تورچین به دلیل آسیب‌پذیری شبکه تمام فعالیت‌های معاملاتی را متوقف کرد

خانهاخبارتورچین به دلیل...

آنچه می‌خوانید...

گزارشی تازه نشان می‌دهد که پروتکل نقدینگی و میان زنجیره‌ای شبکه تورچین (THORChain) فعالیت‌های معاملاتی شبکه اصلی خود را به دلیل یک آسیب‌پذیری احتمالی متوقف کرده است. با چنین اقدامی، تورچین می‌تواند به یکی از معدود پروتکل‌هایی تبدیل شود که از حمله هکری جلوگیری کرده است.

به گزارش بیتکوینیست، هکرها معمولاً به دنبال آسیب‌پذیری در شبکه‌های بلاک چینی و رمز ارزی هستند تا بتوانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند. اتفاقی که برای پروتکل اویلر فایننس رخ داد و شاهد بزرگ‌ترین حمله دیفای در سال 2023 بودیم.

- Advertisement -

شبکه اصلی تورچین در خطر حمله قرار دارد

صبح روز 28 مارس، تیم توسعه پروتکل در یک پست توییتری اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر آسیب‌پذیری شبکه اصلی دریافت کرده است که می‌تواند آن را در ریسک قرار دهد. در پی این هشدار، تیم تورچین تمامی فعالیت‌های معاملاتی را به‌منظور حفاظت از کاربران و تأیید گزارش‌ها متوقف کرد. قبل از این اعلامیه، پست توییتری نشان داد که ناین رلم (Nine Realms) و تورسک، پلتفرم‌های نقدینگی این شبکه گزارش‌های معتبری را درباره این آسیب‌پذیری دریافت کرده بودند.

در پی این هشدارها، پلوتو (9R) نیز اعلام کرد که تیم آن اقدامات لازم برای متوقف کردن فعالیت‌های شبکه اصلی را انجام داده است. در پاسخ به پلوتو، پلتفرم نقدینگی ناین رلم توضیح داد که دلیل توقف فعالیت‌ها بررسی صحت گزارش‌ها بوده و اشاره داشت که به‌محض دریافت اطلاعات بیشتر آن را با کاربران شبکه به اشتراک خواهد گذاشت.

مطلب مفید: کمیابی NFT چیست؟ چطور با ماشین حساب کمیابی توکن را اندازه‌گیری کنیم؟

گفتنی است که تورچین یک پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز و میان زنجیره‌ای است که در سال 2018 راه‌اندازی شد. کاربران این شبکه می‌توانند بدون نیاز به صرافی متمرکز دارایی‌ها را میان شبکه‌های مختلف مبادله و منتقل کنند. لازم به ذکر است که این پروتکل از بلاک چین‌های اتریوم، بیت کوین، کازماس، بایننس چین، بیت کوین کش، لایت کوین، آوالانچ و دوج کوین پشتیبانی می‌کند.

نکته قابل‌توجه درباره تصمیم اخیر این شبکه آن است که اولین باری نیست که شاهد توقف عملیات شبکه اصلی هستیم. این پلتفرم در ماه ژوئیه 2021 نیز به دلیل یک نفوذ امنیتی تمامی فعالیت‌های خود را متوقف کرده بود. در آن زمان هکرها موفق شدند 7.6 میلیون دلار دارایی‌های دیجیتال را به سرقت ببرند. در حادثه‌ای دیگر نیز، ماه اکتبر سال گذشته، باگ نرم‌افزاری باعث مشکل در نودهای شبکه شد و پس از قطع فعالیت‌ها، تیم توسعه به رفع آن پرداخت.

علیرغم قابلیت‌های مورد توجه تورچین، بسیاری از کاربران غیرمتمرکز بودن آن را زیر سؤال برده‌اند. یکی از کاربران در این باره توضیح داد که عجیب است با توجه به غیرمتمرکز بودن شبکه، تیم توسعه چه آسان تمامی فعالیت‌ها را متوقف می‌کند. در همین حین، برخی دیگر از تیم توسعه تشکر کرده‌اند که با توقف به موقع فعالیت‌ها، مانع از حملات هکری احتمالی شده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان