آیا اپن سی در بازگرداندن سلطه خود بر بازار NFTها موفق می‌شود؟

خانهاخبارآیا اپن سی...

آنچه می‌خوانید...

بازار نوظهور بلر پس از راه‌اندازی موفق شد به سلطه طولانی‌مدت اپن سی در فضای NFTها پایان دهد و بخش زیادی از سهم بازار این پلتفرم را در اختیار بگیرد. با این حال داده‌ها نشان می‌دهند که پلتفرم اپن سی در حال بازگشت است و به نظر قصد دارد هرچند آهسته، دامیننس خود در بازار را پس بگیرد.

به گزارش کریپتوپوتیتو، داده‌های پلتفرم تحلیلی دون نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد کاربران پلتفرم معاملاتی اپن سی از زمان سقوط در اواسط ماه فوریه با رشد همراه بوده است. از سویی دیگر نیز مشخص شده است که پس از ایردراپ بلر، حجم فروش در این پلتفرم کاهش قابل‌توجهی داشته است. از زمان رخ دادن این اتفاق، حجم معاملاتی مجموعه NFTهای معروف مانند سایبرپانکس، بورد ایپ، MAYC، میبیت، مون بیرد و … در بلر کاهش و در اپن سی افزایش یافته است.

- Advertisement -

گفتنی است که BLUR، توکن حاکمیتی بازار بلر در هفته گذشته میان کاربران ایردراپ شد و حجم معاملات انباشت آن به 1 میلیارد دلار نیز رسید.

توییت درباره اپن سی

بلر در مقابل اپن سی

بازار بلر به‌عنوان بخشی از استراتژی خود، سیاست حق امتیاز خود را به‌روزرسانی کرد و اشاره داشت که سازندگان NFTها نمی‌توانند این حق امتیاز را هم‌زمان در بلر و اپن سی دریافت کنند.

مطلب مفید: بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

بلر در طول راه‌اندازی خود در ماه نوامبر از تحمیل حق امتیاز کامل، هزینه‌ای را که سازندگان پس از فروش ثانویه مجموعه‌های دیجیتالی خود دریافت می‌کنند، خودداری کرد و چنین سیاستی را اعمال نکرد. در حقیقت بلر به خریداران حق انتخاب داد که به سیاست حق امتیاز سازندگان احترام بگذارند. با این حال، پلتفرم چندی بعد اعلام کرد که کارمزد حق امتیاز خود را به 0.5% افزایش داده است.

بر اساس گزارش‌های مختلف، اپن سی برای جلوگیری از دریافت حق امتیاز اجباری بلر به مجموعه NFTهای جدید نیاز داشت. این پلتفرم سعی کرد بازار جدیدی را در پروتکل Seaport راه‌اندازی کند. هدف از این اقدام کمک به سازندگان برای دریافت حق امتیاز کامل در هر دو پلتفرم بود. این بازار در ماه نوامبر مجموعه‌هایی را راه‌اندازی کرد که برای دریافت حق امتیاز کامل باید بازارهایی که با این امر مخالف بودند را بلاک می‌کردند.

اتهامات دست‌کاری در بازار

حجم معاملات بلر در ماه فوریه به بیش از 1 میلیارد دلار رسید. در حالی که این رقم با کاهش همراه بوده است اما حجم بزرگ معاملاتی ایجاد شده در این بازار به نظر توسط تعداد کمی نهنگ صورت گرفته که در حال مبادله NFTها و انباشت توکن بلر بوده‌اند. پلتفرم تحلیلی کریپتواسلم، در این باره اشاره داشت که حدود 577 میلیون دلار از حجم معاملات بازار بلر دست‌کاری در بازار بوده است.

بر اساس داده‌های این پلتفرم، حدود 80% از حجم فروش بازار بلر از 14 فوریه تاکنون معاملات شست و شو بوده است. این در حالی است که در بازه زمانی مشابه، تنها 2.6% از حجم فروش اپن سی مربوط به این نوع معاملات بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینزهمراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان