افزایش کم سابقه تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال در جهان!

خانهاخبارافزایش کم سابقه...

آنچه می‌خوانید...

به گزارش فکت کوینز،‌ در چهار ماه اول سال 2023، تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال در سراسر جهان به میزان 5850 عدد کاهش یافت. با این حال، در ماه می، 1397 دستگاه به شبکه جهانی خودپرداز کریپتو اضافه شد.

ماه می با شکستن روند نزولی بیت کوین (BTC) و خودپردازهای کریپتو در سراسر جهان، افزایش شدیدی را در نصب خودپرداز با نزدیک به 1400 دستگاه ثبت کرد.

تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز کریپتو در چهار ماه اول سال 2023 شاهد کاهش مداوم بوده است. در این بازه زمانی، در حالی که اقتصادهای بزرگ از جمله ایالات متحده و اروپا در کاهش تعداد آنها نقش داشته‌اند، استرالیا، لهستان و اسپانیا شاهد افزایش خودپردازهای ارز دیجیتال بوده‌اند.

تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال در جهان
تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال در جهان

نمودار بالا نشان می‌دهد که در چهار ماه اول سال 2023، تعداد خالص خودپردازهای ارز دیجیتال در سراسر جهان 5850 عدد کاهش یافته است. با این حال، در ماه مه، 1397 دستگاه دوباره به شبکه جهانی خودپرداز ارزهای دیجیتال اضافه شد.

گرچه دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین به رشد شبکه بیت کوین کمک نمی‌کنند، اما به عنوان یک دروازه فیزیکی برای افراد برای مبادله ارزهای فیات خود با ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. تنها در سال 2023، استرالیا در مجموع 233 دستگاه خودپرداز نصب کرد و به سومین مرکز بزرگ خودپردازهای ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد.

علیرغم  یک کاهش ضعیف در طول یک سال، ایالات متحده که 84.7٪ از خودپردازهای ارز دیجیتال در جهان را تشکیل می‌دهد جایگاه پیشرو خود را حفظ کرده است  و پس از آن کانادا با 7.6٪ در رتبه دوم قرار دارد.

در زمان نگارش این مقاله، 35069 دستگاه خودپرداز در سراسر جهان فعال هستند. اخیراً یک هکر موفق به دسترسی به اطلاعات حساس جنرال بایت سازنده خودپردازهای بیت کوین از جمله رمز عبور، کلیدهای خصوصی و وجوه شده است.

جنرال بایت در بیانیه خود گفت: «ما اقدامات فوری برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر به سیستم‌های خود را اتخاذ کرده‌ایم و به طور خستگی ناپذیر برای محافظت از مشتریان خود کار می‌کنیم.»

همانطور که قبلا گزارش شده بود، یک هکر موفق به تخلیه حداقل 56 BTC و 21.82 اتر (ETH) شده از این دستگاه‌های ATM شده بود. این شرکت برای جلوگیری از تکرار این حادثه در آینده، به اپراتورها و مشتریان خود توصیه کرد که به یک سرور خود میزبان مهاجرت کنند که توسط VPN ایمن شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان