فاجعه صرافی FTX گریبان صندوق پوشش ریسک گالویز را گرفت

خانهاخبارفاجعه صرافی FTX...

آنچه می‌خوانید...

صندوق پوشش ریسک گالویز (Galois)، یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های متمرکز بر ارزهای دیجیتال به‌تازگی اعلام کرده است که در پی اتفاقات رخ‌داده برای صرافی ارز دیجیتال ورشکسته FTX و با توجه به قرار داشتن بخشی از سرمایه صندوق در این صرافی به فعالیت خود پایان خواهد داد. گفتنی است که این صندوق پوشش ریسک با قرار دادن بخشی از دارایی خود در صرافی FTX زیانی 40 میلیون دلاری را متحمل شده است.

صندوق پوشش ریسک گالویز تعطیل می‌شود

به نقل از بلاک، کوین ژو، هم‌بنیانگذار گالویز اخیراً  در بیانیه‌ای که برای Financial Times ارسال کرده، توضیح داده است که با توجه به وضعیت بسیار جدی و وخیم صرافی FTX، جایز نیست که ازنظر مالی و فرهنگی صندوق پوشش ریسک گالویز به فعالیت خود ادامه دهد. وی در ادامه به دلیل قرار گرفتن در وضعیت فعلی از تمامی کاربران عذرخواهی کرد.

- Advertisement -

صرافی FTX در ماه نوامبر و پس‌ از آنکه موفق نشد درخواست‌های برداشت سرمایه از پلتفرم خود را محقق کند، اعلام ورشکستگی کرد و میلیون‌ها طلبکار را بلاتکلیف رها کرد. بر اساس گزارش FT، این صندوق پوشش ریسک ممکن بوده است تا 100 میلیون دلار در صرافی FTX سهام داشته باشد. در آن زمان، ژو به سرمایه‌گذاران هشدار داد که بازگردانی بخشی از این سرمایه‌ها زمان خواهد برد.

مطلب مفید: NFT بیت کوین چیست؟ مفهوم اوردینال (Ordinal) و نحوه خرید و فروش آن

صندوق پوشش ریسک گالویز قصد دارد هنگام تعطیلی کامل، 90% از سرمایه کاربران را که در صرافی FTX قرار ندارد به آنها بازگرداند. در رابطه با 10% باقی مانده نیز بر اساس گزارش‌ها، این صندوق تا زمان مذاکره با مدیران و تکمیل حسابرسی‌ها، مبلغ باقی مانده را نگه خواهد داشت.

ژو در بیانیه خود اشاره داشت که اتفاقات رخ‌داده از سقوط ترا و سپس شرکت‌ تری اروز کاپیتال تا بحران پیش‌ آمده برای صرافی FTX و آلامدا صنعت ارزهای دیجیتال را به‌ طور قابل‌توجهی با مشکل مواجه کرد و باعث عقب افتادن آن شد. با این ‌وجود، وی علیرغم اتفاقات رخ‌داده برای حوزه کریپتو و صندوق پوشش ریسک گالویز اشاره داشت که هنوز نسبت به آینده این صنعت امیدوار است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان