تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید (31 مرداد 1401)

آنچه می‌خوانید...

در روزهای پایانی هفته گذشته، فدرال رزرو در جلسه خود اشاره کرد که تا زمان کنترل کامل تورم، نرخ بهره را افزایش خواهد داد. اتفاقی که باعث پایان یافتن مسیر بازگشتی شاخص S&P 500 و همچنین بازار ارزهای دیجیتال شد. احساسات نزولی در بازار باعث سقوط 1.29 درصدی شاخص S&P 500 شد و همبستگی این شاخص با بیت کوین باعث سقوط سنگین این ارز در تاریخ 19 اوت شد و رسیدن این ارز به سطوح پایین باعث توجه کاربران به واچ لیست ارزهای دیجیتال این هفته یعنی BTC، BNB، EOS، QNT، CHZ شده است.

علاوه بر گزارش فدرال رزرو در رابطه با احتمال افزایش نرخ بهره، جیمز بولارد، یکی از مقامات این نهاد گفت که انتظار افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره برای ماه سپتامبر را دارد تا پایانی بر امید سرمایه گذارانی باشد که فکر می‌کردند زمان افزایش سنگین نرخ بهره تمام شده است.

- Advertisement -

احساسات نزولی در بازار باعث سقوط 1.29 درصدی شاخص S&P 500 شد و تحلیل ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که همبستگی این شاخص با بیت کوین باعث سقوط سنگین این ارز در تاریخ 19 اوت شده است. بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که در روزهای آینده شاهد ریزش بیشتری در قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال باشیم.

باید دید که آیا خریداران می‌توانند در سطوح پایین وارد معاملات خرید شوند و قیمت ها را باری دیگر با افزایش همراه کنند یا خیر. در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که با توجه به نشانه های صعودی خود، توجه خریداران را جلب کرده‌اند.

واچ لیست ارزهای دیجیتال : تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بزرگ ترین رمز ارز واچ لیست ارزهای دیجیتال در این هفته، روز 17 اوت به زیر میانگین متحرک 20 روزه در 22864 دلار سقوط کرد و پس از آن میانگین 50 روزه در 22318 دلار را نیز از دست داد. اکنون خریداران در تلاش هستند تا روند نزولی را در خط حمایتی کانال صعودی متوقف کنند.

تحلیل نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

میانگین 20 روزه جهتی نزولی به خود گرفته و RSI نیز در محدوده منفی است تا شاهد برتری خرس ها در بازار باشیم. اگر قیمت با واکنش منفی به میانگین ها سقوط کند به معنای فروش در رالی های صعودی توسط خرس ها خواهد بود. چنین اتفاقی، احتمال شکسته شدن سطح حمایتی کانال را افزایش می‌دهد. در صورت رخ دادن چنین سناریویی، حمایت بعدی بیت کوین محدوده های 18626 و 17622 دلاری خواهد بود.

به منظور پرهیز از چنین وضعیتی، گاوها باید قیمت بیت کوین را بالای میانگین های متحرک تثبیت کنند. در صورت موفقیت شاهد افزایش قیمت تا محدوده مقاومتی کانال صعودی خواهیم بود.

نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران در حال دفاع از خط حمایتی کانال هستند اما جهت نزولی میانگین های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده منفی نشان از برتری خرس ها دارد و احتمال شکست این سطح را افزایش می‌دهد. اگر قیمت از سطح فعلی با ریزش همراه شود، احتمال شکست کانال بسیار افزایش می‌یابد. در صورت رخ دادن چنین حرکتی هدف بعدی بیت کوین سطح 18626 دلاری خواهد بود.

‎‎اولین نشانه قدرت در نمودار و بازگشت گاوها به بازار شکست میانگین 20 روزه در جهت صعودی است. چنین حرکتی به معنای کاهش فشار خواهد بود و باعث خواهد شد تا شاهد حرکت بیت کوین به سمت میانگین 50 روزه باشیم.

تحلیل BNB/USDT

تحلیل بایننس کوین نشان می‌دهد که قیمت این رمز ارز از واچ لیست ارزهای دیجیتال به مقاومت 338 دلاری واکنش منفی نشان داد و با ریزش همراه شد اما خریداران در سطح حمایتی 275 دلاری دوباره فعال شدند و مانع ریزش بیشتر شدند. چنین چیزی نشان دهنده احساسات مثبت خریداران است و آنها چنین وضعیتی را فرصتی مناسب برای خرید در کف قیمتی می‌بینند.

تحلیل نمودار روزانه بایننس کوین
نمودار روزانه بایننس کوین

با این حال باید دقت داشت که روند بازگشتی ممکن است با مقاومت میانگین 20 روزه در سطح 301 دلاری مواجه شوند. اگر قیمت به این سطح واکنش منفی نشان دهد، خرس ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر حمایت 275 دلاری برسانند. در صورت موفقیت، احتمال دارد برای مدتی شاهد روند خنثی بایننس کوین در محدوده 183 دلاری تا 338 دلاری باشیم.

از سویی دیگر، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای میانگین 20 روزه برسانند، احتمال آزمایش دوباره مقاومت 338 دلاری افزایش می‌یابد. اگر این سطح شکسته و تثبیت شود، الگوی سر و شانه صعودی کامل می‌شود که می‌تواند اهداف 413 و 493 دلاری را با خود به همراه داشته باشد.

نمودار 4 ساعته بایننس کوین
نمودار 4 ساعته بایننس کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بایننس کوین نشان می‌دهد که میانگین 20 روزه جهت صعودی به خود گرفته و RSI نیز در محدوده میانی قرار دارد تا شاهد کاهش فشار فروش در بازار باشیم. اگر قیمت بایننس کوین بالای میانگین 20 روزه حفظ شود، هدف بعدی میانگین 50 روزه خواهد بود. شکست و تثبیت این سطح باعث حرکت قیمت به سمت مقاومت 338 دلاری خواهد شد.

از سویی دیگر، اگر شاهد واکنش منفی قیمت به میانگین 20 روزه باشیم، بایننس کوین دوباره با سقوط همراه شده و به سطح 275 دلاری خواهد رسید. اگر این سطح حمایتی شکسته شودف شاهد کامل شدن الگوی سر و شانه نزولی خواهیم بود که می‌تواند بایننس کوین را تا سطح 240 دلاری با ریزش همراه کند.

تحلیل EOS/USDT

تحلیل ارز دیجیتال ایاس نشان می‌دهد که قیمت یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده است. خریداران قیمت را در تاریخ 17 اوت به بالای مقاومت 1.46 دلاری رساندند اما سایه بلند کندل روزانه نشان از فشار فروش قوی در سطوح بالا دارد.

تحلیل نمودار روزانه ایاس
نمودار روزانه ایاس

 خرس ها قیمت را به زیر 1.46 دلار رساندند اما نکته مثبت برای خریداران حفظ میانگین 20 روزه در محدوده 1.32 دلاری است. چنین چیزی به معنای آن است که گاوها در سطوح پایین فعالیت خود را افزایش می‌دهند. اگر قیمت بالای 1.46 دلار حفظ شود، جو صعودی افزایش یافته و شاهد رالی صعودی تا سطح 1.83 دلاری خواهیم بود.

اگر این مقاومت نیز شکسته شود، شاهد حرکت ایاس به سمت هدف الگوی تکینکال در محدوده 2.11 دلار خواهیم بود. این دیدگاه صعودی در صورتی که قیمت ایاس سطح 1.24 دلاری را رو به پایین بشکند، بی اعتبار خواهد شد و هدف بعدی قیمت سطح 1.17 دلاری در محدوده میانگین 50 روزه خواهد بود.

مطلب مفید: معاملات مشتقات چیست؟ بررسی مفهوم Derivatives

نمودار 4 ساعته ایاس
نمودار 4 ساعته ایاس

تحلیل نمودار 4 ساعته ایاس نشان می‌دهد که رالی صعودی قیمت و حرکت به بالای 1.46 دلار باعث شد تا RSI وارد محدوده اشباع خرید شود. چنین اتفاقی، خریداران کوتاه مدتی را وسوسه کرد تا سیو سود کنند و در پی آن شاهد روند نزولی تا سطح حمایتی 1.24 دلاری بودیم. خریداران در این سطح وارد شدند و قیمت را دوباره به مقاومت سنگین 1.46 دلاری رساندند.

اکنون هدف بعدی ایاس می‌تواند سطوح 1.56 و سپس 1.83 دلاری باشد. از سویی دیگر، اگر شاهد سقوط قیمت از سطوح فعلی باشیم به معنای آن است که برای مدتی شاهد نوسان ایاس در یک محدوده ثابت خواهیم بود.

QNT/USDT

تحلیل کوانت نشان می‌دهد که قیمت این رمز ارز در واچ لیست ارزهای دیجیتال به لطف مجموعه ای از کف ها و سقف های بالاتر از قبل در یک روند صعودی کوتاه مدت قرار گرفته است. خریداران در محدوده 100 دلاری و میانگین 50 روزه وارد بازار شدند و اکنون سطوح بالاتر را هدف قرار داده‌اند.

تحلیل نمودار روزانه کوانت
نمودار روزانه کوانت

اگر قیمت کوانت در بالای میانگین 20 روزه در 111 دلار حفظ شود، به معنای آن است که فاز اصلاحی تمام شده است. در این صورت اولین هدف قیمتی سطح 124 دلاری خواهد بود و پس از آن شاهد آزمایش دوباره مقاومت مهم 133 دلاری خواهیم بود. اگر این سطح شکسته شود، شاهد رالی صعودی کوانت به سمت اهداف 154 و 162 دلاری خواهیم بود.

از سویی دیگر، اگر گاوها در تثبیت میانگین 20 روزه شکست بخورند، می‌تواند به معنای آن باشد که تریدرها در حال بستن موقعیت های معاملاتی خود در رالی ها هستند. در این صورت، خرس ها باید قیمت را به زیر 98 دلار برسانند تا دست بالاتر را داشته باشند و بتوانند تا سطح 79 دلاری قیمت را با اصلاح همراه کنند.

نمودار 4 ساعته کوانت
نمودار 4 ساعته کوانت

تحلیل نمودار 4 ساعته کوانت نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در حال اصلاح داخل یک الگوی سه گوش نزولی قرار گرفته است. خریداران تلاش کردند تا قیمت را به سطح مقاومتی الگو برسانند اما در حفظ آن ناموفق بودند. چنین چیزی به معنای آن است که خرس ها در سطوح بالا فعالیت خود را بیشتر می‌کنند.

اگر قیمت زیر میانگین 50 روزه تثبیت شوند، هدف بعدی کوانت میانگین 20 روزه خواهد بود. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است و واکنش مثبت به آن معنای تغییر روند در کوتاه مدت و به نفع خریداران است. شکست و تثبیت قیمت بالای سطح 118 دلاری، می‌تواند نشانه ای  برای پایان اصلاح باشد. از سویی دیگر، سقوط به زیر میانگین 20 روزه، باعث سقوط دوباره کوانت تا سطح 100 دلاری خواهد شد.

CHZ/USDT

تحلیل چیلیز، آخرین رمز ارز در واچ لیست ارزهای دیجیتال این هفته نشان می‌دهد که قیمت آن در روز 18 اوت تا سطح 0.23 دلاری با رشد همراه شد و به واسطه آن RSI وارد ناحیه اشباع خرید شد. این اتفاق باعث شد تا گاوها به سیو سود بپردازند و در پی آن شاهد ریزش تا سطح 0.20 دلاری باشیم.

تحلیل نمودار روزانه چیلیز
نمودار روزانه چیلیز

نکته مثبت برای خریداران تلاش به منظور دفاع از میانگین 20 روزه در سطح 0.17 دلاری و بازگرداندن قیمت به محدوده 0.20 دلاری است. در صورت موفقیت، به معنای احساسات مثبت در میان تریدرها و خرید در کف خواهیم بود. چنین حرکتی احتمال آزمایش دوباره مقاومت 0.23 دلاری را نیز افزایش می‌دهد. اگر شاهد شکست این سطح باشیم، هدف بعدی گاوها، مقاومت بعدی چیلیز در سطح 0.26 دلاری خواهد بود.

از سویی دیگر، اگر قیمت موفق به عبور از سطح 0.20 دلاری نشود، به معنای فروش خرس ها در رالی های صعودی است. در این صورت، فروشندگان کنترل بازار را در دست خواهند گرفت و قیمت را در زیر میانگین 20 روزه تثبیت و چیلیز را به سمت هدف 0.13 دلاری در میانگین 50 روزه هدایت می‌کنند.

نمودار 4 ساعته چیلیز
نمودار 4 ساعته چیلیز

تحلیل نمودار 4 ساعته چیلیز نشان می‌دهد که خریداران در حال دفاع از خط روند صعودی هستند اما این روند بازگشتی با مقاومت سنگین میانگین های متحرک مواجه شده است. میانگین ها تقاطع نزولی را کامل کرده‌اند و RSI نیز در محدوده منفی قرار گرفته که باعث برتری فروشندگان در بازار شده است.

اگر قیمت به خط روند صعودی واکنش منفی نشان دهد و با سقوط همراه شود، هدف بعدی چیلیز سطح 0.16 و سپس 0.14 دلاری خواهد بود. چنین اتفاقی به معنای کنترل کامل فروشندگان در بازار خواهد بود. از سویی دیگر، اگر قیمت میانگین های متحرک را رو به بالا بشکند، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت چیلیز را به سطح 0.21 دلاری و سپس مقاومت 0.23 دلاری برسانند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان