تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران باید این هفته زیر نظر بگیرند (23 خرداد 1401)

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: بیت کوین بدترین کندل هفتگی خود از دسامبر 2020 را به ثبت رساند و پس از انتشار اخبار افزایش نرخ تورم فشار فروش در بازار کریپتو شدت زیادی یافت تا تمام بازار دوباره روندی نزولی به خود بگیرد. علاوه بر بازار کریپتو، بازارهای سهامدر آمریکا نیز هفته را با سقوط های سنگین به اتمام رساندند. بنابر تحلیل ارزهای دیجیتال تاریخ 23 خرداد، انتظار می‌رود که تا تاریخ 14 و 15 ژوئن که جلسه کمیته بازارهای آزاد فدرال رزرو برگزار می‌شود شاهد نوسانات سنگینی در بازار باشیم.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ اخیرا گفت که اگر بازار سهام به ریزش خود ادامه دهد به معنای آن است که بییشتر دارایی ها در دو سال گذشته اوج قیمتی خود را ثبت کرده‌اند. باید دید که آیا بیت کوین در سطوح پایین می‌تواند نظر خریداران را جلب کند و سپس آلت کوین ها را نیز با خود همراه کند یا خیر. در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که در صورت بهبود احساسات از توانایی رشد خوبی برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین تاریخ 23 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 10 ژوئن خط روند صعودی خود را شکست و الگوی مثلث افزایشی را نقض کرد. خرس ها فشار فروش را حفظ کردند و بیت کوین را در تاریخ 11 ژوئن به زیر سطح حمایتی 28630 دلاری رساندند.

تحلیل نمودار بیت کوین

سایه بلند کندل 12 ژوئن نشان از تلاش خریداران برای دفاع از حمایت 26700 دلاری دارد. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای 28630 دلار بازگردانند، تا مدتی شاهد روند خنثی قیمت میان سطوح 32659 دلاری و 26700 دلاری خواهیم بود. از سویی دیگر اگر قیمت دوباره به 28630 دلار واکنش منفی نشان دهد، احتمالا شاهد شکسته شدن حمایت 26700 دلاری باشیم. چنین فشار فروشی می‌تواند قیمت بیت کوین را به سمت سطوح 22000 و سپس 20000 دلاری حرکت دهد.

نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که در محدوده 26890 دلاری شاهد بازگشت نسبی قیمت بودیم. خریداران در ادامه تلاش خواهند کرد تا سطح 28630 دلاری را پس بگیرند و در صورت موفقیت توقف بعدی آنها میانگین متحرک 50 روزه و سپس سطح 32000 دلاری خواهد بود.

با این حال جهت رو به پایین میانگین 20 روزه و قرار داشتن RSI در محدوده منفی نشان از برتری خرس ها در بازار دارد. واکنش منفی به 28630 دلار باعث سقوط بیشتر بیت کوین به سمت 26700 دلاری و سطوح پایین تر در ادامه خواهد شد.

تحلیل FTT/USDT

تحلیل FTT تاریخ 23 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز چند ماه اخیر را در یک روند نزولی طی کرده است اما RSI واگرایی مثبتی تشکیل داده که نشان از ضعف روند نزولی دارد.

تحلیل نمودار FTT

خریداران در تاریخ 8 ژوئن قیمت را به بالای میانگین 20 روزه در 29 دلار رساندند اما در تثبیت سطوح بالاتر ناموفق عمل کردند. چنین اتفاقی منجر به از دست رفتن دوباره میانگین 20 روزه شد اما این بار خریداران اجازه سقوط بیشتر را ندادند. خریدهای مداوم از سمت گاوها باعث شد تا قیمت FTT در تاریخ 12 ژوئن مقاومت خود را بشکند.

اکنون FTT تواایی رالی صعودی به سمت میانگین 50 روزه در 32 دلار را دارد و در صورت شکست این سطح هدف بعدی قیمت مقاومت 35 دلاری خواهد بود. در صورتی که FTT سطح 25 دلاری را رو به پایین بشکند این دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد و احتمالا روند نزولی دیگری را شاهد خواهیم بود.

نمودار 4 ساعته FTT

تحلیل نمودار 4 ساعته FTT نشان می‌دهد که الگوی سر و شانه برعکس در نمودار ایجاد شده که در صورت بسته شدن قیمت بالای  خط گردن تکمیل می‌شود. در صورت تایید این الگو، هدف FTT سطح 34 دلاری خواهد بود. با این حال اگر قیمت در تثبیت بالای خط گردن ناموفق عمل کند نشان از عدم تمایل خرس ها برای تسبیم شدن دارد. در این صورت فروشندگان قیمت را به زیر 26 دلار و سپس 25 دلار خواهند رساند.

تحلیل XTZ/USDT

تحلیل تزوس تاریخ 23 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 9 ژوئن به بالای میانگین 50 روزه در 2.14 دلار رسید اما گاوها در حفظ برتری خود ناموفق بودند. چنین چیزی به معنای فعالیت زیاد خرس ها در سطوح بالا است.

تحلیل تزوس

فروش سنگین از سمت خرس ها قیمت تزوس را به زیر میانگین های متحرک رسانده و اکنون قیمت به محدوده حمایتی 1.6 و 1.4 دلاری رسیده است. در صورت واکنش مثبت به این سطوح، گاوها سعی خواهند کرد تا قیمت را به میانگین 50 روزه و سپس مقاومت 2.36 دلاری برسانند.

در صورتی که سطح حمایتی کنونی از دست برود، دیدگاه صعودی بی اعتبار خواهد شد و شاهد حرکت قیمت در روند نزولی خواهیم بود. بدین ترتیب تزوس به سمت سطح حمایت روانی 1 دلاری حرکت خواهد کرد.

مطلب مفید: چین‌ لینک (LINK) چیست؟ معرفی چین‌ لینک در 5 دقیقه

نمودار 4 ساعته تزوس

تحلیل نمودار 4 ساعته تزوس نشان می‌دهد که قیمت در محدوده رنج میان 2.3 و 1.6 دلاری گیر کرده است. معمولا وقتی که قیمت در یک محدوده رنج گیر نوسان می‌کند، تریدرها در نزدیکی حمایت خرید می‌کنند و در محدوده مقاومتی دست به فروش می‌زنند.

خرس ها ممکن است در رالی های صعودی دست به فروش بزنند تا قیمت را به میانگین 20 روزه برسانند و خریداران در تلاش هستند تا از مقاومت کنونی رد شده و تزوس را به 2.3 دلار برسانند. برای بی اعتبار شدن این دیدگاه صعودی، خرس ها باید سطح 1.6 دلاری را رو به پایین بشکنند.

KCS/USDT

تحلیل کوکوین تاریخ 23 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این توکن از کف روزانه 12 مه در 9.5 دلار حرکت سریعی را به سمت 18 دلار در 31 مه انجام داد. این حرکت سریع باعث شد تا تریدرهای کوتاه مدتی دست به سیو سود بزنند و در نتیجه اصلاح قیمت را شاهد باشیم.

تحلیل نمودار کوکوین

خریداران تلاش خواهند کرد تا از محدوده 50 % فیبوناچی در 13.75 دلاری و سطح 61.8 % فیبوناچی در 12.75 دلاری دفاع کنند. واکنش مثبت به این سطوح باعث عبور قیمت از میانگین های متحرک خواهد شد. در صورت موفقیت ممکن است شاهد اتمام اصلاح و حرکت به سمت مقاومت 18 دلاری خواهیم بود.

با این حال ریزش بیشتر و شکست حمایت 12.7 دلاری، به معنای عجله تریدرها برای خروج از بازار خواهد بود. چنین چیزی ممکن است اصلاحی 100 درصدی و بازگشت کوکوین به محدوده 9.5 دلاری را رقم بزند.

نمودار 4 ساعته کوکوین

تحلیل نمودار 4 ساعته کوکوین نشان می‌دهد که گاوها تلاش کردند تا سقوط قیمت به محدوده 15 دلاری را با تاخیر همراه کنند اما خرس ها با قدرت به فروش در بازار ادامه دادند و در نهایت موفق شدند قیمت را به زیر این سطح حمایتی برسانند. در حالی که کوکوین زیر 15 دلار قرار دارد، نکته مثبت برای خریداران جلوگیری از سقوط بیشتر است.

گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را از 15 دلار و میانگین 20 روزه عبور دهند. موفقیت در انجام این کار به معنای جذابیت سطوح پایین برای خریداران است که می‌تواند باعث افزایش قیمت تا 16.3 و سپس 17 دلار شود. با این حال واکنش منفی به 15 دلار، به معنای تبدیل شدن این سطح به مقاومت است و در این صورت مسیر برای سقوط بیشتر به سمت 14 و 13.5 دلار هموار می‌شود.

HNT/USDT

تحلیل هلیوم تاریخ 23 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز چند ماهی است در یک روند نزولی قرار دارد. خریداران تلاش کردند قیمت را بازگردانند و میانگین 50 روزه را در 10.8 دلار به حمایت تبدیل کنند اما خرس ها اجازه چنین کاری را به آنها ندادند.

تحلیل هلیوم

خرس ها فشار فروش را در محدوده 12.5 دلاری افزایش دادند و گاوها را در تله انداختند. این اتفاق باعث لیکوئید شدن حجم زیادی از معاملات خرید شد و قیمت هلیوم را به زیر میانگین 20 روزه در 9.69 دلار در 11 ژوئن رساند. اکنون خریداران تلاش خواهند کرد تا ریزش بیشتر به سمت حمایت 8 دلاری را به تعویق بیاندازند.

در صورت موفقیت خریداران در به تعویق انداختن روند نزولی، باری دیگر شاهد تلاش آنها برای حرکت به سمت میانگین های متحرک و مقاومت 12.5 دلاری خواهیم بود. این دیدگاه صعودی در صورت شکست حمایت 8 دلاری بی اعتبار خواهد شد. با شکست این سطح، هلیوم به سمت کف روزانه خود در 6.5 دلار حرکت خواهد کرد و شکست این سطح نیز به معنای ادامه روند نزولی خواهد بود.

نمودار 4 ساعته هلیوم

تحلیل نمودار 4 ساعته هلیوم نشان می‌دهد که شکست سطح 11 دلاری باعث افزایش فشار فروش در بازار و سقوط آبشاری قیمت شده است. میانگین های متحرک یکدیگر را در جهت نزولی قطع کرده و RSI نیز در محدوده نزولی است که نشان از برتری خرس ها در بازار دارد.

اقدام خریداران برای بازگرداندن قیمت با مقاومت سنگین در 9.5 دلار مواجه است و در صورت شکست این سطح مقاومت بعدی میانگین 20 روزه خواهد بود. شکست میانگین 20 روزه می‌تواند اولین نشانه مبنی بر ضعیف شدن فشار فروش در بازار هلیوم باشد. با این حال اگر قیمت به مقاومت پیش رو واکنش منفی نشان دهد و سطح 8.5 دلاری را بشکند، شاهد ادامه روند نزولی و حرکت به سمت حمایت بسیار مهم 8 دلاری و حتی سطوح پایین تر خواهیم بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان