تقاطع صعودی در اندیکاتور نوار هش (Hashribbon)؛ انتظار رشد قیمت بیت کوین را داشته باشیم؟

خانهاخبارتقاطع صعودی در...

آنچه می‌خوانید...

شاخص و اندیکاتور نوار هش (Hashribbon) یکی از بهترین راه هایی است که با آن کاربران می‌توانند وضعیت و موضع ماینرها را مشخص کنند و بدین ترتیب به شاخصی برای تعیین جهت حرکتی قیمت اسپات بیت کوین تبدیل شده است. در ماه ژوئن، شاهد اولین تقاطع در این اندیکاتور بودیم و در پی آن بیت کوین با اصلاح عمیقی همراه شد اما امروز، نوار هش در حال تکمیل تقاطعی در جهت مخالف است.

نوار هش یک شاخص ساده است که نشان دهنده هش ریت شبکه است. هرگاه به سمت بالا حرکت می‌کند، هش ریت شبکه نیز افزایش می‌یابد و برعکس. گفتنی است که به منظور بهره بری از این اندیکاتور با استفاده از قدرت ماینینگ، سرمایه گذاران میانگین های متحرک 30 و 60 روزه را در این شاخص محاسبه می‌کنند.

توییت کریپتوکوانت

هرگاه که نوار کوتاه مدت، نوار بلند مدت را از سمت بالا به پایین قطع می‌کند، نشان دهنده سیگنالی نزولی برای سرمایه گذاران است و آنها در این زمان روی به فروش دارایی های خود می‌آورند. در شرایط برعکس نیز، اندیکاتور سیگنالی صعودی صادر می‌کند و سرمایه گذاران انتظار افزایش تقاضا را دارند.

مطلب مفید: NFT های ورزشی (Sports NFTs) چه هستند و چرا اینقدر محبوب شدند؟

فرض و اساس اندیکاتور نوار هش آن است که ماینرها پایدارترین گروه سرمایه گذاران در بازار و در مقابل نوسانات کوتاه مدت بازار مقاوم هستند. به همین دلیل است که تغییر شدید در هش ریت شبکه معمولا سیگنال بسیار مهمی در بازار تلقی می‌شود. سقوط سریع و ادامه دار هش ریت به معنای کاهش سود استخراج بیت کوین است و چنین اتفاقی باعث کاهش دستگاه های فعال در شبکه نیز می‌شود. از سویی دیگر اما این اتفاق باعث می‌شود تا کوین های جدید با راحتی بیشتری بدست بیایند و در پی آن سختی شبکه نیز کاهش می‌یابد.

با بازگشت نسبی بازار به سطوح قیمتی اواسط ماه مه، ماینرهای بیت کوین فعالیت خود را افزایش داده و اکنون نوار هش نیز تقاطع برعکس را اجرایی کرده که می‌تواند اولین و مهم ترین سیگنال صعودی در بازار آن هم در چند ماه اخیر و شرایط نا به سامان بازار کریپتو باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان