کاهش علاقه نهنگ ها به تتر؛ تعداد آدرس های بزرگ USDT به کف سه ساله خود رسید

خانهاخبارکاهش علاقه نهنگ...

آنچه می‌خوانید...

به نظر می‌رسد مخالفت و دوری سرمایه گذاران از استیبل کوین شرکت تتر یعنی USDT به کیف پول های بزرگ آن نیز سرایت کرده است و کیف پول های نهنگ تتر به کف 3 ساله خود رسیده است. داده های پلتفرم تحلیلی سانتمینت حاکی از آن است که تعداد آدرس های هولدر 100 هزار تا 10 میلیون دلار تتر به کف سه ساله خود نزدیک شده است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که تعداد تریدرهای دامپ کننده تتر و در عوض خریدار دای و USDC همواره در حال افزایش است. چنین اتفاقاتی باعث شد تا پلتفرم دیفای کرو نیز با مشکلات عدم تعادل در موجودی استخر نقدینگی خود مواجه شود چرا که تریدرهای زیادی در حال مبادله تتر با دیگر توکن ها هستند. گفتنی است که حدود 63 % از استخر کرو را USDT به ارزش 630 میلیون دلار تشکیل می‌دهد.

- Advertisement -

کاهش علاقه نهنگ ها به چه معناست؟

سقوط آدرس های هولدر تتر نشان دهنده از دست رفتن اعتقاد سرمایه گذاران و تریدرها به این کوین است. ادامه دار شدن دامپ تتر می‌تواند فشار مضاعفی در مکانیسم باز خرید تتر ایجاد کند و در ادامه باعث بی ثباتی این استیبل کوین نیز شود.

گفتنی است که از زمان سقوط اکوسیستم ترا، USDT با فاصله بسیار ناچیزی نسبت به 1 دلار در حال معامله بوده است. ادامه دار شدن این اتفاق و حتی فاصله بیشتر با 1 دلار می‌تواند برای بسیاری فرصت خرید در قیمت کمتر و سپس امیدواری به بازگشت تتر به 1 دلار و فروش در اوج قیمتی ایجاد کند.

مطلب مفید: صرافی دیجیتال (Digital Exchange) چیست؟

تاکنون و در دو ماه گذشته، تتر به عملیات باز خرید خود وفادار بوده است و در این مدت 20 میلیارد دلار توکن را باز خرید کرده است. علاوه بر آن، شرکت اطمینان دارد که با پشتوانه مناسب خود می‌تواند در برابر فشار فروش های سنیگین تر نیز مقاومت کند.

عدم قطعیت درباره پشتوانه این استیبل کوین

بخشی از فشار فروش ایجاد شده روی USDT در سال جاری به علت عدم قطعیت و مشخص بودن ماهیت پشتوانه این کوین بوده است. در حالی که تتر ادعا می‌کند پشتوانه اش توسط یک سازمان در جزایر کیمن بازبینی شده است، برخی سرمایه گذاران خواهان شفافیت بیشتری در دارایی های این شرکت شده‌اند.

داه های تتر نشان می‌دهد که 85 % از پشتوانه این شرکت شامل اوراق تجاری و اوراق خزانه داری آمریکا می‌شود. با این حال به نظر سرمایه گذاران علاقه دارند متوجه ماهیت دارایی های غیر اوراق تجاری این شرکت شوند. بر اساس آخرین بازبینی انجام شده در شرکت تتر، این مجموعه بیش از 20 میلیارد دلار اوارق تجاری دارد که بخشی از آن به عنوان کلاس سرمایه گذاری تلقی شده ولی صادرکننده آنها نیز مشخص نیست.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان