مقامات آمریکایی 700 میلیون دلار سرمایه‌های سم بنکمن فرید را توقیف کردند

خانهاخبارمقامات آمریکایی 700...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که صرافی FTX در ماه نوامبر دچار بحران نقدینگی و ورشکستگی شد اما مسائل و حاشیه‌های پیرامون آن و سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق پلتفرم همچنان ادامه دارد. این بار، مقامات آمریکای میلیون‌ها دلار سرمایه نقد و دارایی‌های متعلق به سم بنکمن فرید را مصادره کرده‌اند.

به نقل از بیتکونیست، مقامات فدرال رزرو 150 میلیون دلار دارایی‌های متعلق به مدیرعامل و هم‌بنانگذار سابق صرافی FTX را مصادره کرده‌اند که بخش بزرگی از آن در قالب سهام پلتفرم معاملاتی رابین‌هود بوده است. اکنون و در رابطه با تحقیقات دادگاه آمریکا در پرونده FTX، حدود 700 میلیون دارایی اعم از پول نقد و سهام… متعلق به سم بنکمن فرید توسط مقامات آمریکایی مصادره و توقیف شده است.

- Advertisement -

وزارت دادگستری آمریکا اوایل ماه ژانویه اشاره داشت که سهام رابین‌هود متعلق به بنکمن فرید را مصادره کرده است اما روز گذشته در توضیحاتی جدید فهرستی کامل‌تر را به اشتراک گذاشت که شامل پول نقد در حساب‌های بانکی مختلف و همچنین دارایی‌هایی در صرافی بایننس نیز می‌شد.

دست پر مدیرعامل جدید صرافی

جان ری، جانشین سم بنکمن فرید به‌عنوان مدیرعامل صرافی FTX در تلاش است تا سرمایه‌ای را که واریز کنندگان به پلتفرم در پی فروپاشی صرافی در ماه نوامبر از دست دادند را بازگرداند.

در ماه دسامبر، مدیرعامل سابق پلتفرم با 8 اتهام در رابطه با پول‌شویی و کلاه‌برداری مواجه شد که خود تمامی آنها را رد و ادعای بی‌گناهی کرد. باید اشاره داشت که دو تن از همکارانش در صرافی FTX در رابطه با اتهامات کلاه‌برداری مجرم شناخته شدند و در حال همکاری با مقامات دولتی هستند.

علاوه بر آن، دادستان‌های پرونده موفق شدند 6 میلیون دلار سرمایه متعلق به سم بنکمن فرید در بانک سیلورگیت و همچنین 50 میلیون دیگر در بانک مون استون را در کنار مقادیر نامشخصی از سرمایه در حساب‌های بایننس و Binance.US مصادره و توقیف کنند.

مطلب مفید: تله خرسی (Bear Trap) در معاملات چیست؟ چطور گرفتار آن نشویم؟

اهداکنندگان وثیقه ناشناس سم بنکمن فرید

در ماه دسامبر، بنکمن فرید به اتهام کلاه‌برداری دستگیر شد اما در دادگاه دادرسی به قید وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شد. گزارشی نشان می‌دهد که دو فرد ناشناس برای کمک به مدیرعامل سابق صرافی FTX و آزادی وی، 700 هزار دلار سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند. گفتنی است که بنکمن فرید در دادگاه و به‌منظور حفظ امنیت این افراد خواستار محفوظ ماندن نام آنها شد که این درخواست مورد تأیید دادگاه نیز واقع شد.

باید اشاره داشت که سم بنکمن فرید به‌تازگی و در یک پست وبلاگی گفته حاضر است که تمام سهام شخصی خود در پلتفرم رابین‌هود به ارزش تقریبی 525 میلیون دلار را به مشتریان صرافی اهدا کند. مقامات فدرال معتقدند که سهام رابین‌هود خریداری شده توسط وی، از سرمایه به سرقت رفته مشتریان پلتفرم بدست آمده است.

در ماه مه 2022، سم بنکمن فرید، 7.8% سهام این شرکت را از طریق خرید سهام در پلتفرم‌های مالی خریداری کرد. علاوه بر آن، وی تنها مالک و مدیر سهامی بود که از طریق Emergent Fidelity Technologies به‌دست‌آمده بود. در همین حین، وزارت دادگستری آمریکا، تحقیقاتی را در رابطه با 370 میلیون دلار سرمایه‌ای آغاز کرده است که تنها چند ساعت پس از اعلام ورشکستگی صرافی ناپدید شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان