top banner adv

صرافی وولد (Vauld) برداشت ها و انجام معاملات در پلتفرم خود را متوقف می‌کند

صرافی وولد (Vauld) برداشت ها و انجام معاملات در پلتفرم خود را متوقف می‌کند
0
بازدید : 10346

صرافی رمز ارزی وولد (Vauld) در کشور سنگاپور به تازگی و در بیانیه ای اعلام کرد که مجبور است در تصمیمی سخت و دشوار تمامی برداشت ها، واریزی ها و معاملات در پلتفرم خود را تا اطلاع ثانوی معلق کند.

بیشتر بخوانید : نرخ تورم آمریکا در ماه دسامبر اعلام شد

در اتفاقی که به نظر می‌رسد برای پلتفرم های کریپتویی ادامه دار شده است، وولد قصد دارد برای  اجازه دیر کرد پرداخت به دادگاه های سنگاپور مراجعه کند. این اتفاق در پی آن صورت گرفته است که مشتریان این پلتفرم از تاریخ 12 ژوئن تاکنون در تلاش هستند تا حدود 197.7 میلیون دلار را برداشت کنند.

تصمیم مبتنی بر متوقف کردن برداشت ها در وولد نشان دهنده یک حرکت کاملا غیرقابل انتظار است. تا پایان ماه مه امسال، این صرافی حدود 1 میلیارد دلار سرمایه را تحت مدیریت خود داشت و در 16 ژوئن نیز اعلام کرد که به صورت عادی به کار خود ادامه می‌دهد. با این حال و تنها 18 روز بعد، شرکت در حال بررسی گزینه های خود برای احیای دوباره پلتفرم است.

روز 21 ژوئن، دارشان باتیجا، مدیرعامل وولد در یک پست توییتری اعلام کرد که این صرافی 30 % از کارکنان خود را اخراج کرده است. بدین ترتیب شاهد اولین نشانه های فشار روی این شرکت بودیم. در ادامه نیز باتیجا گفت که شرکت 3AC یکی از سرمایه گذاران اولیه در این پلتفرم بوده است اما در اواخر 2021 از وولد خارج شده است.

توییت مدیرعامل وولد

در بیانیه تازه این شرکت آمده است که شرایط نوسانی بازار، مشکلات و دشواری های مالی همکاران مهم و کلیدی، این صرافی را تحت تاثیر قرار داده و بنابر این دلایل، پلتفرم تصمیم به فریز کردن سرمایه های مشتریان خود گرفته است.

تا به اینجای کار، سقوط 3AC یکی از بزرگ ترین و مهم ترین ورشکستگی ها میان شرکت های امور مالی متمرکز بوده است. این شرکت سرمایه گذاری زیادی نیز در لونا کلاسیک انجام داده بود که در نهایت ارزش دارایی های آن در پی سقوط اکوسیستم ترا از 560 میلیون دلار به تنها 670 دلار رسید.

بیشتر بخوانید : سقوط قیمت مجموعه NFT دونالد ترامپ؛ آیا قیمت این مجموعه صفر می‌شود؟

مطلب مفید: اپلیکیشن سوییت کوین (Sweatcoin) چیست؟ کسب درآمد از طریق پیاده‌روی

به نظر می‌رسد که وولد نیز در حال طی کردن مسیر دیگر شرکت های امور مالی متمرکز مانند سلسیوس، ویجر و بلاک فای است. ویجر در جریان متوقف کردن سرمایه های مشتریان خود، شرکت 3AC را مقصر دانست و بلاک فای نیز در آستانه سپردن شرکت خود به دست صرافی FTX با مبلغ حدود 240 میلیون دلار به دلیل مشکلات نقدینگی است. در همین حین سلسیوس در تلاش است تا از ورشکستگی احتمالی و پیش روی خود جان سالم به در ببرد.

اتفاقات پیش آمده برای صرافی وولد باعث شده تا اوترو، یکی از خبرنگاران حوزه کریپتو در توییتر این امر را انگیزه مهمی برای سرمایه گذاران در نگه داری از کلیدهای خود بداند. نگه داشتن سرمایه ها پیش خود و با کلیدهای خصوصی یکی از اصول مهم سرمایه گذاری است. اگر صاحب کلیدها نباشید در حقیقت صاحب کوین ها نیز نیستید.

توییت اوترو

صرافی وولد در ماه مارس خبر از قابلیت جدید و سودآوری در پلتفرم خود داده بود. بدین ترتیب نرخ سود در استیبل کوین هایی مانند تتر و دای را دو رقمی کرده بود و برای بیت کوین میزان سود به 7.2 % می‌رسید. بدین ترتیب با وام دادن توکن های خود به وولد می‌توانستید سود خوبی کسب کنید. اما نکته مهم اینجا بود که در واقع شرکت صاحب دارایی های شما بود.

این میزان سود ارائه شده توسط وولد حالتی رقابلتی میان این پلتفرم و رقبایی مانند سلسیوس، بلاک فای و نکسو ایجاد کرده بود که از میان این پلتفرم ها تنها یکی هنوز مشغول به کار است. گفتنی است که نکسو در توییتی اعلام کرد که به دلیل تعطیلات روز استقلال در آمریکا ممکن است تراکنش های کاربران با کمی تاخیر انجام شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : مایکرواستراتژی همچنان به سرمایه گذاری در بیت کوین تمایل دارد

بیشتر بخوانید : امنیت بسیار پایین بازی های P2E باعث شده این پروژه ها در معرض حملات هکری قرار گیرند

بیشتر بخوانید : پیاده سازی یک قانون جدید توسط روسیه برای امنیت توکن ها

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x