top banner adv

تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران باید این هفته زیر نظر بگیرند (16 خرداد 1401)

بازدید : 10276

فکت کوینز: فروشندگان در روزهای اخیر تلاش کردند تا رکورد کندل های نزولی هفتگی بیت کوین را به عدد 10 برسانند اما خریداران مانع از این اتفاق شدند. بنابر تحلیل 16 خرداد، و در حالی که احساسات حاکم بر بازار نزولی است، آرتور هایس، مدیرعامل سابق صرافی بیتمکس معتقد است که کف قیمتی بیت کوین محدوده 25000 تا 27000 دلاری باشد. علاوه بر آن داده های گلسنود نشان دهنده ورود پول هوشمند به بازار و خروج سنگین سرمایه از صرافی ها در روزهای اخیر است.

بیشتر بخوانید : تحلیل آربیتروم (ARB)؛ احتمال شکست سطح ۱.۲ دلار وجود دارد؟

نشانه مثبت دیگری که در ماه اخیر شاهد آن بودیم، افزایش سرمایه گذاری در محصولات قابل معامله بیت کوین بوده است. در حال حاضر این محصولات قابل معامله حدود 205 هزار بیت کوین را تحت مدیریت خود دارند که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. آیا بیت کوین می‌تواند از این ناحیه با رشد همراه شود و آلت کوین ها را نیز دنبال خود به حرکت در آورد؟ در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که از پتانسیل رشد خوبی در این هفته برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین تاریخ 16 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 1 ژوئن به زیر میانگین متحرک 20 روزه در 30459 دلار سقوط کرد و تلاش گاوها برای بازگردانی قیمت به بالای این سطح نیز ناکام مانده است.

تحلیل نمودار بیت کوین

اکنون خرس ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر حمایت مهم 28630 دلاری برسانند و در صورت موفقیت، قیمت بیت کوین تا حمایت 26700 دلاری با سقوط همراه خواهد شد. انتظار می‌رود که خریداران در این ناحیه وارد بازار شوند و در صورت عدم رخ دادن این اتفاق روند نزولی ادامه دار خواهد شد.

در مسیر صعودی اما، گاوها باید قیمت را بالای سطح 32659 دلاری تثبیت کنند تا شاهد ایجاد یک روند صعودی در بازار باشیم. در صورتی که قیمت از میانگین 50 روزه در 33778 دلار عبور کند دیدگاه صعودی اعتبار بیشتری به خود می‌گیرد و ممکن است رالی صعودی تا 36688 و سپس 40000 دلار را در پیش داشته باشیم.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین تاریخ 16 خرداد نشان می‌دهد که قیمت در یک محدوده رنج قرر گرفته است. در حالی که خریداران قیمت را به بالای میانگین 20 روزه رساندند اما در میانگین 50 روزه با مقاومت سنگین فروشندگان مواجه شدند. نکته مثبت برای گاوها آن است که بیت کوین به زیر 29282 دلاری سقوط نگرده است.

در صورت افزایش قیمت از سطوح کنونی و شکست خط روند نزولی، خریداران بیت کوین را به سمت میانگین 200 روزه حرکت خواهند داد. با این حال اگر شاهد شکسته شدن سطح 29282 دلاری باشیم، هدف بعدی فروشندگان حمایت بسیار مهم 28630 دلاری خواهد بود.

مطلب مفید: کامپیوتر کوانتومی؛ رابطه آن با دنیای رمزارزها چیست؟

تحلیل ADA/USDT

تحلیل کاردانو تاریخ 16 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 31 مه خط روند نزولی خود را شکست اما خریداران در حفظ سطوح بالا ناموفق ماندند.

تحلیل نمودار کاردانو

بیشتر بخوانید : تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران باید زیر نظر بگیرند (10 بهمن 1401)

در حالی که فروشندگان با موفقیت از خط روند نزولی دفاع کردند، نکته مثبت برای خریداران حفظ میانگین 20 روزه در 0.56 دلار است. چنین چیزی احتمال  شکست خط روند نزولی را بسیار افزایش می‌دهد. در صورت رخ دادن این اتفاق، شاهد رالی صعودی به سمت میانگین 50 روزه در 0.67 دلار خواهیم بود و شکست این سطح به معنای احتمالی تغییر روند است. با این حال ریزش قیمت از سطح کنونی و شکست 0.53 دلار منجر به ادامه روند نزولی و حرکت کاردانو به سمت اهداف 0.50 و 0.44 دلاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید : تحلیل هارمونی تاریخ 1 دی؛ ONE آماده برای اوج قیمتی جدید

نمودا 4 ساعته کاردانو

نمودار 4 ساعته کاردانو تاریخ 16 خرداد نشان می‌دهد که قیمت مدتی است در محدوده رنج میان میانگین 200 روزه و میانگین 50 روزه در حال معامله بوده است و احتمالا به زودی از این محدوده خارج خواهد شد. اگر گاوها کنترل بازار را به دست بگیرند، کاردانو میانگین 200 روزه را خواهد شکست و به سمت 0.64 دلار حرکت می‌کند. از سویی دیگر، حرکت به سمت پایین و شکست 0.53 دلار منجر به افزایش فشار فروش و سقوط کاردانو تا 0.5 و سپس 0.47 دلار خواهد شد.

تحلیل XLM/USDT

تحلیل استلار تاریخ 16 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 30 مه از میانگین 20 روزه در 0.14 دلار عبور کرد تا اولین نشانه از کاهش فشار فروش را شاهد باشیم. خرس ها در میانگین 50 روزه و سطح 0.15 دلاری از خود مقاومت نشان دادند اما موفق به شکست میانگین 20 روزه نشدند.

تحلیل نمودار استلار

چنین چیزی حاکی از خرید در کف های قیمتی است. اگر گاوها بتوانند قیمت را از میانگین 50 روزه عبور دهند، شاهد یک روند بازگشتی خواهیم بود که اهداف آن 0.18 دلار و سپس میانگین 200 روزه در 0.21 دلار خواهد بود.

با این حال دیدگاه صعودی در صورتی که استلار از سطح کنونی با ریزش همراه شود و به زیر 0.13 دلار سقوط کند، بی اعتبار خواهد شد. چنین چیزی نشان از کاهش تقاضا در سطوح بالا دارد و ممکن است شاهد سقوط قیمت استلار تا سطح حمایتی 0.10 دلاری باشیم.

نمودار 4 ساعته استلار

تحلیل نمودار 4 ساعته استلار نشان می‌دهد که قیمت این ارز در یک الگوی مثلث متقارن قرار گرفته است. اگر خریداران موفق شوند سطح مقاومتی الگو را بشکنند، هدف این الگو رالی صعودی تا 0.15 و سپس 0.17 دلاری خواهد بود. اما اگر از سطح کنونی شاهد ریزش قیمت باشیم، خرس ها تلاش خواهند کرد تا قیمت استلار را به زیر خط حمایتی الگو برسانند و در صورت موفقیت توقف بعدی در سطح 0.13 دلاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید : قیمت لحظه ای شیبا – تحلیل شیبا تاریخ 31 شهریور 1400

XMR/USDT

تحلیل مونرو تاریخ 16 خرداد نشان می‌دهد که تلاش ناموفق خریداران در عبور از میانگین 50 روزه در 202 دلار منجر به سیو سود تریدرهای کوتاه مدت شده است. این اتفاق باعث سقوط قیمت تا میانگین 20 روزه در سطح 189 دلاری شده است.

تحلیل نمودار مونرو

گاوها در تلاش هستند تا از میانگین 20 روزه دفاع کنند، اما واکنش نه چندان قوی به این سطح بیانگر عدم تقاضا در بازار است. اگر قیمت در زیر میانگین 20 روزه تثبیت شود، توقف بعدی مونرو سطح خط روند صعودی است و شکست این سطح منجر به حرکت قیمت به سمت حمایت 167 دلاری خواهد شد.

مطلب مفید: آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

از سویی دیگر واکنش مثبت به این سطح باعث می‌شود تا خریداران دوباره به سمت میانگین 50 روزه در 210 دلار یورش ببرند و در صورت شکست این سطح قیمت را تا سطح 230 دلاری افزایش خواهند داد.

نمودار 4 ساعته مونرو

تحلیل نمودار 4 ساعته مونرو نشان می‌دهد که قیمت مدتی است در یک کانال نزولی قرار گرفته است و بدین ترتیب خرس ها برتری نسبی در برابر گاوها دارند. اگر قیمت سطح حمایتی کانال را بشکند، فشار فروش افزایش می‌یابد و مونرو تا 167 دلار سقوط می‌کند. از  سویی دیگر اگر شاهد واکنش مثبت به این سطح باشیم، خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را از کانال خارج کنند و مونرو را به سمت هدف 210 دلاری حرکت دهند.

MANA/USDT

تحلیل مانا تاریخ 16 خرداد نشان می‌دهد که قیمت در چند روز اخیر موفق به عبور از میانگین 20 روزه در سطح 1.06 دلاری نشده است.با این حال نکته مثبت برای خریداران حفظ سطوح فعلی است که نشان از خرید در کف های قیمتی دارد.

تحلیل نمودار مانا

اگر خریداران قیمت را از میانگین 20 روزه عبور دهند، نشان دهنده برتری آنها نسبت به خرس ها خواهد بود و قیمت در این صورت تا مقاومت بعدی در 1.36 دلار رشد خواهد کرد. سطح 1.36 دلاری برای خرس ها اهمیت زیادی دارد چرا که شکست آن ممکن است نشان دهنده تغییر روند و رالی صعودی به سمت 1.68 دلار باشد.

از سویی دیگر حرکت نزولی و شکست سطح 0.90 دلاری نشان دهنده قدرت فروشندگان و عدم علاقه آنها برای تسلیم شدن است. در این صورت ممکن است قیمت مانا دوباره سطح حمایتی 0.60 دلاری را آزمایش کند. برای تایید ادامه دار بودن روند نزولی، خرس ها باید قیمت را از این سطح عبور دهند.

نمودار 4 ساعته مانا

تحلیل نمودار 4 ساعته مانا بیانگر آن است که قیمت مدتی است در محدوده رنج 0.94 دلاری و 1.04 دلاری در حال معامله بوده است. جهت رو به پایین میانگین 20 روزه و قرار داشتن RSI در محدوده منفی نشان دهنده برتری نسبی خرس ها در بازار است. اگر فروشندگان قیمت را از 0.94 دلار عبور دهندف توقف بعدی مانا حمایت 0.90 دلاری خواهد بود.

از سویی دیگر، اگر خریداران مقاومت 1.04 دلاری را بشکنند، نشان دهنده بیشتر شدن تقاضا نسبت به عرضه خواهد بود. در نتیجه مانا تا مقاومت 1.15 دلاری با رشد همراه می‌شود. واکنش منفی به این سطح باعث روند خنثی میان محدوده 0.90 دلاری تا 1.15 دلاری می‌شود اما شکست این مقاومت رو به بالا بیانگر برتری خریداران است و باعث حرکت به سمت سطوح بالاتر خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x