top banner adv

روسیه از ارزهای دیجیتال برای پرداخت های برون مرزی استفاده خواهد کرد

روسیه از ارزهای دیجیتال برای پرداخت های برون مرزی استفاده خواهد کرد
0
بازدید : 9527

میخائیل میشوستین (Mikhail Mishustin)، نخست‌وزیر روسیه، روز سه ‌شنبه به صورت رسمی به اعضای دولت دستور داد که تا 19 دسامبر 2022 در مورد قانون گذاری ارزهای دیجیتال در روسیه به اجماع برسند. وی به طور ویژه از مجلس دوما و دیگر مقامات خواست تا سیاست های هماهنگ و هم نظری را درباره صدور و گردش ارزهای دیجیتال در روسیه ارائه دهند. میشوستین در ادامه نیز از قانون گذاران خواست که قوانین مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال و تراکنش های برون مرزی را تا پایان سال تکمیل کنند.

وی در صحبت های خود اشاره داشت که پیش نویس قوانین ارزهای دیجیتالی که قرار است منتشر شود باید در راستای قوانین وزرات دارایی، بانک مرکزی، نهاد مبارزه با پولشویی، سرویس مالیات فدرال و سرویس امنیت فدرال روسیه باشد. این اخبار تازه، باعث شده تا شاهد تایید رسمی بر این موضوع باشیم که این کشور قصد دارد در تراکنش های برون مرزی خود از ارزهای دیجیتال بهره ببرد.

بیشتر بخوانید : حمله هکرها به صرافی BitMart؛ 150 میلیون دلار به سرقت رفت

بیشتر بخوانید : لیدو فایننس برای گسترش فعالیت های خود از شبکه های لایه 2 استفاده خواهد کرد

هفته گذشته، الکسی مویسیف (Alexei Moiseev)، معاون وزیر دارایی این کشور در گزارشی گفت که بانک روسیه با وزرات دارایی به توافق رسیده تا استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت های برون مرزی را قانونی کند. علیرغم میل خود به قانونی کردن این تراکنش ها، بانک مرکزی روسیه همچنان مخالف قانونی کردن صرافی های داخلی و حتی استفاده از ارزهای دیجیتال برای امور پرداختی داخلی است.

بیشتر بخوانید : گلسنود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیشتر خریدار و آسیایی‌ها فروشنده بیت کوین هستند

اکنون تضاد در ممنوعیت صرافی های رمز ارزی داخلی و از سویی دیگر صدور اجازه پرداخت های برون مرزی با رمز ارزها و وجود نداشتن چارچوب مشخصی برای قوانین باعث ایجاد سوالات زیادی شده است. روسیه ممکن است اولین کشوری در جهان باشد که اجازه پرداخت های برون مرزی با ارزهای دیجیتال را صادر و از سمتی دیگر پرداخت های داخلی با این ارزها را ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید : ادغام پولکااستارتر با آوالانچ، پس از موفقیت ترکیب با سلو

مطلب مفید: امضای آستانه (TSS) چیست ؟ بررسی اهمیت آن در امنیت بلاک چین

این سوال که روسیه چگونه قصد دارد تفاوت میان پرداخت های برون مرزی و داخلی را تعیین کند، هنوز مشخص نیست و پاسخی برای آن وجود ندارد. ماریا آگرانوسکایا (Maria Agranovskaya)، یک وکیل عمومی و کارشناس حوزه فناوری های مالی گفت که تفاوتی میان این دو هنوز وجود ندارد و تمامی رمز ارزهای خارجی به عنوان ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند. وی در ادامه افزود:

«در حال حاضر کاملا نامشخص است. من فکر می‌کنم که این موضوع باید در راستای قوانین کنترل پول قرار گیرد. بدین ترتیب شهروندانی که داخل کشور مالیات پرداخت می‌کنند اجازه استفاده از پرداخت های کریپتویی در داخل کشور را نخواهند داشت.»

روسیه علیرغم پذیرش قانون بسیار مهم (On Digital Financial Assets) در حوزه کریپتو، همچنان یکی از نامشخص ترین حوزه های قضایی در رابطه با ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. این قانون مردم کشور را از استفاده ارزهای دیجتال برای امور پرداختی منع می‌کند اما به آنها اجازه انجام فعالیت هایی مانند معاملات و یا استخراج را می‌دهد. گفتنی است که قانون گذاران مالی روسیه هیچ پلتفرم معاملاتی داخلی را تایید نکرده و مردم این کشور برای معاملات خود از صرافی های خارجی مانند بایننس استفاده می‌کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : شرکت ماراتون دیجیتال به دومین هولدر بزرگ بیت کوین تبدیل شد

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x