بایننس و کوین بیس تبدیل استیبل کوین USDC را متوقف کردند

خانهاخباربایننس و کوین...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته بایننس و کوین بیس دو صرافی بزرگ در فضای ارزهای دیجیتال اعلام کردند که به منظور احتیاط بیشتر و به صورت موقت تمامی تبدیل‌های استیبل کوین USDC را متوقف می‌کنند. در همین حین و دقایقی پیش، پلتفرم معاملاتی رابین‌هود نیز در اقدامی مشابه اعلام کرد که معاملات و برداشت یو اس دی سی به پلتفرم خود را موقتاً متوقف می‌کند. این تصمیم در پی سقوط بانک سیلیکون ولی و قرار داشتن بخشی از پشتوانه USDC در آن گرفته شده است.

توقف تبدیل خودکار USDC در بایننس و کوین بیس

به نقل از دی‌کریپت، اقدام دو صرافی بایننس و کوین بیس در پی آن گرفته شد که شرکت سیرکل، سازنده استیبل کوین USDC اعلام کرد که حدود 3.3 میلیارد دلار از پشتوانه این ارز دیجیتال در بانک سیلیکون ولی قرار دارد و شرکت موفق به خارج کردن آن نشده است. در همین حین گزارش‌ها نشان می‌دهند که بانک اشاره شده روز جمعه توسط قانون‌گذار مالی کالیفرنیا تعطیل شده است.

صرافی بایننس در همین رابطه و بدون ذکر نام بانک سیلیکون ولی در یک پست توییتری اعلام کرد که به دلیل شرایط فعلی بازار تبدیل خودکار USDC به دلار بایننس را متوقف می‌کند.

توییت بایننس

بایننس در اعلامیه خود توضیح داد که این اقدام یک حرکت مدیریت ریسک عادی و گامی منطقی است که هنگام نظارت وضعیت باید صورت گیرد. در پی اعلامیه بایننس، صرافی کوین بیس، بزرگ‌ترین صرافی در آمریکا نیز اعلام کرد که تبدیل USDC به دلار آمریکا را در روزهای ابتدایی هفته متوقف می‌کند.

این صرافی در بیانیه خود گفت که در زمان‌های افزایش فعالیت، تبدیل‌ها وابسته به انتقالات دلار هستند که باید در زمان ساعات باز بودن بانک‌ها صورت گیرند. این پلتفرم نیز مانند بایننس اشاره‌ای به نام بانک سیلیکون ولی نکرد و اشاره داشت که تبدیل‌ها از روز دوشنبه از سر گرفته خواهند شد.

توییت کوین بیس

سقوط این بانک در روز جمعه باعث شوک به صنعت فناوری شده است. در پی این اتفاق شرکت‌های کریپتویی زیادی اعلام کردند که با این بانک در ارتباط بوده‌اند. از مهم‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به سیرکل، پانترا، آوالانچ و شرکت ورشکسته بلاک فای اشاره کرد. از طرفی پلتفرم‌های معاملاتی مانند رابین‌هود نیز از توقف فعالیت‌های USDC در پلتفرم‌های خود خبر داده‌اند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، جمعه شب، سیرکل اعلام کرد که 3.3 میلیارد دلار از پشتوانه استیبل کوین USDC در بانک سیلیکون ولی قفل شده است. این اتفاق منجر به سقوط ارزش و برابری این ارز با دلار آمریکا شد تا اکنون در محدوده 0.89 دلاری و پایین‌ترین حد خود معامله شود.

این شرکت در ادامه اشاره داشت که منتظر است تا سرمایه خود از بانک را توسط بیمه سپرده فدرال دریافت کند، USDC و سیرکل به صورت عادی به کار خود ادامه خواهند داد.

توقف معاملات و برداشت USDC در پلتفرم رابین‌ هود

پس از آنکه صرافی بایننس و کوین بیس در اعلامیه‌های جداگانه‌ای و بدون اشاره به نام بانک سیلیکون ولی خبر از توقف تبدیل USDC دادند، پلتفرم معاملاتی رابین‌هود نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به طور موقت معاملات و برداشت دومین استیبل کوین برتر بازار کریپتو را متوقف می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان