکسته شوند، هدف اول لایت کوین محدوده 65 دلاری خواهد بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته لایت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته ارز دیجیتال لایت کوین نشان دهنده جهت صعودی میانگین و RSI است. بدین ترتیب علیرغم وجود مقاومت در 72 دلار، می‌توان انتظار حرکت صعودی تا 75 دلار را داشت. در این ناحیه با مقاومت خرس‌ها مواجه خواهیم شد اما اگر خریداران موفق به عبور از این سطح شوند، رالی صعودی تا 80 دلار را در پیش خواهیم داشت. از سویی دیگر نیز شکست محدوده 65 دلاری منجر به ریزش تا 61 دلار و سطوح پایین‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید : تحلیل آربیتروم : افزایش قیمت ARB در پی انباشت نهنگ‌های دیفای

تحلیل APE/USDT

تحلیل ارز دیجیتال ایپ کوین نشان دهنده معامله قیمت در محدوده ثابت 3 تا 7.8 دلاری در چند ماه اخیر است. میانگین‌ها جهتی خنثی دارند و RSI نیز در محدوده میانی است تا شاهد تعادل و همچنین کاهش فشار فروش در بازار باشیم.

نمودار روزانه ایپ کوین

فروشندگان اجازه عبور قیمت از میانگین‌ها را نداده‌اند اما نشانه مثبت آن است که خریداران فشار خرید را حفظ کرده و اجازه ریزش قیمت را نداده‌اند. چنین چیزی احتمال شکست میانگین‌ها را برای ایپ افزایش می‌دهد. اگر چین اتفاقی رخ دهد، قیمت ابتدا تا 4.58 دلار و سپس 5.25 دلار با رشد همراه خواهد شد.

از سویی دیگر، اگر فروشندگان اجازه رسیدن قیمت به مقاومت را ندهند، شاهد سقوط دوباره ایپ کوین تا حمایت مهم 3 دلاری خواهیم بود. سقوط به زیر ناحیه حماتی 3 تا 2.6 دلاری، می‌تواند روند نزولی جدیدی را آغاز کند.

تحلیل نمودار 4 ساعته ایپ کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته ارز دیجیتال ایپ کوین نشان می‌دهد که قیمت در یک الگوی مثلث متقارن قرار گرفته است. چنین الگویی بیانگر عدم قطعیت میان خریداران و فروشندگان است. میانگین‌های متحرک جهتی خنثی دارند اما RSI در ناحیه مثبت است تا خریداران کمی برتری داشته باشند. اگر گاوها بتوانند مقاومت 3.71 دلاری را پشت سر بگذارند، شاهد صعود تا مقاومت الگو خواهیم بود.

مطلب مفید: تجارت شستشو (Wash Trading) چیست؟ قیمت ارزهای دیجیتال چطور دست‌کاری می‌شود؟

از سویی دیگر، اگر قیمت خط روند صعودی را بشکند، به معنای بازگشت فروشندگان به بازار خواهد بود. در این صورت سقوط تا 3.2 دلار و سپس 3 دلار را شاهد خواهیم بود.

ICP/USDT

تحلیل اینترنت کامپیوتر بیانگر آن است که قیمت همچنان در حال ترید زیر ناحیه شکست 4.61 دلاری است اما با واگرایی مثبت RSI می‌توان به کاهش فشار فروش در بازار امیدوار بود.

بیشتر بخوانید : تحلیل هارمونی تاریخ 1 دی؛ ONE آماده برای اوج قیمتی جدید

نمودار روزانه اینترنت کامپیوتر

روز 30 دسامبر قیمت به بالای خط روند نزولی رسید اما خریداران در حفظ آن ناموفق بودند. خریداران روز گذشته دوباره تلاش کردند تا از این سطح عبور کنند اما سایه بلند کندل استیک نشان دهنده فروش در رالی‌ها است. اگر قیمت زیر میانگین 20 روزه در 3.91 دلار تثبیت شود، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا اینترنت کامپیوتر را به 3.6 و سپس 3.4 دلار برسانند.

با این حال، اگر شاهد واکنش مثبت قیمت به میانگین‌ها باشیم، خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را از 4.21 دلار عبور دهند. در صورت موفقیت، قیمت تا سطح 4.61 دلاری با رشد همراه خواهد شد.

تحلیل نمودار 4 ساعته ICP

بنا بر تحلیل نمودار 4 ساعته اینترنت کامپیوتر، خریداران با موفقیت از میانگین 50 روزه دفاع کرده‌اند اما در حفظ قیمت بالای میانگین 20 روزه ناموفق بوده‌اند. چنین چیزی نشان دهنده فعالیت فروشندگان در سطوح بالا است. اگر قیمت با ریزش همراه شود و به زر 3.9 دلار سقوط کند، اهداف بعدی 3.76 و 3.6 دلار خواهند بود.

بیشتر بخوانید : پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال SLP در بازه‌ی زمانی ده ساله

از سویی دیگر، اگر خریداران قیمت را از مقاومت 4.10 و 4.21 دلاری عبور دهند، وضعت به نفع خریداران تغییر پیدا می‌کند و شاهد رشد تا مقاومت کوچک 4.46 دلار خواهیم بود. این سطح مقاومت کوچکی محسوب می‌شود و عبور از آن، اینترنت کامپیوتر را به محدوده 4.61 دلاری خواهد رساند.

BIT/USDT

 تحلیل ارز دیجیتال بیت دائو نشان می‌دهد که قیمت روزهای اخیر را در محدوده ثابت 0.25 تا 0.35 دلاری سپری کرده است اما عملکرد قیمت نشان از خروج احتمالی از محدوده اشاره شده دارد.

تحلیل نمودار روزانه بیت دائو

 میانگین‌های متحرک یکدیگر را در جهت صعودی قطع کرده که نشان از تغییر روند احتمالی دارد. اگر خریداران موفق به عبور دادن قیمت از 0.35 دلار شوند، روند صعودی آغاز خواهد شد و اولین هدف بیت دائو نیز سطح 0.45 دلاری خواهد بود. از سویی دیگر، واکنش منفی به سطح 0.35 دلاری به معنای دفاع سنگین فروشندگان از این سطح خواهد بود و شاهد سقوط قیمت تا میانگین 20 روزه در 0.30 دلار خواهیم بود.

واکنش مثبت به این سطح نشان دهنده تغییر احساسات از فروش به خرید در کف قیمتی خواهد بود. اتفاق که می‌تواند شکست 0.35 دلار در آینده را به همراه داشته باشد. فروشندگان برای بی‌اعتبار کردن دیدگاه صعودی باید قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند. در این صورت روند خنثی مدت طولانی‌تری ادامه خواهد یافت.

نمودار 4 ساعته بیت دائو

تحلیل نمودار 4 ساعت ارز دیجیتال بیت دائو نشان دهنده سقوط سنگین قمت پس از رسیدن به مقاومت 0.35 دلاری است. با این حال خریداران در تلاش هستند تا پول بک به میانگین 20 روزه را حفظ کنند. اگر واکنش مثبتی به این سطح صورت گیرد، به معنای خرید در کف خواهد بود و بیت دائو به سمت 0.4 و 0.42 دلار حرکت خواهد کرد.

از سویی دیگر، واکنش منفی به میانگین 20 روزه و سقوط به زیر آن، تریدرهای کوتاه مدتی به سیو سود مشغول خواهند شد. چنین تصمیمی می‌تواند قیمت را به میانگین 50 روزه برساند. در این صورت بیت دائو مدت زمان بیشتری را در محدوده ثابت اشاره شده خواهد گذراند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

2
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x