تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر بگیرند (2 خرداد 1401)

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: در هفته ای که گذشت، شاخص داو جونز در اتفاقی بی سابقه از سال 1923 تاکنون برای هشتمین هفته متوالی منفی معامله شد. روز 20 مه شاخص S&P 500 نیز برای مدتی وارد ناحیه نزولی شد تا شاهد فروش دارایی های ریسکی توسط سرمایه گذاران باشیم. تحلیل بازار کریپتو تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که بیت کوین نیز به دلیل همبستگی بالا با بازار سهام آمریکا روزهای اخیر تحت فشار بوده است. با این حال در روزهای ابتدایی هفته خریداران تلاش کردند تا قیمت را به سطوح بالاتر برسانند.

عملکرد بیت کوین در 5 ماه ابتدایی سال 2022 بدترین عملکرد این ارز از سال 2018 تاکنون بوده و نشان دهنده کنترل کامل فروشندگان در بازار است. با این حال به نظر می‌رسد پس از چندین هفته روند نزولی و ضعف در بازار شاید نوبت به یک رالی صعودی رسیده باشد. اما کدام سطوح قیمتی می‌توانند نشان دهنده آغاز رالی صعودی باشند؟ در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که از پتانسیل رشد خوبی در این هفته برخوردار هستند.

- Advertisement -

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز واکنش مثبتی به سطح حمایتی 28630 دلاری نشان داد تا شاهد فعالیت خریداران در این سطح باشیم. اکنون هدف خریداران عبور دادن قیمت از خط روند نزولی است. شکسته شدن خط روند نزولی می‌تواند اولین نشانه از کاهش فشار فروش میان سرمایه گذاران باشد.

تحلیل نمودار بیت کوین

بالای خط روند نزولی، بیت کوین شانس افزایش قیمت تا میانگین متحرک 20 روزه در 31887 دلار را نیز دارد. به دلیل اهمیت این سطح احتمال ورود فروشندگان به بازار در این ناحیه وجود دارد. اگر قیمت به میانگین 20 روزه واکنش منفی نشان دهد، باری دیگر خرس ها کنترل بازار در دست خواهند گرفت و قیمت تا 28630 دلار با ریزش همراه می‌شود.

در صورت موفقیت فروشندگان، هدف بعدی آنها برای بیت کوین سطح 26700 دلاری خواهد بود. در صورت شکست این سطح فشار فروش افزایش خواهد یافت و بیت کوین به سمت 25000 دلار و سپس 21800 حرکت خواهد کرد. با این حال در صورت تثبیت قیمت بالای میانگین 20 روزه، شاهد حرکت به سمت سطح 61.8 % فیبوناچی اصلاحی در محدوده 34823 دلاری خواهیم بود. عبور از این سطح نیز مسیر بیت کوین را برای حرکت به سمت میانگین 50 روزه در 37289 دلار باز می‌کند.

نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که قیمت در محدوده میان خط روند نزولی و سطح 28630 دلاری قرار گرفته است. میانگین 50 روزه جهتی خنثی به خود گرفته و RSI نیز در بالای ناحیه میانی قرار دارد تا شاهد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار باشیم.

مطلب مفید: اچ بار (HBAR) رمزارز هدرا هش گراف چیست؟

اگر بیت کوین بتواند خود را بالای خط روند نزولی تثبیت کند تعادل ذکر شده به نفع گاوها تغییر خواهد کرد و در این صورت شاهد حرکت قیمت به سمت میانگین 200 روزه خواهیم بود. از سویی دیگر با واکنش منفی بیت کوین به سطح کنونی خرس ها کنترل بازار را در اختیار خواهند گرفت و تلاش می‌کنند تا قیمت را در زیر 28630 دلار تثبیت کنند.

تحلیل BNB/USDT

تحلیل بایننس کوین تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که در واکنش به حمایت سطح 211 دلاری قیمت این ارز با رشد خوبی همراه شد و به مقاومت 323 دلاری در میانگین 20 روزه رسید. فروشندگان باید از این سطح دفاع کنند چرا که تثبیت ثیمت بالای آن بیانگر کف قیمتی بایننس کوین و آغاز رالی صعودی خواهد بود.

تحلیل نمودار BNB

در بالای میانگین 20 روزه اولین هدف بایننس کوین سطح 350 دلاری و سپس میانگین 50 روزه در 376 دلاری خواهد بود. در این سطح احتمالا شاهد مقاومت سنگین خرس ها باشیم چرا که تثبیت قیمت بالای این محدوده می‌تواند جرقه ای برای حرکت به سمت میانگین 200 روزه در 451 دلار باشد.

اما در صورتی که قیمت بایننس کوین واکنش منفی به میانگین 200 روزه نشان دهد به معنای تسلیم نشدن فروشندگان و فروش در سطوح بالا خواهد بود. در این صورت شاهد سقوط دوباره قیمت به سمت حمایت 211 دلاری خواهیم بود. اگر بایننس کوین به این سطح واکنش مثبت نشان دهد تا چند روزی شاهد روند خنثی میان 211 و 320 دلار خواهیم بود.

نمودار 4 ساعته BNB

تحلیل نمودار 4 ساعته بایننس کوین تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که خریداران در تلاش برای عبور از مقاومت 320 دلاری و حرکت به سمت هدف 350 دلاری هستند. با حضور احتمالی خرس ها در این ناحیه شاهد درگیری میان عرضه و تقاضا خواهیم بود و در صورت موفقیت خرس ها قیمت دوباره به سمت 320 دلار حرکت خواهد کرد.

اگر قیمت به این سطح واکنش مثبت نشان دهد، بایننس کوین میان 320 و 350 دلار روندی خنثی تشکیل می‌دهد. در صورت عبور قیمت از میانگین 200 روزه قدرت خریداران بیشتر می‌شود و شاهد حرکت بایننس کوین به سمت 380 و سپس 400 دلار خواهیم بود. با این حال واکنش منفی به سطح کنونی باعث افزایش فشار فروش و حرکت قیمت به سمت 286 و سپس 272 دلار خواهد شد.

تحلیل XMR/USDT

تحلیل مونرو تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که قیمت در تاریخ 12 مه به زیر حمایت مهم 134 دلاری سقوط کرد اما خرس ها در تثبیت قیمت ناموفق عمل کردند. چنین جیزی به معنای خریدهای سنگین در کف است. پس از آن مونرو با بازگشتی قدرتمند همراه شد و به میانگین 20 روزه در 179 دلار رسید.

تحلیل نمودار مونرو

اگر خریداران قیمت را بالای میانگین 20 روزه تثبیت کنند، مونرو به سمت مقاومت میانگین 200 روزه در 202 دلار و سپس میانگین 50 روزه در 212 دلار حرکت خواهد کرد. انتظار می‌رود فروشندگان در این ناحیه مقاومت سنگینی را ایجاد کنند.

اگر قیمت از این سطح با ریزش همراه شود اما خریداران اجازه سقوط بیشتر را ندهند ممکن است شاهد تغییر روند در مونرو باشیم. اما اگر قیمت از سطح کنونی با سقوط همراه شود، خرس ها تلاش می‌کنند قیمت مونرو را به 150 و سپس 134 دلار برسانند.

نمودار 4 ساعته مونرو

تحلیل نمودار 4 ساعته مونرو نشان دهنده کف ها و سقف های بالاتر است. خرس ها تلاش کردند قیمت را به زیر میانگین 50 روزه برسانند اما با واکنش گاوها در این ناحیه مواجه شدند. چنین اتفاقی نشان دهنده تغییر احساسات سرمایه گذاران از فروش در رالی ها به خرید در کف های قیمتی است.

هدف بعدی مونرو در مسیر صعودی می‌تواند میانگین 200 روزه باشد. اگر گاوها این سطح را با موفقیت تصرف کنند، هدف بعدی آنها 225 دلار خواهد بود. با این حال اگر قیمت میانگین 50 روزه را رو به پایین بشکند، شاهد سقوط قیمت تا سطح 150 دلاری و سپس حرکت به سمت حمایت مهم 134 دلاری خواهیم بود.

ETC/USDT

تحلیل اتریوم کلاسیک تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز در تاریخ 29 مارس روند نزولی خود را آغاز کرد و در دو هفته از 52 دلار به 16 دلار رسید. اکنون خریداران در تلاش هستند تا روند بازگشتی را آغاز کنند و قیمت را به میانگین 20 روزه در 23 دلار برسانند.

تحلیل نمودار اتریوم کلاسیک

اگر اتریوم کلاسیک به میانگین 20 روزه واکنش منفی نشان دهد، خرس ها تلاش خود برای حفظ روند نزولی را ادامه می‌دهند و در این صورت شاهد حرکت قیمت به سمت حمایت 16 دلاری خواهیم بود. از سویی دیگر تثبیت قیمت بالای میانگین 20 روزه به معنای رالی صعودی قدرتمند خواهد بود. واگرایی مثبت در RSI نیز نشان از احتمال بازگشت قیمت در کوتاه مدت دارد. در این صورت اولین هدف اتریوم کلاسیک سطح 38.2 % فیبوناچی اصلاحی در 30 دلار است.

مطلب مفید: بدراک (Bedrock)؛ ارزان‌ترین، سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین معماری رول آپ تاکنون

نمودار 4 ساعته اتریوم کلاسیک

تحلیل نمودار 4 ساعته اتریوم کلاسیک تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که قیمت مدتی است در محدوده میان 19 تا 23 دلاری در حال معامله شدن است. چنین اتفاقی بیانگر تلاش خریداران برای تشکیل کف های بالاتر است اما خرس ها در سطح قیمتی فعالیت خود را بیشتر می‌کنند. جهت خنثی میانگین 20 و 50 روزه نشان دهنده تعادل میان گاوها و خرس ها در بازار است.

اگر خریداران قیمت را از 23 دلار عبور دهند شاهد روند صعودی تازه ای خواهیم بود. در این صورت اتریوم کلاسیک به سمت میانگین 200 روزه در 33 دلار حرکت خواهد کرد. از سویی دیگر اگر تلاش فروشندگان منجر به شکست سطح 19 دلاری شود، خرس ها کنترل بازار را در اختیار می‌گیرند و اولین هدف آنها 16 دلار خواهد بود.

MANA/USDT

تحلیل مانا ارز بومی دیسنترالند در تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 16 مه به میانگین 20 روزه در 1.24 دلار واکنش منفی نشان داده است. با این حال نکته مثبت برای خریداران حفظ قیمت بالای حمایت روانی 1 دلاری است.

تحلیل نمودار مانا

اکنون گاوها باری دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به میانگین 20 روزه برسانند. در صورت موفقیت، مانا می‌تواند تا میانگین 50 روزه در 1.72 دلار یک رالی صعودی را تجربه کند. انتظار می‌رود فروشندگان در این سطح فعالیت خود را بیشتر کنند. با این حال شکست و تثبیت میانگین 50 روزه منجر به حرکت مانا تا میانگین 200 روزه در 2.72 دلار خواهد شد.

با این حال اگر قیمت مانا به زیر 1 دلار سقوط کند، شاهد قدرت گرفتن فروشندگان و تلاش آنها برای سوق دادن قیمت به سمت 0.6 دلار خواهیم بود. شکست و تثبیت قیمت زیر این سطح نیز باعث آغاز روند نزولی تازه ای در مانا می‌شود.

نمودار 4 ساعته مانا

تحلیل نمودار 4 ساعته مانا تاریخ 2 خرداد نشان می‌دهد که قیمت بین محدوده 0.97 و 1.36 دلاری گیر کرده است که نشان دهنده خرید در کف های قیمتی و فروش در رالی ها است. میانگین های 20 و 50 روزه جهت خنثی به خود گرفته‌اند تا روند تثبیتی برای مدت طولانی تری ادامه یابد.

اگر خریداران قیمت را از میانگین 50 روزه عبور دهند شاهد حرکت مانا به سمت مقاومت 1.36 دلاری خواهیم بود. با عبور از این ناحیه روند صعودی شدت بیشتری خواهد گرفت. با این وجود اگر شاهد سقوط و تثبیت قیمت زیر سطح مهم 0.97 دلاری باشیم، نشان دهنده برتری فروشندگان در بازار است و در این صورت مانا به سمت حمایت های بعدی خود حرکت خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وبسایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان