از هشدار قرمز اینترپل تا سقوط سهم بازار بایننس؛ تبعات شکایت CFTC چه بود؟

خانهاخباراز هشدار قرمز...

آنچه می‌خوانید...

صرافی بایننس، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال در چند وقت اخیر و پس از شکایت کمیسیون معاملات آتی (CFTC) از این صرافی شاهد از دست رفتن دامیننس و سهم بازار خود بوده است. گفتنی است که جنگ کریپتویی آمریکا ماه گذشته به بایننس نیز رسید و اتهامات زیادی به صرافی و چانگ پنگ ژائو مدیرعامل آن وارد شد.

به نقل از کریپتوپوتیتو، از زمان وارد شدن اتهامات به صرافی بایننس و چانگ پنگ ژائو، سهم بازار این پلتفرم معاملاتی سقوط 16 درصدی داشته و سرمایه‌گذاران زیادی سرمایه‌های خود را به‌عنوان یک اقدام احتیاطی از پلتفرم خارج کردند. بر اساس داده‌ها، سهم بازار جهانی پلتفرم در سه ماه ابتدایی سال 2023 سقوط قابل‌توجهی داشته است. نکته مهم دیگر نیز شایعات مربوط به هشدار قرمز اینترپل بود که ژائو به صراحت آن را FUD خواند.

مقابله با ترس، اضطراب و عدم قطعیت

تنها پنج روز پس از اقدامات کمیسیون معاملات آتی آمریکا، یک شکایت 1 میلیارد دلاری تازه علیه بایننس و ژائو تنظیم شد. بر اساس داده‌های شرکت‌های حقوقی پیش برنده این پرونده، شکایت به نیابت از سه سرمایه‌گذار آمریکایی صورت گرفته که خواستار غرامت از صرافی به دلیل خسارات وارده در پی ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده هستند.

بر اساس داده‌های کایکو، پلتفرم تحلیل داده بلاک چین، بایننس همچنان بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی در جهان با دامیننس 54 درصدی است. با این حال قابل‌توجه است که از زمان کاهش سهم بازار این پلتفرم، تنها صرافی آپ بیت با افزایش حجم همراه بوده و به نظر این پلتفرم سهم بایننس را به خود اختصاص داده است.

مطلب مفید: بلاک تریس (Blocktrace) چیست؟ معرفی کامل ربات رابی (Robby the Robot)

در کنار مشکلات پیش آمده برای بایننس و چانگ پنگ ژائو، مسئله استیبل کوین BUSD نیز وجود دارد که بر اساس گزارش‌ها سرمایه‌گذاران در حال تبدیل و خروج از آن هستند. این اتفاق نیز پس از آن رخ داد که قانون‌گذاران آمریکایی در اقدامی علیه شرکت پکسوس خواستار توقف صدور BUSD جدید شدند. از ابتدای سال تاکنون، موجودی این ارز کاهش 55 درصدی داشته و اکنون در محدوده 7.4 میلیارد دلاری قرار دارد.

توضیحات چانگ پنگ ژائو درباره شایعات مربوط به اینترپل

پس از اتفاقات اخیر و شکایت‌ها و اتهامات متعدد علیه بایننس و چانگ پنگ ژائو، شایعاتی در فضای مجازی ایجاد شد که پلیس بین‌الملل هشدار قرمز برای ژائو صادر کرده و وی اکنون تحت تعقیب است. هشدار قرمز، درخواستی از سمت این نهاد مجری قانون در سطح جهان است که از پلیس کشورها می‌خواهد تا فرد تحت تعقیب را پیدا و دستگیر کنند.

توییت ژائو

در پاسخ به این شایعات، مدیرعامل بایننس در یک پست توییتری اعلام کرد که اخبار مربوط به هشدار قرمز اینترپل برای وی جعلی بوده و هدف شایعه‌پراکنان نیز از بین اعتبار وی و صرافی و همچنین ایجاد ترس، اضطراب و عدم قطعیت (FUD) بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان