top banner adv

تغییر آی پی (IP) کاربران ایرانی در صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی

تغییر آی پی (IP) کاربران ایرانی در صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی
2
بازدید : 12068

یکی از مشکلاتی که کاربران کشورهای تحت تحریم مانند ایران، همواره با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، محدودیت استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است. همان طور که فناوری اینترنت و مسدودکننده‌های جغرافیایی آن بالغ شده‌اند، فناوری‌های دور زدن موانع دیجیتالی و تغییر آی پی (IP) نیز ارتقا پیدا کرده‌اند.

به لطف پیشرفت تکنولوژی نرم‌افزارهای تغییر آی‌ پی، استفاده از امکانات بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان نیز میسر شده است. اما علاوه بر دور زدن تحریم‌ها، استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP مناسب، می‌تواند امنیت استفاده از صرافی‌ها و دارایی‌های دیجیتالی را افزایش دهد.

در این مطلب از فکت‌کوینز قصد داریم دلایل نیاز به نرم‌افزارهای ضد تحریم برای کاربران ایرانی و نکات بسیار مهم برای استفاده درست از آنها را بررسی کنیم.  تا پایان مطلب همراه ما باشید.

محدودیت‌های جغرافیایی صرافی‌های ارز دیجیتال

متاسفانه محدودیت‌های جغرافیایی در دنیای آنلاین امروزه امری عادی شده است. شرکت‌ها و دولت‌ها می توانند با نگاه به آدرس IP شما، مکان فیزیکی شما را تشخیص دهند و سپس دسترسی به محتوا را برای شما که موقعیت مکانی خارج از محدوده مجاز آنها دارید را مسدود کنند.

 دسترسی به بسیاری از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال مانند بایننس، کوکوین و کوینکس و … در ایران مجاز نیست. این سایت محدودیت‌هایی را برای دستگاه‌هایی با آدرس IP ایران قرار داده است. آدرس‌های آی پی، که توسط ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) به شما اختصاص داده شده است ، اساساً مانند خانه فیزیکی یا آدرس کار شما هستند، اما بصورت آنلاین. بنابراین حتی اگر یک شهروند سوئدی به ایران سفر کند و سعی کند از Wi-Fi هتل خود به حساب خود دسترسی پیدا کند، وب سایت می‌تواند بفهمد که او در مرزهای جغرافیایی تأیید شده آنها نیست. در این موارد ، آنها حتی اگر قبلاً یک حساب کاربری داشته باشد، دسترسی را مسدود می‌کنند.

بیایید در ابتدا گاهی دقیق‌تر به مفهوم آی پی داشته باشیم و سپس روش تغییر آن را بررسی کنیم.

آدرس آی پی (IP) چیست؟

بیشتر بخوانید : نگاهی دقیق به امن‌ترین پگ بیت کوین (BitcoinPeg)!

یک آدرس پروتکل اینترنت (Internet Protocol address) یا آدرس IP، یک شناسه منحصر به فرد است که به هر دستگاه در یک شبکه TCP/IP اختصاص داده می‌شود. پروتکل اینترنت مجموعه قوانینی است که نحوه انتقال داده‌ها در اینترنت یا شبکه‌های محلی را مشخص می‌کند. آدرس‌های IP نیز به شناسایی دستگاه‌ها کمک می‌کند.

به‌طور کلی دو نسخه اصلی از آدرس‌های IP وجود دارد: آی پی ورژن۴ (IPV4) و آی پی ورژن (IPV6).

آدرس‌های IP رشته‌هایی از چهار عدد هستند که با کاراکترها از هم جدا شده‌اند. به عنوان مثال، یک آدرس IP می تواند به این صورت باشد: 152.132.4.23. آنها توسط یک شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص‌یافته تولید می‌شوند تا به امن‌تر و در دسترس‌تر کردن اینترنت کمک کنند. ما می‌توانیم آدرس‌های IP را به عنوان آدرس‌های فیزیکی خانه در نظر بگیریم. همچنین می‌توانیم آدرس را با دوستان و خانواده خود مبادله کنیم.

آی پی ثابت (Static IP)

آدرس IP استاتیک یک آدرس IP است که تغییر نمی‌کند. آدرس‌های IP ثابت ما معمولاً ثابت می‌مانند مگر اینکه معماری شبکه تغییر کند یا دستگاه‌های ما از کار افتاده باشند. آدرس‌های IP استاتیک معمولاً برای سرورها یا سایر تجهیزات مهم شبکه استفاده می‌شود. این نوع از آی پی برای استفاده کاربران صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار محبوب است. زیرا اطمینان حاصل می‌کنند که دستگاه‌ متصل به صرافی یک آدرس ثابت از یک کشور ثابت را حفظ می‌کند.

تغییر آی پی در صرافی
آدرس آی پی

آی پی پویا (Dynamic IP)

بیشتر بخوانید : چگونه بیت تورنت (BTT) استخراج کنیم؟

آدرس IP پویا یک آدرس IP است که می‌تواند به‌طور منظم تغییر کند. یک ISP تعداد زیادی آدرس IP پویا را خریداری می‌کند و آنها را به دستگاه‌های مشتری خود اختصاص می‌دهد. آدرس‌های IP پویا به‌صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند. اگر از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کنید که به‌طور مداوم آی پی شما را در کشورهای مختلف تنظیم کند، صرافی متوجه این تغییرات مداوم خواهد شد. اگر صرافی مانند بایننس قوانین سخت‌گیرانه‌ای داشته باشد، حساب کاربری شما را مسدود می‌کند.

بیشتر بخوانید : تراکنش های درون زنجیره ای یا تراکنش‌ های خارج از زنجیره؟

مزایای استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP برای حفظ امنیت حساب صرافی‌ ارز دیجیتال

بسیاری از صرافی‌های برتر ارز دیجیتال دارای اقدامات امنیتی عالی هستند که می‌توانند از داده های حساس شما محافظت کنند. اما این بدان معنا نیست که شما از استراق سمع آنلاین یا دستکاری ارتباطی در امان هستید. به همین دلیل شما همیشه باید محتاط باشید و امنیت دارایی خود را حفظ کنید.

در ادامه برخی از مزایای استفاده از نرم‌افزار تغییر IP را برای افزایش امنیت حساب صرافی ارز دیجیتال مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : چگونه برای ذخیره چیا (Chia) کیف پول سرد (Cold Wallet) بسازیم؟

۱.محافظت از ترافیک داده!

یک تصور غلط رایج این است که ارزهای دیجیتال ناشناس بودن کامل را برای کاربر فراهم می‌کنند، اما این کاملاً درست نیست زیرا هکرها و دولت‌های خارجی می‌توانند شما را از طریق آدرس‌های IP عمومی ردیابی کنند. شما احتمالاً از یک اتصال Wi-Fi خصوصی برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید که تقریباً هیچ امنیتی ارائه نمی‌دهد. هکرها می‌توانند به راحتی موقعیت مکانی شما را ردیابی کنند و حتی رمز ورود شما را دریافت کنند!

بیشتر بخوانید : احراز هویت دوعاملی و انواع آن

بنابراین، استفاده از نرم‌افزار تغییر آی پی برای کار با ارزهای دیجیتال انتخاب بسیار خوبی است. زیرا از داده‌ها و هویت ما به صورت آنلاین محافظت می‌کند. در این حالت، گویی اطلاعات ما به لطف رمزگذاری، از طریق یک تونل عبور می‌کند و از چشم عوامل مخرب دور می‌ماند.

به لطف این نرم‌افزارها، می‌توانیم ترافیک را ایمن کنیم زیرا آدرس IP عمومی ما را پنهان می‌کند و با هدایت ترافیک به مکان دیگری که صدها مایل دورتر است، مکان اصلی ما را پنهان می‌کند. این امر باعث می‌شود هر کسی نتواند فعالیت‌های آنلاین شما را پیگیری کند.

۲. محافظت در برابر حملات فیشینگ (Phishing)

فیشینگ ارسال پیام‌های جعلی از یک منبع قابل اعتماد است. این یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که هکرها دارایی‌های دیجیتال را سرقت می‌کنند. در طول سال‌ها، افزایش تدریجی حملات فیشینگ، حدود 3 درصد در هر سه ماهه، وجود داشته است.

حملات فیشینک و تغییر آی پی
حملات فیشینک و تغییر آی پی

همچنین یک نرم افزار تغییر IP، از ما در برابر حملات فیشینگ محافظت می‌کند. البته ممکن است فقط تا حدی این کار را انجام دهد. اما به هر حال می‌تواند صفحات وب خاصی را که به طور بالقوه می‌توانند به ما آسیب برسانند مسدود کنند. این به عنوان یک لایه امنیتی اضافی برای معاملات شما عمل می‌کند.

۳. پنهان کردن فعالیت‌های معاملاتی از ISP

ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی شما ممکن است نداند که چقدر بیت کوین خریده یا فروخته‌اید، اما می‌تواند بگوید از چه پلتفرم معاملاتی استفاده می‌کنید و چه زمانی وارد سیستم شده‌اید. اما اگر از نرم‌افزار تغییر IP استفاده می‌کنید، ISP شما فقط آدرس IP سرور VPN شما را می‌بیند. از آنجایی که این نرم‌افزارهای ضد تحریم همه داده ها را به صورت آنلاین رمزگذاری می‌کنند،ISP  نمی‌تواند اتصال شما را دستکاری کند.

۴. باز کردن دسترسی به وب‌سایت صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال

محدودیت‌های جغرافیایی برای پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال وجود دارند که کاربران برخی از کشورها ممکن است نتوانند آلت‌کوین‌های خاصی (ارزهای رمزنگاری شده غیر از بیت کوین) را در یک صرافی خاص معامله کنند.

این ممکن است بسته به پلتفرمی که برای انجام معاملات استفاده می‌کنند متفاوت باشد. از آنجایی که نرم‌افزار تغییر آی پی آدرس IP واقعی شما را پنهان می‌کند، پلتفرم معاملاتی نمی‌تواند موقعیت جغرافیایی شما را بداند و بنابراین نمی‌تواند مانع از فعالیت شما در سایت شود.

سوئیچ قطع اتصال (Kill Switch) چیست؟

کیل سوئیچ (Kill Switch) یا سوئیچ قطع قابلیتی است که در صورت قطع شدن اتصال نرم‌افزار تغییر آی‌پی شما، به طور خودکار اتصال کامپیوتر، تلفن همراه یا تبلت شما را از اینترنت قطع می‌کند. این بدان معناست که اگر نرم‌افزار تغییر آی‌پی از کار بیفتد، احتمال اینکه آدرس IP و سایر اطلاعات حساس شما در معرض دید شبکه قرار گیرند، صفر است. بنابراین امنیت و ناشناس بودن اتصال اینترنت شما به خطر نمی‌افتد.

برخی از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی، دارای ویژگی kill switch به صورت پیش فرض هستند، که در صورت تمایل می‌توانید آن را غیرفعال کنید. اگر آن را خاموش کنید، می‌توانید به طور معمول از اینترنت با آی پی کشور خودتان استفاده کنید. اما اگر آن را روشن کنید، اگر سیستم تغییر آی پی شما قطع شده باشد، نمی‌توانید هیچ داده‌ای را از طریق اتصال اینترنت خود ارسال کنید.

برای کسانی که قصد دارند یک اتصال امن به حساب صرافی خود داشته باشند، سوئیچ قطع برای امنیت همه جانبه بسیار مهم است. با این حال، همه نرم‌افزارهای موجود در بازار این ویژگی را ارائه نمی‌دهند یا شامل یکی از موارد مهم و قابل اعتماد نیست. بنابراین باید نرم‌افزاری را پیدا کنید که تمامی این ویژگی‌ها را داشته باشد.

نحوه انتخاب نرم‌افزار تغییر آی پی برای معامله ارزهای دیجیتال

اکنون که می دانیم چگونه یک نرم‌افزار تغییر IP می‌تواند در بسیاری از موارد به ما در محافظت از داده‌ها و حفظ حریم خصوصی کمک کند، قدم بعدی انتخاب نرم‌افزار مناسب است. بازار پر از نرم‌افزارهایی است که ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، پس چگونه باید تصمیم بگیرید؟ در زیر، ما به برخی از عوامل مهمی که باید در نظر گرفته شوند، نگاه خواهیم کرد.

۱.نرم‌افزار تغییر آی پی با سوییچ قطع (Kill Switch) انتخاب کنید.

همان طور که گفتیم، اگر اتصال نرم‌افزار شما حتی برای چند ثانیه قطع شود، داده‌های کسب و کار ارز دیجیتال شما در معرض دید قرار می‌گیرد و منجر به ردیابی و شناسایی موقعیت مکانی شما می‌شود. همچنین صرافی می‌تواند تشخیص دهد که شما در ایران به‌عنوان یک کشور تحت تحریم فعالیت می‌کنید و حساب شما را مسدود کند.

بنابراین، یک نرم‌افزار تغییرIP  باید دارای سوئیچ قطع باشد که در صورت قطع اتصال شما حتی برای چند ثانیه، اتصال‌تان را از اینترنت قطع کند تا به خطر نیفتند.

۲. نرم‌افزار تغییر IP معتبری انتخاب کنید!

نرم‌افزار تغییر IP می‌تواند از نظارت بر داده‌های آنلاین شما توسط هکرها، یک دولت خارجی یا هر شخص ثالث دیگری جلوگیری کند. اما ارائه دهنده نرم‌افزار ممکن است همچنان سوابقی از فعالیت‌های آنلاین شما داشته باشد. هنگامی که به دنبال انتخاب نرم‌افزار هستید، مطمئن شوید که داده‌های فعالیت آنلاین شما را ذخیره نمی‌کند. اینها نرم‌افزارهایی با خط مشی ثبت گزارش صفر هستند. با این حال، اگر چنین برنامه‌ای را پیدا کردید، مطمئن شوید که مدارک مناسبی برای اثبات این ادعا دارد.

یک شرط مطمئن این است که به یک سرویس پولی با شهرت کافی اعتماد کنید. زیرا سرویس‌های رایگان اطلاعات شما را به صورت آنلاین می‌فروشند. علاوه بر این، می‌توانید یکی را بیابید که امکان پرداخت اشتراک را با استفاده از روش‌های پرداخت ناشناس مانند ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند.

۳. به دنبال نرم‌افزای با تونل اسپلیت (Split Tunneling) بگردید

استفاده از نرم‌افزار تغییر IP واقعاً می‌تواند اتصال اینترنت شما را کند کند. این خط قرمز ما در معاملات ارزهای دیجیتال است. بنابراین هنگام معامله ارز دیجیتال به تونل اسپلیت نیاز داریم. Split Tunneling یک ویژگی است که اجازه می‌دهد مقداری ترافیک از تونل نرم‌افزار خارج شود.

این بدان معنی است که شما از نرم‌افزار تغییر آی پی فقط برای رمزگذاری داده‌ها هنگام انجام تراکنش‌های دیجیتال استفاده می‌کنید. از آنجایی که داده‌های کمتری برای رمزگذاری برای سرور وجود خواهد داشت، اتصال پایدار و روان‌تر خواهد بود.

4. کشور نرم‌افزار تغییر IP را بررسی کنید

مهم است که به خاطر داشته باشید که نرم‌افزار در چه کشوری راه‌اندازی شده و در کجا فعالیت می‌کند. اکثر ارائه‌دهندگان برتر این نرم‌افزارها، از کشورهایی هستند که هیچ برنامه نظارتی انبوهی ندارند. کشورهایی مانند جزایر ویرجین بریتانیا، سوئیس و پاناما.

ارائه‌دهندگان خدمات از کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا یا بریتانیا که دارای برنامه‌های نظارت قوی هستند، می‌توانند داده‌های شما را در صورت درخواست آژانس‌های نظارتی تحویل دهند. به همین دلیل است که نباید به یک نرم‌افزار رایگان اعتماد کنید، حتی اگر این ایده وسوسه‌انگیز به نظر برسد.

جمع‌بندی

کاملاً واضح است که استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP چقدر مهم است. به ویژه برای تجارت ارزهای دیجیتال که در آن خطرات امنیتی و حریم خصوصی بسیار زیاد است. برای مخفی کردن صحیح آدرس IP خود، محافظت از خود در برابر حملات فیشینگ و بدافزار و داشتن آزادی عمل بر روی پلتفرم‌های کشورهای مختلف، به یک نرم‌افزار تغییر آی پی نیاز دارید.

اگر در انتخاب آنها مشکل دارید، می‌توانید برخی از موارد مشهور بین‌المللی که دارای سوئیچ قطع نیز هستند را استفاده کنید. بنابراین، با بررسی دقیق انتخاب کنید و از نرم‌افزاری استفاده کنید که امنیت شما و دارایی دیجیتالی‌تان را افزایش می‌دهد و از داده های شما در برابر هر کسی، از جمله ISP شما محافظت می‌کند.

9
2
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    کیا صادقی
    9 ماه ago

    سلام توی کار کریپتو هستم و از اول با کشور فرانسه کار میکردم خواستم بدونم اگه تغییر آی پی به آلمان بدم مشکلی پیش میاد ؟

    پشتیبانی
    ادمین
    پاسخ به  کیا صادقی
    9 ماه ago

    سلام دوست عزیز.
    بستگی به صرافی که با آن کار می کنید و سطح احرازتون در آن صرافی دارد.
    برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره 09130880493 در تماس باشید.
    ممنون از همراهیتون.

    محل تبلیغ
    ramzarzy
    2
    0
    نظر خود را بنویسید !x