تمامی توکن های تون کوین در بلاک چین TON استخراج شدند

خانهاخبارتمامی توکن های...

آنچه می‌خوانید...

بنیاد تون (TON Foundation)، سازمان توسعه دهنده پروژه بلاک چینی پایه گذاری شده توسط تلگرام یعنی بلاک چین تون، روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که ماینرها تمامی توکن های تون کوین شبکه را استخراج کردند. بنیاد تون و آناتولی ماکوزوف، یکی از اعضای موسس شبکه در مصاحبه ای با کوین تلگراف گفتند که ده ها هزار ماینر شبکه تمامی عرضه تون کوین که حدود 5 میلیارد توکن بود را استخراج کردند و آخرین توکن شبکه نیز روز 28 ژوئن استخراج شده است.

پایان یافتن استخراج تون کوین یک دستاورد مهم در توزیع تون محسوب می‌شود و اکنون این شبکه کار خود را به عنوان یک شبکه کاملا مبتنی بر اثبات سهام آغاز خواهد کرد. از امروز به بعدف تون کوین های جدید تنها از طریق اعتبار اثبات سهام وارد گردش خواهند شد. این اتفاق منجر به کاهش هجوم تون‌کوین‌ های جدید به شبکه تا حدود 75 % نسبت به سقف فعلی 200000 توکن در روز می‌شود. گفتنی است که قیمت توکن TON نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و با رشد 34 درصدی به محدوده 1.41 دلاری رسید.

نمودار تون
نمودار تون

اثبات سهام، یک الگوریتم اجماعی است که بر اساس استیک اعتبارسنج ها در شبکه کار می‌کند. این الگوریتم نقطه مقابل اثبات کار قرار دارد که شبکه های بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم از آن استفاده می‌کنند. در این شبکه ها تایید بلاک ها از طریق محاسبات قدرتمند و پیچیده توسط ماینرها صورت می‌گیرد.

بنابر وایتر پیپر بلاک چین تون، این شبکه برای تولید بلاک های جدید از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند. با این حال زیرساخت منحصر به فرد شبکه اجازه به ماینرها اجازه داده است تا تون کوین ها را از طریق اثبات کار نیز استخراج کنند. مازوکوف در این باره می‌گوید:

«بلاک چین تون همیشه بر پایه اثبات سهام بوده است. نکته قابل توجه اما آنجاست که حتی در یک شبکه اثبات سهام می‌توان قرارداد هوشمندی نوشت که بنابر آن شاهد استخراج توکن ها بر پایه اصول اثبات کار باشیم.»

مطلب مفید: بررسی کامل ارز دیجیتال لونا و پروژه بلاکچین ترا (TERRA)

وی در ادامه گفت که اگر تمام عرضه کوین های شبکه را در چنین قرارداد هوشمندی قرار دهید، یک بلاک چین اثبات سهام خواهید داشت اما توزیع کوین ها بر پایه عملیات استخراج خواهد بود. ماکوزوف همچنین گفت که چنین تاکنون کسی قادر به انجام چنین کاری نبوده و تون اولین شبکه ای است که از چنین قابلیتی بهره می‌برد.

بنابر صحبت های وی، شبکه تون در 15 نوامبر 2019 راه اندازی شده است و صدور کوین ها نیز در این قرارداد هوشمند قرار داده شد تا از تاریخ 7 جولای 2020، شاهد استخراج تون کوین ها باشیم. این توکن ها در یک قرارداد هوشمند مخصوصی قرار داده شدند که به تمامی افراد اجازه مشارکت در عملیات استخراج کوین ها را می‌دهد. پستی رسمی از شبکه تون نشان می‌دهد که کاربران روزانه 200 هزار عدد تون را استخراج می‌کرده‌اند.

بنیاد تون درباره ماینینگ تون کوین ها می‌گوید:

«استخراج در شبکه اثبات سهام تون یک پدیده منحصر به فرد است. این اتفاق به صورت تصادفی و ناگهانی آن هم پس از خروج تیم تلگرام از تون رخ داد.»

گفتنی است که تیم تلگرام در پی درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مجبور شد از پروژه تون کناره گیری کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان