تحلیل مهمترین ارز های دیجیتال بازار ( 24 مرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالتحلیل مهمترین ارز...

آنچه می‌خوانید...

بیت کوین قیمت 25000 دلار را هدف قرار داده است و حفظ این سطح می‌تواند منجر به صعود واچ لیست ارز دیجیتال ADA، UNI، LINK و CHZ شود.

شاخص S&P 500 برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت، در همین حال، سرمایه‌گذاران نشانه‌هایی از اینکه تورم احتمالاً از پیک خود عبور کرده را مشاهده کرده و آن را مثبت ارزیابی کرده‌اند. بیت‌کوین (BTC) و آلت‌ کوین ‌های برتر بازار نیز به روند افزایشی خود ادامه دادند و این نشان می‌دهد که روند خرید دارایی‌های پرریسک در حال افزایش است.

- Advertisement -

گفتنی است، پس از انتشار اطلاعات جدید در مورد به روزرسانی مرج اتریوم ، آلت کوین ها به رهبری اتر (ETH)، عملکردی بهتر از بیت کوین از خود به نمایش گذاشتند.

واچ لیست ارز دیجیتال

با این حال، شرکت معاملاتی QCP Capital در مورد روند صعودی آلت کوین ها محتاط است. آنها تأکید کردند که حجم قرادادهای آپشن اتر به 8 میلیارد دلار افزایش یافته است، که از حجم قرادادهای آپشن بیت کوین که 5 میلیارد دلار بود، بیشتر است.

آیا بیت کوین و آلت کوین ها می‌توانند شاهد ادامه روند صعودی خود در چند روز آینده باشند؟ بیایید نمودار 5 ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد خوبی از خود به جای بگذارند را بررسی کنیم.

واچ لیست ارز دیجیتال :BTC/USDT

بیت کوین در روزهای 13 و 14 اوت (22 و 23 مرداد) از مقاومت سربار 24668 دلاری خود گذر کرد اما گاوها (خریداران) نتوانستند این سطح را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال فروش در سقف‌های قیمت هستند، اما نفوذ مکرر قیمت به این سطح مقاومت، باعث تضعیف آن می‌شود.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

افزایش تدریجی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23414 دلار) و قرارگیری اندیکاتور RSI در محدوده مثبت خود نشان می‌دهد که قیمت در مسیر صعود خود با مقاومت خاصی رو به رو نیست. اگر گاوها قیمت را بالای 25000 دلار حفظ کنند، احتمالاً شاهد افزایش شتاب صعودی قیمت خواهیم بود و بیت کوین می‌تواند تا سطح 28000 دلار افزایش یابد.

این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند، اما اگر گاوها این مانع را پاک‌سازی کنند، رالی صعودی می‌تواند تا 32000 دلار نیز ادامه پیدا کند. سطح مهمی که اکنون باید زیر نظر داشته باشیم میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20)است. پرش قیمت از این سطح نشان از آن خواهد بود که احساسات بازار هنوز مثبت است و معامله گران به دنبال خرید در کف ‌قیمت هستند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت کند، بیانگر آن است که خرس‌ها (فروشندگان) در حال اعمال فشار در قیمت‌های بالاتر هستند. در ادامه هم بیت کوین می‌توانیم شاهد افت قیمت BTC تا میانگین متحرک ساده 50 روزه در 21976 دلار باشیم.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار 4 ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

سطح 24668 دلار شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها است. شیب صعودی میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده برتری خریداران است، اما واگرایی منفی در RSI نشان می‌دهد که روند قیمت در حال تضعیف است.

اگر قیمت به زیر 20EMA برسد، بیانگر برتری جزئی فروشندگان خواهد بود. در ادامه قیمت بیت کوین ممکن است تا 50-SMA و پس از آن تا 23600 دلار کاهش یابد. از طرف دیگر، اگر قیمت از 20-EMA افزایش یابد و به بالای 25050 دلار برسد، ممکن است روند صعودی بیت کوین از سر گرفته شود. در ادامه با تحلیل واچ لیست ارز دیجیتال این هفته همراه باشید.

واچ لیست ارز دیجیتال : ADA/USDT

کاردانو (ADA) در تاریخ 13 آگوست (22 مرداد) مقاومت سربار 0.55 دلاری خود را شکست. این امر نشان می‌دهد که گاوها روی روند قیمت سلطه پیدا کرده‌اند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.52 دلار) و قرار گرفتن RSI در محدوده مثبت خود نشان می‌دهد که گاوها دست بالاتر را دارند. در ادامه می‌توانیم شاهد افزایش ADA تا 0.63 دلار و سپس تا مقاومت قوی 0.70 دلاری باشیم. ضمناً این سطح احتمالاً با فشار فروش قوی خرس‌ها همراه خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می‌دهد که شکسته شدن مقاومت 0.55 دلار فقط یک تله بود. در ادامه هم می‌توانیم شاهد افت ارز دیجیتال ADA تا SMA50 در 0.49 دلار و 0.45 دلار باشیم.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار چهار ساعته ADA/USDT. منبع: TradingView

توکن ADA با شکستن مقاومت 0.55 دلاری، الگوی مثلث صعودی خود را تکمیل کرد. این امر RSI را در نمودار چهار ساعته به ناحیه اشباع خرید رسانده است، امری که ممکن است تریدرهای کوتاه مدت را به سیو سود ترغیب کند.

لذا اکنون قیمت ممکن است مجدداً تا سطح 0.55 دلار کاهش یابد. اگر این سطح نقش حمایتی ایفا کند، ADA ممکن است به حرکت صعودی خود تا تارگت الگوی مثلث یعنی 0.65 دلار ادامه دهد. اما اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، این سناریوی صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد.

UNI/USDT

ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) که در واچ لیست ارز دیجیتال این هفته قرار دارد، در چند روز گذشته بین 8.11 دلار و 9.83 دلار در حال تثبیت بوده است. این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف‌ها و خرس‌ها در حال فروش در سقف‌ها هستند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه UNI/USDT. منبع: TradingView

هر چه قیمت برای مدت زمان بیشتری در این محدوده باقی بماند، با قدرت بیشتری از آن شکسته خواهد شد. قابل ذکر است، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (8.54 دلار) در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت خود قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خریداران است. اگر گاوها قیمت را به بالای 9.83 دلار برسانند، UNI/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و سپس به سمت 10.55 دلار و 12 دلار حرکت کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت پیدا کند، قیمت برای چند روز دیگر در این دامنه نوسانی گیر خواهد کرد. همچنین خرس‌ها باید قیمت را زیر 8.11 دلار حفظ کنند تا دست بالا را بدست آورند.

واچ لیست ارز دیجیتال

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها از محدوده بین 9.50 تا 9.83 دلار دفاع می‌کنند. اگر قیمت به زیر 8.74 دلار سقوط کند، فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را تا سطح حمایت قوی 8.11 دلار کاهش دهند. اما انتظار می‌رود خریداران در این کف قیمتی اقدام به خرید کنند.

مسطح شدن میانگین‌های متحرک و قرارگیری RSI در نزدیکی محور میانی خود نشان می‌دهد که روند رنج قیمت ممکن است برای مدت بیشتری ادامه یابد. همچنین حرکت قوی بعدی می‌تواند با شکسته شدن مقاومت 9.83 دلار یا حمایت 8.11 دلار آغاز شود.

چین لینک (LINK) طی چند هفته گذشته در محدوده وسیع بین 5.50 تا 9.50 دلار در حال نوسان بوده است. گاوها در 12 آگوست (21 مرداد) تلاش کردند قیمت را از سقف این محدوده عبور دهند، اما خرس‌ها اجازه این کار را ندادند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه LINK/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (8.00 دلار) در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران دست بالا را دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به بالا برگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مانع 9.50 دلار را پاک‌سازی کنند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، ارز دیجیتال LINK می‌تواند تا 12.30 دلار و بعد از آن تا 13.50 دلار افزایش پیدا کند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت کند، نشان می‌دهد که معامله گران در حال سیو سود در نزدیکی سطح مقاومت هستند. این می‌تواند قیمت LINK را به SMA 50 7.00 دلار برساند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار چهار ساعته LINK/USDT. منبع: TradingView

قیمت به مقاومت سربار 9.50 دلار واکنش منفی نشان داد و به زیر 20-EMA در نمودار چهار ساعته رسید. این نشان می‌دهد که معامله گران در حال برداشت سودهای خود هستند. در ادامه می‌توانیم شاهد سقوط قیمت تا 50-SMA باشیم که ممکن است به عنوان یک حمایت قوی عمل کند.

اگر قیمت از 50-SMA برگشت کند، گاوها دوباره سعی می‌کنند قیمت LINK را به بالای 9.50 دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این ارز دیجیتال می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کنند. از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر 50-SMA سقوط کند، قیمت احتمالاً تا 8.29 دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

CHZ/USDT

ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) در چند روز گذشته در یک روند صعودی به سر می‌برد، اما سایه بلند کندل روز 14 آگوست نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت از مقاومت 0.19 دلار دفاع می‌کنند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه CHZ/USDT. منبع: TradingView

اگرچه شیب صعودی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.14 دلار) نشان‌دهنده برتری خریداران است، اما قرار داشتن RSI در ناحیه اشباع خرید حاکی از اصلاح قیمت یا تثبیت در کوتاه مدت است. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، اولین سطح مهمی که باید زیر نظر داشت، میانگین متحرک نمایی 20 روزه است.

بازگشت قوی قیمت از این سطح نشان از آن خواهد بود که گاوها به این ریزش‌ها به چشم فرصت خرید نگاه می‌کنند. این باعث افزایش احتمال شکسته شدن مقاومت سربار خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت جفت ارز CHZ/USDT می‌تواند تا 0.22 دلار و سپس تا 0.24 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، توکن CHZ ممکن است تا SMA 50 روزه (0.12 دلار) کاهش یابد.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار چهار ساعته CHZ/USDT. منبع: TradingView

افزایش شدید قیمت CHZ، اندیکاتور RSI را به عمق ناحیه اشباع خرید در نمودار چهار ساعته رسانده است، که نشان می‌دهد امکان اصلاح قیمت یا تثبیت آن وجود دارد. اکنون 20-EMA سطح مهمی است که باید مراقب آن بود.

اگر قیمت از 20-EMA برگشت کند، نشان می‌دهد که احساس تریدرها کماکان مثبت است. پس از آن خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا حرکت صعود را از سر بگیرند. اما در صورتی که قیمت کاهش پیدا کند و زیر 50-SMA حفظ شود، این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت بی‌اعتبار خواهد شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان