رئیس جمهور السالوادور: به جای زل زدن به نمودار بیت کوین، از زندگی خود لذت ببرید

خانهاخباررئیس جمهور السالوادور:...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: دولت السالوادور در 7 سپتامبر 2021 و زمانی که قیمت بیت کوین حدود 50000 دلار بود، این رمز ارز را به عنوان ارز قانونی کشور خود معرفی کرد. از آن زمان، دولت نایب بوکله در پی حرکت قیمت به سمت 69000 دلار، سود قابل توجهی از سرمایه گذاری های اولیه خود در بیت کوین به دست آورد و از این سودها در طرح های توسعه زیرساخت های مختلف کشور استفاده کرد.

با این حال در پی نگرانی های ایجاد شده پیرامون سقوط بیت کوین، بوکله تصمیم گرفت تا به دیگر سرمایه گذاران این رمز ارز که دچار ترس و اضطراب شده‌اند توصیه هایی درباره بازار نزولی بکند. نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور که در قانونی شدن بیت کوین در این کشور نقش پر رنگی داشت، پس از سقوط قیمت این دارایی به زیر 20000 دلار برای اولین بار در 18 ماه اخیر، تصمیم گرفت تا در پستی توییتری به این موضوع بپردازد.

توییت بوکله

وی در این باره گفت که سرمایه گذاران باید از نگاه کردن به نمودار قیمت دست بردارند و از زندگی خود لذت ببرند. وی همچنین خاطرنشان کرد که روند بازگشتی بیت کوین در راه است. بوکله در این باره افزود:

«اگر در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اید، سرمایه شما امن است و ارزش آن به محض پایان یافتن بازار نزولی به جای خود بازخواهد گشت. کلید اصلی صبر است.»

این توصیه با واکنش های متناقضی در میان اعضای جامعه همراه شد و بسیاری اشاره داشتند که السالوادور در قیمت های بالا بیت کوین خریده است و اکنون در زیان زیادی به سر می‌برد. این توصیه ها در حالی صورت گرفت که برخی از منتقدین بیت کوین معتقد هستند قیمت آن به سمت صفر دلار حرکت خواهد کرد و از طرفی شاخص های درون زنجیره ای نیز نشان از روند بازگشتی قیمت دارند.

مطلب مفید: چگونه ربات معاملاتی انتخاب کنیم ؟ بهترین معیارهای یک ربات معاملاتی خوب چیست؟

در این میان برخی از افراد مطرح حوزه کریپتو پیشنهادهایی نیز به بوکله دادند که در میان آنها مهم ترینش راه اندازی اوراق قرضه بیت کوینی بود.

دنیا در حال رصد کردن اقتصاد بیت کوینی السالوادور است و آلخاندرو زلایا، وزیر اقتصاد این کشور اخیرا نسبت به صحبت های پیش آمده درباره زیان 40 میلیون دلاری این کشور واکنش نشان داد و گفت:

«تاکنون چندین بار این موضوع را تکرار کرده‌ام، زیان 40 میلیون دلاری که از آن صحبت می‌شود وجود ندارد چون هنوز بیت کوینی را به فروش نرسانده‌ایم.»

وی همچنین درباره سوال خبرنگاری مبنی بر واکنش السالوادور نسبت به سقوط سنگین بیت کوین گفت که یکی از استراتژی های موجود انتقاد سنگین به این ارز است ولی استراتژی بیت کوین السالوادور شامل چنین موضوعی نمی‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.  

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان