top banner adv

داده‌های تازه: کمتر از ۱٪ افراد جهان صاحب بیت کوین هستند

داده‌های تازه: کمتر از ۱٪ افراد جهان صاحب بیت کوین هستند
0
بازدید : 8057

قیمت بیت کوین روز گذشته با رشد همراه شد و به سطح 21000 دلاری رسید. با این حال، اکنون با اصلاح همراه شده و در محدوده 20000 دلاری قرار گرفته است. داده‌های تازه نشان می‌دهند که با وجود حجم تراکنش‌های بالا در بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار و موفقیت آن در چند سال اخیر، تنها 43 میلیون نفر در بین 8 میلیارد جمعیت کره زمین صاحب بیت کوین هستند که کمتر از 1% جمعیت جهان است.

بیشتر بخوانید : ادوارد اسنودن: یکی از سازندگان زی کش هستم

به نقل از newsbtc، علیرغم موفقیت این ارز دیجیتال، تعداد بسیار کمی از جمعیت جهان مالک بیت کوین هستند. آیا دلایل خاصی وجود دارد که چرا این اتفاق رخ داده است؟ یا چیزی در دنیای ارزهای دیجیتال در جریان است که به این روند فعلی کمک می‌کند؟

بیشتر بخوانید : داده‌های جدید: پس از مرج، تعداد بلاک های تولید شده در شبکه اتریوم افزایش یافته است

گمراهی بر سر ساخت و مالکیت بیت کوین

قبل از آنکه هرکسی به هر نوع ارز دیجیتالی دسترسی آنلاین داشته باشد، کاربر باید کیف پول آنلاین خود را بسازد تا در ارز مدنظر خود سرمایه‌گذاری کند. برای بیت کوین نیز شرایط به همین‌گونه است و کیف پول‌های بلاک چینی خاصی برای این ارز ساخته شده‌اند.

تعداد کیف پول‌های بیت کوین

داده‌های وب‌سایت Blockchain.com نشان می‌دهد که از ژانویه 2022 حدود 85 میلیون کیف پول بیت کوینی منحصربه‌فرد نسبت به یکدیگر ساخته شده است. در اینجا گمراهی اشاره شده برای آن دسته از افرادی که تفاوت ساخت کیف پول با مالکیت ارز دیجیتال را نمی‌دانند، ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید : صعود قیمت بیت کوین؛ آیا پادشاه 40 هزار دلار را هدف قرار داده است؟

مطلب مفید: متاورس اپل (Apple Metaverse) چیست؟ لاکچری در دنیای دیجیتال!

مالکیت منحصربه‌فرد یعنی کاربر حداقل 1 بیت کوین دارد. در این زمینه تنها 43 میلیون نفر در جهان مالک این ارز دیجیتال هستند. این در حالی است که حدود 46 میلیون آمریکایی در سرمایه‌گذاری بیت کوین دخیل هستند.

نمودار مالکیت BTC

بیشتر بخوانید : طرح برزیل برای پرداخت حقوق کارگران با رمزارزها

نبود اعتمادبه‌نفس در بازار

علیرغم آنکه مردم در سراسر جهان و به‌خصوص کشورهای بسیار پیشرفته بیشتر به پتانسیل احتمالی ارزهای دیجیتال علاقه پیدا کرده‌اند، نبود اعتمادبه‌نفس در بازار باعث شده تا رشد احتمالی آن با موانعی مواجه شود. به دلیل سقوط بازار در سال 2022، بسیاری از سرمایه‌گذاران احتمالی دچار ترس از دست دادن سرمایه خود شده و درباره ورود به بازار با شک و تردید همراه شدند.

نمودار قیمتی بیت کوین

بیشتر بخوانید : مارک کوبان: دوج کوین بامزه است و اتریوم جای رشد زیادی دارد!

علاوه بر آن، باید اشاره داشت که برخی از کشورها هنوز آمادگی پذیرش ارزهای دیجیتال و بیت کوین را در اقتصاد خود ندارند. برخی مانند هند نیز به ایجاد قانون‌هایی علیه این حوزه پرداخته‌اند.

در همین راستا، رئیس بانک مرکزی هند از قانون‌گذاران کشور خواسته تا ارزهای دیجیتال را قانون‌گذاری کنند و در غیر این صورت، صنعت اشاره شده را در کشور ممنوع کنند. وی در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اشاره داشته است که ارزهای دیجیتال را محصول مالی مناسبی نمی‌بیند و این صنعت را به قمار کردن تشبیه کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x