مانگو مارکت در تلاش برای توافق با هکر پروتکل؛ هکر 47 میلیون دلار پاداش دریافت می‌کند

خانهاخبارمانگو مارکت در...

آنچه می‌خوانید...

پس از آنکه روز 11 اکتبر هکری موفق شد 117 میلیون دلار از سرمایه های صرافی غیرمتمرکز مانگو مارکت (Mango Market) را به سرقت ببرد، روز گذشته و به نقل از کوین تلگراف، جامعه این پلتفرم خبر از توافقی با هکر داده که بر اساس آن وی می‌تواند 47 میلیون دلار از سرمایه را به عنوان پاداش نگه دارد و مابقی را به خزانه این پروتکل غیرمتمرکز بازگرداند.

بنابراین توافق، 67 میلیون دلار از توکن های مسروقه به پروتکل بازخواهد گشت و 47 میلیون دلار نیز نزد هکر می‌ماند. گفتنی است که در تصمیم گیری در این باره، 98% رای دهندگان موافق چنین توافقی بودند و علاوه بر موارد اشاره شده، مانگو مارکت هیچ گونه شکایتی را تنظیم و اقدام قانونی را نیز علیه هکر انجام نخواهد داد. با به حدنصاب رسیدن این طرح، رای گیری احتمال فراوان از امروز آغاز خواهد شد. در این طرح آمده است:

«سرمایه هایی که توسط شما و خزانه دائو مانگو ارسال می‌شود برای پوشش و دهی های پروتکل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تمامی واریزکنندگان به مانگو مارکت سرمایه های خود را بازپس خواهند گرفت. با رای دادن در این طرح، هولدرهای توکن مانگو قبول می‌کنند که پاداش هکر از طریق خزانه پرداخت شود و همچنین از هرگونه ادعایی علیه وی چشم پوشی کرده و پس از بازگردانی سرمایه هیچ شکایت، بررسی یا مسدود سازی سرمایه ای برای وی صورت نمی‌گیرد.»

- Advertisement -

در همین اعضای جامعه توییتر به این اتفاق واکنش نشان داده و برخی اشاره داشتند که هکر با 47 میلیون دلار، بزرگ ترین پاداش ممکن را از یک پلتفرم دریافت کرده است. آنها همچنین خواستند تا پاداش 10 درصدی که بسیاری از پلتفرم ها در نظر گرفته‌اند نیز دوباره بررسی شود.

مطلب مفید: حمله هکرها به صرافی مانگو مارکت؛ 100 میلیون دلار به سرقت رفت

گفتنی است که این طرح پیشنهادی توسط اعضای جامعه مانگو نیز مورد انتقاد قرار گرفته و یکی از رای دهندگان در این باره اشاره داشت:

« قبول دارم که بازگشت سرمایه کاربران اصلی ترین اولویت است اما پاداش 50 میلیون دلاری بسیار مسخره است. در بهترین حالت هکر باید 10 میلیون دلار دریافت کند. 10 میلیون دلار پاداش هکر کلاه سفیدی است که موفق شد ورم هول را هک کند و 600 میلیون دلار سرمایه های آن را به سرقت ببرد. مانگو مارکت می‌تواند بسیار بهتر از این مذاکره کند، آن هم زمانی که هویت هکر اساسا فاش شده است.»

گفتنی است که هکر روز 11 اکتبر و با دستکاری در ارزش وثیقه های توکن بومی پروتکل موفق شد وام های بزرگی را از خزانه پروتکل دریافت کند. پس از خارج کردن سرمایه ها، وی خواستار توافقی با مانگو مارکت شد و طرحی را در دائو این پروتکل ارائه داد که بر اساس آن 70 میلیون دلار از سرمایه ها را نزد خود نگه دارد.

علاوه بر آن، وی در این رای گیری با استفاده از میلیون ها توکن سرقتی شرکت کرد. روز 14 اکتبر، طرح پیشنهادی وی به حدنصاب رسید. در عوض این توافق هکر از کاربرانی که در این رای گیری مشارکت می‌کنند خواستته تا با مواردی که پیش تر به آنها اشاره شد موافقت کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان