بایننس اولین توکن سول باند شبکه خود را با نام BAB راه اندازی خواهد کرد

خانهاخباربایننس اولین توکن...

آنچه می‌خوانید...

صرافی بایننس، بزرگ ترین پلتفرم معاملاتی رمز ارزها در جهان اعلام کرد که همه چیز برای راه اندازی اولین توکن سول باند این مجموعه با نام BAB (Binance Account Bound) در زنجیره BNB آماده است. توکن BAB به عنوان یک پروژه آزمایشی کار خود را آغاز خواهد کرد و در ابتدا تنها از طریق برنامه تلفن همراه بایننس در دسترس خواهد بود.

این توکن یک قابلیت انتخابی است که به کاربران احراز هویت شده در بایننس اجازه می‌دهد تا در حین استفاده از این پلتفرم  به صورت مستقیم در کیف پول خود توکن BAB مینت کنند. این توکن در حقیقت معرفی شده است تا به عنوان هویت آنلاین کاربران در صرافی بایننس ایفای نقش کند. از این قابلیت همچنین می‌توان در پروتکل های شخص ثالث و در تایید توکن های BAB و هویت کاربران برای اهداف مختلفی مانند ایردراپ NFT ها، شرکت در رای گیری ها و پرهیز از ربات ها استفاده کرد.

- Advertisement -

بر اساس پست رسمی بایننس، BAB اولین توکن سول باندی خواهد بود که در زنجیره BNB ساخته می‌شود و هدف آن رفع مشکلات هویتی در یک جامعه غیرمتمرکز است. گفتنی است که توکن های سول باند قابل انتقال نیستند و ارزش مالی نیز ندارند که چنین موضوعی آنها را برای تایید هویت به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده است. در اعلامیه BAB آمده است که قابلیت انتقال این توکن ها به نفع غیرمتمرکز شدن نخواهد بود و با توجه به توزیع قدرت حاکمیت چنین اتفاقی می‌تواند مشکل ساز شود.

در ادامه این اعلامیه نیز آمده است که توکن BAB در بایننس با دارایی های سنتی تری مانند بیت کوین و اتریوم که نماینده ارزش های مالی هستند تفاوت دارد. بایننس در این باره گفت:

«با بررسی عملکرد گواهی نامه ها در فضای وب 3 می‌بینیم که این گواهی نامه ها در حالت های مختلفی مانند مجموعه مهارت های قابل تایید و یا عنوان های کسب شده به وجود می‌آیند و چنین چیزی در آینده موارد کاربردی بیشتری برای توکن BAB ایجاد خواهد شد. این حس مسئولیت پذیری راه را برای یک جامعه و فضای غیرمتمرکز و کارآمدتر هموار می‌کند.»

مطلب مفید: بهترین ربات بیت کوین (Bitcoin Robot) کدام است؟

بایننس انتظار دارد که با رشد و شکوفایی بیشتر فضای وب 3، موارد کاربردی تری برای توکن سول باند BAB ایجاد شود.

سول باند

مفهوم توکن های سول باند اولین بار توسط ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم و گلن ویل و پوجا اولهاور مطرح شد. اوایل سال جاری، بوترین به نکات منفی و زیان های قابلیت انتقال پذیری NFT ها پرداخت و در همین راستا توکن های سول باند را معرفی کرد. این توکن ها یک نوع استاندارد تازه در میان توکن ها هستند که می‌توانند یک بلاک اساسی را برای جوامع غیرمتمرکز تشکیل دهند. بوترین در توضیحات خود به موارد استفاده توکن های سول باند اشاره کرد و گفت از مدارک تحصیلی و گواهی نامه ها گرفته تا وب 3 می‌توان از این توکن ها بهره برد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان