تیم توسعه سولانا با هدف جلوگیری از تکرار قطعی شبکه، باگ های موجود را رفع کردند

خانهاخبارتیم توسعه سولانا...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: تیم توسعه بلاک چین سولانا آخرین مشکل این شبکه که باعث قطعی و اختلال در تاریخ 1 ژوئن شده بود را رفع کردند. بنابر گزارشی که 5 ژوئن توسط سولانا لبز منتشر شد، آخرین قطعی این شبکه در سال 2022 به دلیلی باگی در قابلیت تراکنش های نانس با دوام (durable nonce) رخ داد که به واسطه آن تولید بلاک های جدید در شبکه متوقف شد.

تیم توسعه سولانا در این باره گفت:

«قابلیت تراکنش های نانس با دوام، در نسخه v1.9.28/v1.10.23 غیرفعال شد تا در صورت رخ دادن شرایط مشابه در آینده شبکه با مشکلی مواجه نشود. تا زمانی که اقدامات لازم برای رفع این مشکل صورت نگیرد، تراکنش های نانس با دوام به کار خود ادامه نخواهند داد.»

- Advertisement -

منظور از تراکنش های نانس با دوام، نوعی تراکنش در شبکه سولانا است که برخلاف تراکنش های عادی با مدت زمان 2 دقیقه برای انقضا، تاریخ انقضایی ندارند. از این تراکنش ها معمولا برای سرویس های حضانتی استفاده می‌شود که ایجاد امضا برای تراکنش های آنها زمان بیشتری نیاز دارد.

سولانا لبز در گزارش خود گفت که این تراکنش ها نیازمنند یک مکانیسم جدا هستند تا فرایند خود را به صورت سریالی انجام دهند. با این حال باگ ایجاد شده در شبکه پس از پردازش تراکنش نانس با دوام ایجاد شد و این تراکنش را به حالت عادی درآورد و از کار انداخت تا نتیجه آن اختلال در شبکه شود.

مطلب مفید: استیبل کوین الگوریتمی (Algorithmic Stablecoins) چیست؟ دلایل پرریسک بودن آن را می‌دانید؟

پس از پردازش تراکنش از کار افتاده و قبل از استفاده مجدد از نانس، کاربر دوباره همان تراکنش را برای پردازش ثبت کرد که باعث فعال شدن باگ در شبکه سولانا شد. از زمان اختلال در شبکه، قیمت توکن بومی سولانا سقوطی 13 درصدی را تجربه کرده است و اکنون در محدوده 39 دلاری قرار دارد. با این حال حجم تراکنش های سولانا رشد قابل توجهی داشته و در همین بازه زمانی به 2.141 میلیارد دلار رسیده است.

در کل داده ها حاکی از آن است که انتقال ارزش کل در شبکه از اواخر ماه مارس سقوط شدیدی را تجربه کرده است و از ثبت اوج 3.18 تریلیون دلاری در ماه مارس، روزهای اخیر این رقم به 159 میلیارد دلار رسیده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان