حجم تراکنش‌های غیرقانونی ارز دیجیتال به اوج 20.1 میلیارد دلاری رسید

خانهاخبارحجم تراکنش‌های غیرقانونی...

آنچه می‌خوانید...

تراکنش‌های غیرقانونی در حوزه ارزهای دیجیتال همواره یکی از موارد نگران‌کننده در این صنعت بوده و اکنون گزارشی از چینالسیس نشان می‌دهد که حجم این تراکنش‌ها به اوج 20.1 میلیارد دلاری رسیده تا برای دومین سال متوالی شاهد افزایش آن باشیم.

به نقل از کریپتواسلیت در این گزارش اشاره شده که این یک تخمین با کران پایین‌تر است بدان معنا که اندازه‌گیری از حجم تراکنش‌های غیرقانونی مطمئناً در طول زمان با شناسایی آدرس‌های جدید مرتبط با فعالیت غیرقانونی افزایش می‌یابد. همچنین گفتنی است که داده‌های این گزارش شامل جرائم خارج از حوزه ارزهای دیجیتال مانند قاچاق مواد مخدر و … که در آنها از رمز ارزها استفاده می‌شود، نشده و آنها در نظر گرفته نشده‌اند.

از 20.1 میلیارد دلار تراکنش غیرقانونی، 44% از آن در رابطه با سازمان‌های تحریم شده است. سال گذشته، دولت آمریکا میکسر تورنادو کش را بلندر را تحریم کرد و دلیل آن را نیز استفاده مجرمان از دو میکسر برای پول‌شویی عنوان کرد. در سال گذشته علاوه بر دو میکسر اشاره شده، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا سنگین‌ترین تحریم‌های خود را در حوزه کریپتو اعمال کرد. داده‌های بیانگر آن هستند که تحریم‌های این نهاد باعث از دست رفتن 15 میلیون دلار درآمد احتمالی مجرمان شده است.

تراکنش‌های غیرقانونی جرائم مرسوم مربوط به ارزهای دیجیتال کاهش یافت

در اتفاقی مثبت، حجم تراکنش‌های غیرقانونی در رابطه با جرائم مرسوم و مربوط به ارزهای دیجیتال مانند بازاریابی در دارک وب و همچنین تأمین مالی تروریست‌ها کاهش داشته است. از سویی دیگر اما درصد سرمایه‌های رمز ارزی به سرقت رفته نسبت به سال گذشته رشد 7 درصدی داشته است.

تغییر درصد ارزش جرایم در حوزه ارزهای دیجیتال

مطلب مفید: معرفی موقعیت‌های شغلی حوزه فین‌تک (FinTech) یا فناوری مالی

بنا بر داده‌های چینالسیس، رکود بازار در سال 2022 ممکن است کاهش حجم تراکنش‌های غیرقانونی را توضیح دهد چراکه ارزش بازار کریپتو از 3 تریلیون دلار در سال گذشته به زیر 1 تریلیون دلار رسید. گزارش‌های قبلی این پلتفرم نشان داده است که کلاه‌برداری‌های رمز ارزی در زمان بازار نزولی از سود بسیار کمتری برای مجرمان برخوردار بوده است. به‌طور کلی، وجود پول کم در فضای کریپتو با کم بودن پول مربوط به جرائم رمز ارزی همبستگی دارد.

حجم تراکنش‌های غیرقانونی

شایان ذکر است که فعالیت‌های غیرقانونی کریپتو برای اولین بار از سال 2019 افزایش یافته است و از 0.12 درصد در سال 2021 به 0.24 درصد در سال 2022 رسیده است. به‌علاوه، باید اشاره داشت که فعالیت غیرقانونی مسبب کمتر از 1% از حجم تراکنش‌های غیرقانونی است. اگرچه جرائم مرتبط با رمز ارزها در سال 2022 افزایش یافت، چینالسیس ادامه داد که روند آن همچنان نزولی باقی مانده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان