صرافی کراکن به اتهام ارائه خدمات به کاربران ایرانی و نقض قوانین آمریکا جریمه شد

خانهاخبارصرافی کراکن به...

آنچه می‌خوانید...

قانون گذاران آمریکایی در حال بررسی و برخورد با صرافی‌های رمز ارزی هستند که قوانین این کشور را در داخل و خارج از مرزهای آمریکا نقض کرده‌اند. به نقل از بین‌کریپتو، کراکن یکی از صرافی‌هایی است که در حال حاضر با این مشکل مواجه شده است. در ماه ژوئیه 2022، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) در وزارت خزانه داری آمریکا به بررسی درباره این پلتفرم پرداخت. اکنون اتهام‌هایی به کراکن وارد شده که این صرافی با نقض قوانین در حال ارائه خدمات به مشتریان ایرانی و دیگر کشورهای تحریم شده است.

نبرد کراکن با OFAC

این تحقیق از اوایل سال 2019 شروع شد. نیویورک تایمز به نقل از پنج نفر وابسته به شرکت یا با آگاهی از این تحقیق اشاره کرد. این افراد گفتند که دولت ایالات متحده ممکن است جریمه ای برای صرافی اعمال کند که قبلاً با سایر مقامات نظارتی در این کشور مواجه شده است. در گزارش نیویورک تایمز آمده است که 1500 کاربر از شهروندان ایرانی در ژوئن 2022 در کراکن حساب داشته‌اند. در همین حین 83 کاربر کوبایی و 143 کاربر سوری نیز در این پلتفرم حساب داشته‌اند.

- Advertisement -
توییت رایان مک

بر اساس تحریم‌های آمریکا بر ایران، صادرات محصولات، کالا و خدمات به افراد و کسب و کارهای ایران از سال 1979 تاکنون ممنوع است. در صورتی که کسب و کارهای آمریکایی با نقض قوانین خدمات خود را به این کشورهای تحریم شده ارائه دهند طبق قوانین با مجازات مواجه همراه خواهند شد.

مطلب مفید: آموزش کامل استخراج هلیوم (Helium)؛ هرآنچه که باید بدانید!

حل و فصل اختلافات

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی اکنون با صرافی کراکن تسویه حساب کرده و با آن به توافق رسیده است. این پلتفرم به ‌روز 28 نوامبر اعلام کرد که 362,158 دلار برای تسویه مسئولیت مدنی احتمالی خود در قبال نقض آشکار تحریم‌ها علیه ایران پرداخت کند. به عنوان بخشی از این توافقنامه، صرافی قبول کرده 100 هزار دلار در تطبیق با قوانین مربوط به تحریم‌ها و برای کنترل آن سرمایه گذاری کند.

این نهاد درباره تصمیم خود اشاره داشت:

«به دلیل عدم اجرای به موقع ابزارهای موقعیت جغرافیایی مناسب از جمله سیستم مسدود کردن آدرس پروتکل اینترنت (IP)، کراکن خدماتی را به کاربرانی که به نظر می‌رسید هنگام معاملات رمز ارزی در ایران بودند، ارائه کرده است.»

گفتنی است که پلتفرم کراکن رابطه مشکلی با هیئت های نظارتی داشته است. سال گذشته، این صرافی مستقر در آمریکا به دلیل فعالیت‌های معاملاتی غیرقانونی 1.25 میلیون دلار جریمه شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان