مقایسه بازار نزولی بیت کوین با چرخه‌های نزولی قبلی؛ آیا روند نزولی تمام شده است؟

خانهاخبارمقایسه بازار نزولی...

آنچه می‌خوانید...

پلتفرم تحلیلی گلسنود در گزارش آنچین خود در روز 31 اکتبر به مقایسه بازار نزولی بیت کوین در سال جاری و چرخه‌های قبلی پرداخت. به نقل از کریپتوپوتیتو، رالی صعودی هفته قبل با عدم پذیرش و الگوی سقف دوقلو همراه شد. گلسنود در این باره اشاره داشت که بازار در حال ایجاد یک کف قیمتی بود و این حرکت شباهت زیادی به کف‌های قیمتی در چرخه‌های قبلی داشت.

در این گزارش آمده است که همانند چرخه‌های قبل، بازار نزولی بیت کوین باعث زیان مالی زیادی برای سرمایه گذاران و هولدرها شده است. اکنون تنها موضوع باقی مانده زمان و بی‌تفاوتی سرمایه گذاران است.

- Advertisement -
توییت گلسنود

ایجاد کف قیمتی در بازار نزولی بیت کوین

پلتفرم گلسنود از شاخص‌های مختلف مانند قیمت تحقق یافته و ضریب مایر استفاده کرده تا بتواند کف‌های این چرخه و کف قیمتی نهایی آن را مشخص کند.

قیمت تحقق یافته یا میانگین قیمت کوین هنگام خرید در حال حاضر رقم 21105 دلار را نشان می‌دهد. زمانی که قیمت بیت کوین زیر این عدد باشد، به طور کلی فعالان بازار در زیان تحقق یافته قرار دارند. در 4 ماه اخیر شاهد چنین موضوعی بوده‌ایم. ضریب مایر، نسب قیمت به میانگین متحرک 200 روزه است و کمک می‌کند تا وضعیت اشباع خرید و فروش را بهتر شناسایی کرد. زمانی که این شاخص مانند اکنون زیر 0.6 باشد به معنای وضعیت اشباع فروش در بازار است.

مطلب مفید: داده‌های جدید از به کف رسیدن قیمت بیت کوین خبر می‌دهند؛ تحلیل BTC (11 آبان 1401)

در بازار نزولی بیت کوین سال‌های 2014 و 2015 و همچنین 2018 نیز چنین وضعیتی حاکم بود. باندهای بالایی و پایینی این کانال خنثی میل دارند که در اطراف قیمت تحقق یافته حرکت کنند تا در قیمت دارایی تعادل ایجاد کنند. گلسنود در ادامه اشاره داشت که این وضعیت استرس مالی ادامه می‌یابد تا در نهایت به بازار صعودی بیت کوین تغییر باید. در نتیجه ممکن است مدت طولانی‌تری شاهد چرخه نزولی باشیم.

در بازار فعلی شرایط استرس مالی 3.5 ماه است که جریان داشته و در مقایسه با بازارهای نزولی سال‌های قبل بسیار کوتاه‌تر است. از نظر گلسنود بازارهای مالی هنوز با ایجاد تقاضا یا تغییر به وضعیت صعودی همراه نشده‌اند اما به نظر می‌رسد با سرعت زیادی به این شرایط نزدیک می‌شویم. تغییری در اندیکاتور MACD نیز می‌تواند نشان دهنده تغییر در وضعیت بلند مدت باشد.

توییت dave

چشم انداز قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در محدوده قیمتی 20500 دلاری قرار گرفته است. در هفت روز اخیر این ارز رشد 6 درصدی را تجربه کرده است اما الگوی سقف دوقلو می‌تواند منجر به ریزش قیمت در روزهای آتی شود. در بازار نزولی فعلی بیت کوین، قیمت با اوج خود فاصله‌ای 70 درصدی گرفته و به نظر می‌رسد فروشندگان هنوز تصمیمی برای تسلیم شدن ندارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان